// ۰۲ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۱۴
پسری لهستانی که زبانی عجیب و به اندازه یک توپ تنیس دارد

پسری لهستانی که زبانی عجیب و به اندازه یک توپ تنیس دارد

یک پسر نوجوان لهستانی به نام Krzysztof Wegrzyn با بیماری مادرزادی همانژیوم متولد شده که به موجب آن یک تومور خوش خیم در رگ خونی زبان وی رشد نموده و به تدریج در حال مسدود کردن راه تنفسش است.

در زمان کودکی این پسر، والدینش برای برداشتن این تومور و توقف رشد بیشتر آن تلاش فراوانی انجام داده اند. اما متاسفانه به علت خونریزی شدید، روند جراحی نیمه کاره رها شده و این توده همچنان در دهان او باقی مانده.

2-w900

Krzysztof در حال حاضر ۱۸ سال دارد و تومور داخل دهانش اکنون به اندازه یک توپ تنیس است و مسیر عبور هوا در بخش انتهای دهان وی را مسدود کرده است. همچنین به دلیل بزرگی بیش از حد این توده، نوجوان مورد بحث، در تکلم خود نیز با مشکل مواجه شده.

او همیشه این واهمه را دارد که این تومور بزرگ شونده، هنگامی که در خواب است راه نفسش را گرفته و موجب خفگی و در انتها منجر به مرگش شود.

4-w900

بزرگ ترین آرزوی وی در حال حاضر، در آوردن این تومور و داشتن یک زندگی عادی همانند دیگران است. البته گویا یک نقطه امیدی هنوز برای برداشتن این توده وجود دارد. Krzsysztof در گفت و گو با رسانه های محلی بیان داشته: «من اخیرا متوجه شدم یک پسر اهل نروژ تحت همین جراحی قرار گرفته و توده موجود روی زبانش را برداشته و هیچ اثری هم از بیماری در دهانش نمانده است.»

به همین خاطر، او و خانواده اش در حال جمع آوری پول برای هزینه ها درمان هستند تا به کشور آلمان رفته و نزد پزشکان متخصص، این تومور آزاردهنده را خارج کنند.

3-w900

هزینه سفر و جراحی به صورت حدودی ۴۷,۵۵۰ پوند، معادل ۱۸۵ میلیون تومان برآورد شده است که به کمک موسسه های خیریه و افراد نیکوکار، در حال جمع آوری است. گفته می شود که تا کنون نیمی از این پول جمع آوری شده و به محض تامین کامل هزینه، آنها به آلمان سفر خواهند کرد.

Krzysztof بیان داشته که در صورت موفقیت آمیز بودن جراحی، در نظر دارد تحصیلات خود را به پایان رسانده، گواهی نامه رانندگی گرفته و پس از گذراندن دوره های آشپزی به یک سرآشپز موفق تبدیل شود.

منبع: thesun
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۲

  1. مرد خونه | ۰۲ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۲۴ | لینک
    :////// جلل الخالق
    • | ۲ شهریور ۹۶، ۱۴:۳۱
      تشکر بابت نظرتون
  2. سیّد محمّد جعاوله | ۰۲ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۱۰ | لینک
    خداوند سلامتی عطا کند