// ۱۱ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۴۸

 عجیب ترین مدل آرایش عروس در بلغارستان مرسوم است در این کشور رسم جالب و عجیبی حاکم است عروس با رنگامیزی خاصی آرایش میشود که باید گفت از تعریف آرایش خارج است و عروس را نقاشی میکنند! در آیین سنتی بلغارستان عروس را با آبرنگ نقاشی کرده و به خانه بخت میفرستند.

 

البته در همه جای دنیا آیین خاصی برای مراسم عروسی رایج است که در بلغارستان این آیین بسیار عجیب و متفاوت میباشد آرایش عروس bride’s makeup تنها نمونه ای کوچک از این آیین عجیب میباشد.

 

نقاشی کردن عروس به جای آرایش

روستای دورافتاده و کوهستانی “ریبنوو” با وجود دهه‌ها فشار حکومت کمونیستی و به تبع آن فقری که بسیاری از مردان را مجبور کرده تا در خارج به جستجوی کار بروند، مراسم ازدواج سنتی خود را حفظ کرده است.

 

مجله مراحم: مراسم ازدواج سنتی در روستای “ریبنو” در جنوب غرب بلغارستان چنان ریشه دار است، که پس از گرویدن “پوماک-اسلاوها” به دین اسلام در دوران حکومت عثمانی‌ها، دوباره در میان این اقوام احیا شد.

 

آرایش عروس bride’s makeup

تصاویر زیر مراسم عروسی “فیکری بیندژوا” و شوهر آینده‌اش، “عظیم لیومانکوف” را در مقابل خانه‌شان نشان می‌دهد. طبق سنت، خانوادۀ عروس از زمان تولدش برای او جهیزیه جمع می‌کنند. عمدۀ این جهیزیه را محصولات بافتنی، لحاف، پتو، پیشبند، جوراب، فرش و قالیچه تشکیل می‌دهند. در یک صبح زمستانی، آنها این جهیزیه را آویزان می‌کنند و همه اهالی روستا برای برانداز کردن جهیزیه می‌آیند.

 

نقطۀ اوج مراسم، نقاشی صورت عروس است که در پایان روز دوم عروسی انجام می‌شود.‎ گزارش تصویری این مراسم سنتی را “استویان ننوف” عکاس رویترز تهیه کرده است.

  

تصاویر نقاشی کشیدن روی صورت عروس

 

عجیب ترین مدل آرایش عروس,نقاشی کردن عروسیعجیب ترین مدل آرایش عروس,نقاشی کردن عروسیعجیب ترین مدل آرایش عروس,نقاشی کردن عروسیعجیب ترین مدل آرایش عروس,نقاشی کردن عروسیعجیب ترین مدل آرایش عروس,نقاشی کردن عروسی

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.