// ۲۰ آبان ۹۸ ، ۰۸:۱۵

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : رویش موهای اندام تناسلی اغلب برای زنان و مردان خوشایند نیست. اکثر زوج‌ها در هنگام برقراری رابطه جنسی و در حین برهنه بودن، دوست ندارند موی زائد داشته باشند. به صورت کلی رفع موهای زائد در این ناحیه، دغدغه خیلی از زنان و مردان است. روش‌های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند از شر این موها راحت شوند. در ادامه این مقاله به توضیحاتی درباره فواید وجود مو در ناحیه تناسلی، دلیل رشد و راه‌های از بین بردن آن خواهیم پرداخت.

موهای اندام تناسلی فایده‌ای هم دارد؟

بعضی‌ها معتقدند که موهای زائد در این ناحیه، از بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند اما حقیقت کاملا عکس این قضیه را اثبات می‌کند. موهای زائد موجود در این ناحیه، محل رشد و پرورش باکتری‌ها می‌شود. به گفته متخصصان، نواحی تناسلی بدون مو تمیزترهستند و از نظر بهداشتی ایمن‌ترمی‌باشد.

اما هنوز کسانی هستند که فکر می‌کنند داشتن موهای زیاد و یا بلند در این ناحیه، ازمبتلا شدن به زگیل تناسلی یا سایر بیماری‌های مقاربتی که در اثر تماس پوست از شرکای جنسی منتقل می‌شوند، جلوگیری می‌کند. همچینین باید بدانید که موهای زائد در این ناحیه، به رشد انواع ویروس‌ها کمک می‌کند. تحقیقات انجام شده در چین نشان می‌دهد مردانی که ویروس HPV را روی موهای ناحیه تناسلی خود داشتند، ویروس را به شرکای جنسی خود نیز انتقال داده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیماری های مقاربتی کلیک کنید.

همچنینین بخوانید:

آموزش نصب Roblox در اندروید

آموزش ریست کردن انواع مودم ADSL

متوقف کردن رشد موهای اندام تناسلی

متاسفانه هیچ راه قطعی برای متوقف کردن رشد موهای زائد در این ناحیه وجود ندارد اما باید این خبر خوب را بدهیم که رشد موهای زائد از یک زمانی به بعد خود به خود متوقف می‌شوند. این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی اندازه رشد این موها از 1 سانتی‌متر تا نهایت 5 سانتی‌متر خواهد بود البته لازم است بدانید که با گذشت زمان باریک‌تر می‌شوند. مثلا زنان یائسه و کسانی که کمبود هورمون دارند موهای زائد واژن باریک‌تری نسبت به افراد دیگر دارند.
 

دلیل رشد موهای اندام تناسلی

در منابع دینی رشد مو در اندام تناسلی از دو جهت مورد بررسی قرار گرفته است.

بهداشت جسم

از بین بردن مودر این ناحیه، باعث می‌شود بعضی از سموم بدن دفع و آلودگی در این ناحیه رفع شود. این نواحی به دلیل رطوبتی که دارد، آمادگی بیشتری برای رشد

باکتری‌ها دارد.

مسائل اخلاقی

از این جهت که انسان زمانی از روز را برای رفع این موها اختصاص می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود به خودش متکبر نشود و متوجه ضعف و ناتوانی خودش بشود.

برای آشنایی کامل درباره شیوه‌های دلبری کردن کلیک کنید.
 

راه‌های از بین بردن موهای اندام تناسلی

برای رفع موهای زائد اندام تناسلی از روش‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. در ادامه به چند روش مختلف اصلاح موهای زائد اشاره شده است.

ژیلت

یک ژیلت مخصوص ناحیه تناسلی برای خود داشته باشید. یادتان باشد پس از استفاده ازخشک بودن تیغ مطمئن شوید زیرا رطوبت باعث از بین رفتن لبه‌های تیغ می‌شود. نکته بعدی حائز توجه این است که اصلاح را به آرامی انجام دهید زیرا ژیلت فقط در سطح صاف خوب عمل می‌کند و ممکن است پوست‌تان را زخمی کند.

اگر از ژیلت برای اصلاح موهای زائد خود استفاده می‌کنید آن را در جهت رشد موها بکشید زیرا اگر برخلاف رشد موها کشیده شود، سوزش‌آور و دردناک خواهد بود.

لیزر

یکی از گزینه‌های رفع موهای زائد، لیزر است که روشی نسبتا پرهزینه ولی نتیجه بخش می‌باشد. استفاده ازاین گزینه درد و ناراحتی برای فرد ایجاد نمی‌کند و به مرور زمان رشد موهای زائد را به حداقل می‌رساند اما ممکن است برای شما گزینه خطرناکی باشد و بهتر است ابتدا روی دستتان امتحان کنید. اگر دچارعارضه خاصی نشدید، می‌توانید روی اندام تناسلی خود انجام دهید.

کرم موبر

کرم‌های موبر مخصوص موهای زائد اندام تناسلی را می‌توان در داروخانه‌ها تهیه کرد که استفاده از آن تقریبا زمان زیادی نمی‌برد و همراه با درد نیست. نکته‌ای که باید رعایت شود این است که ابتدا مقداری از آن را روی قسمتی از پوست امتحان کنید اگر دچار حساسیت نشدید، می‎توانید روی اندام تناسلی خود استفاده کنید.

وکس یا اپیلاسیون

یکی از روش‌های بی دردسر ولی دردناک، اپیلاسیون یا وکس این ناحیه است. این روش در مراکز بهداشتی و یا در منزل قابل استفاده است. توجه داشته باشید که استفاده از این روش به صورت مداوم توصیه نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوامل جذابیت کلیک کنید.
 

سخن آخر

توجه داشته باشید که اگر پوست حساسی دارید، نباید برای رفع موهای زائد اندام تناسلی از شیوه تراشیدن (تیغ یا ژیلت) استفاده کنید. این روش می‌تواند باعث خراشیدگی ناحیه تناسلی شده و محل مناسبی را برای رشد باکتری و ویروس‌ها فراهم کند. در نهایت پوست ناحیه تناسلی دچارعفونت شده و یا جوش می‌زند. بهتر است برای کم کردن این احتمال، از کرم‌های شیو یا اصلاح استفاده کنید.

سوالات متدوال

- استفاده از روش لیزر چند جلسه طول می‌‎کشد و چه مقدار هزینه دارد؟

استفاده از این روش برای اغلب خانم‌ها 4 الی 6 جلسه کافی است ولی برای آقایان به دلیل هورمومن‌های مردانه 2 الی 3 جلسه بیشتر است. هزینه این روش در مراکز تخصصی مختلف، متفاوت است.

- با استفاده از چه روشی می‌توانیم رشد موهای زائد را متوقف کنیم؟

در بین روش های نام برده بالا، تنها لیزر می‌تواند از تکرار هفتگی این عمل جلوگیری کند. رشد موهای زائد اندام تناسلی به طور کامل قطع نمی‌شود و اگر از روش لیزر استفاده کنید، در سال 1 الی 2 بار باید برای تمدید از این روش استفاده کنید.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : هنر زندگی

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.