// ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۴:۰۵

بیوگرافی کیم هیون جونگ


نام اصلی:کیم هیون جونگ

تولد:۶ ژوئن ۱۹۸۶ سئول، کره جنوبی

ملیت: کره جنوبی

سبک‌(ها):پاپ، دنس، آراندبی

ساز(ها):گیتار، بیس، پیانو، درامز،ویولن

سال‌های فعالیت:۲۰۰۵- تاکنون

همکاری(‌های) مشترک:ss501

دانشگاه:فارغ التحصیل دانشگاه چانگ وون

آلبوم معروف:Lucky guy

وب‌گاه:hyun-joong.com

کیم هیون جونگ (به کره‌ای:김현중 به انگلیسی: Kim Hyun-joong) (زاده ۶ ژوئن ۱۹۸۶ - سئول) بازیگر، مدل، خواننده و رهبر گروه پرطرفدار دابل اس ۵۰۱ در کره جنوبی است.

او تا پیش از بازی در سریال "پسران برتر از گل" در نقش جیهو، در عرصه ی خوانندگی شهرت داشت اما پس از این سریال، محبوبیت او دوچندان شد. او پیش از بازی در این سریال، به ایفای نقش در سریال‌های دیگری چون هتل دار پرداخته بود ، ولی هرگز نتوانسته بود خود را به عنوان یکی از بازیگران مطرح سینما و سریال کره معرفی کند.

اما پس از بازی در نقش جیهویِ سریال پسران فراتر از گل‌ها، او تبدیل به یکی از بازیگران مطرح کره شد به طوری که امروزه بسیاری از نقشهای اول مرد در ابتدا به او معرفی می‌شود.

هیون جونگ در سال ۲۰۰۵ به عنوان اولین عضو گروه ss501 معرفی شد. پس از پیوستن چهار عضو دیگر گروه ss501، اولین آلبومشان در سال ۲۰۰۶ منتشر شد که با استقبال فراوانی مواجه گشت. هیون جونگ به دلیل مدیریت بسیار قوی در گروه توانست هر سال نامزد دریافت بهترین لیدر سال باشد.

با فروپاشی این گروه در سال ۲۰۱۰ اعضای گروه هر کدام فعالیت‌های جداگانه‌ای را شروع کردند اما در اواخر سال ۲۰۱۱ یک کمپانی موسیقی در کره با اعضای گروه قرارداد جدیدی امضا کرد و گفته می‌شود در نیم سال اول ۲۰۱۲ آلبوم جدید گروه ss501 روانه بازار خواهد شد. وی در سال ۲۰۱۰ در سریال بوسه شیطانی به ایفای نقش پرداخت. این سریال گرچه در کره با استقبال زیادی مواجه نبود اما فروش و استقبال باور نکردنی در سطح آسیا داشت. هیون در مراسم افتتاحیه المپیک آسیایی ۲۰۱۰ چین به عنوان تنها نماینده از خوانندگان کره به مراسم دعوت شد و آهنگی را به نام sunshine again اجرا کرد.

وی در طول تحصیل در مدرسه گیتارزن و عضو یک گروه موسیقی بود.در سن ۱۴ سالگی ترک تحصیل کرده و به عنوان یک پیشخدمت در یک رستوران کار می‌کرد تا اینکه به رییس یک کمپانی موزیک معرفی شد و قرار شد به عنوان کوچکترین عضو یک گروه پسر ۵ نفره به نام B2Y بر روی صحنه اجرا برود. زمانی که اعضای این گروه در حال تمرین با یکدیگر بودند از آن‌ها خواسته شد به عنوان معرف هاللیو (موج موسیقی کره) به چین بروند. در پی نپذیرفتن این پیشنهاد گروه از هم پاشیده و سپس منحل گشت.

هیون بعدها در آدیشن کمپانی DSP Media شرکت کرده و به عنوان عضوی از گروه دابل اس پذیرفته شد. وی در سال ۲۰۰۶ به مدرسه برگشته و تحصیل نیمه کاره خود را به اتمام رساند. وی اکنون (۲۰۱۱) دانشجوی سال اول مدیریت تولید در دانشگاه چونگ وون می‌باشد.


۲۰۰۵ : آغاز فعالیت

اولین اجرای هیون با گروه دابل اس در ۸ ژوئن ۲۰۰۵ صورت گرفت. در سال ۲۰۰۶ وی به همراه بقیه اعضای گروه در برنامه‌ای تحت عنوان 'از اینکه مرا از خواب بیدار کردی متشکرم' بازی نمود و به عنوان خوش خواب ترین فرد گروه شناخته شد. گروه دابل اس در سال ۲۰۰۷ جایزه MNet show Idol World را به دلیل فعالیت‌های مختلف در ژاپن از آن خود کرد.

در می۲۰۰۸ هیون به همراه هوانگ بو در برنامه 'ما ازدواج کرده ایم' ظاهر شد و نامزد دریافت جایزه بهترین زوج MBC گشت.


۲۰۰۹ : بازی در پسران برتر از گل

در سال ۲۰۰۹ آلبومی تحت عنوان 'کالکشن' از گروه انتشار یافت که هر کدام از اعضای گروه در آن به اجرای آهنگ‌های انفرادی پرداخته بودند. وی در همان سال در سریال پسران برتر از گل (ورژن کره‌ای) ظاهر و در نقش یون جی هو به ایفای نقش پرداخت.

هیون به خاطر بازی در این نقش جایزه بهترین هنرپیشه مرد را از Seoul International Drama Awards ۲۰۰۹ و جایزه محبوبیت را از فستیوال PaekSang Arts Awards دریافت نمود.


۲۰۱۰ : بازگشت ss501 و ترک DSP Media

در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۰ DSP Media اعلام کرد هیون این کمپانی را ترک کرده و به کمپانی KeyEast پیوسته‌است. علی‌رغم ترک کمپانی DSP Media، هیون اعلام کرد که گروه از هم پاشیده نشده و به زودی به فعالیت خود ادامه خواهد داد. وی بعدها توضیح داد که در آن زمان شرکتی حاضر به بستن قرارداد با تمام اعضای گروه نبوده و آن‌ها مجبور شده‌اند به طور جداگانه با کمپانی‌های مختلف قرارداد ببندند.


در سال ۲۰۱۰ در سریال بوسه شیطانی (ورژن کره‌ای یک مانگای ژاپنی) به ایفای نقش پرداخت. پخش اولین قست این سریال در یوتوب ، در کمتر از ۵ روز یک میلیون بازدید کننده داشت و در کل با بازدید ۱۷٫۵ میلیون، توانست رکورد پخش سریال در این شبکه اجتماعی را بشکند. این سریال اولین سریال کره‌ای است که در سایت یوتوب به نمایش در آمده‌است.


۲۰۱۱ : خواننده سولو

در ۸ ژوئن ۲۰۱۱ اولین مینی آلبوم هیون ، Break Down انتشار یافت. این آلبوم توسط استیون لی ساخته شد، شخصی که آهنگ‌های داغ گروه دابل اس ، "Love Like This" و "Love Ya" را ساخته بود. این آلبوم در ۱۰ روز اول حدود ۷۰٫۰۰۰ نسخه پیش فروش داشت و در همان هفته اول انتشار، رتبه اول چارت موسیقی Gaon Weekly Album Chart را از آن خود کرد.

با فروش ۱۰۰٫۴۳۳ کپی در ماه اول انتشار، این آلبوم توانست رتبه اول چارت موسیقی ماهیانه Gaon را نیز از آن خود کند.

وی همچنین تنها شخص کره‌ای می‌باشد که توانسته در شوی تایوانی The Person ظاهر شود.

در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۱ دومین مینی آلبوم هیون، Lucky منتشر شد که از آلبوم قبلی موفق تر بوده و توانست جایزه‌های بسیاری را از آن خود کند. در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۱ نیز آلبومی دیجیتالی تخت عنوان Marry You/Marry Me را روانه بازار کرد. این آلبوم محتوی ۴ آهنگ می‌باشد. موزیک ویدئوی Marry You/Marry Me در ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۱ به طور رسمی از سایت یوتوب پخش شد.


۲۰۱۲ : تور فن میتینگ/انتشار آلبوم در ژاپن/سریال city conquest

در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۱۲ مینی آلبوم ژاپنی خودش که ورژن ژاپنی Lucky guy و kiss kiss به علاوه یک تک آهنگ ژاپنی بود را منتشر کرد.

از می تا ژوئیه تمام فوکوس هیون روی فن میتینگ های جهانی بود و توانست درچین و هنگ کنگ و سنگاپور و تایوان و تایلند فن میتینگهای موفقی را برگزار کند.

هیون برای بازی در سریال city conquest که قرار بود از پایان ۲۰۱۲ یا ابتدای ۲۰۱۳ پخش شود قرار داد بست و برای نقش اول این سریال که شخصیت پیچیده و خاص و عاصی بخاطر ناعدالتیهای اجتماعی داشت انتخاب شد.


در ۴ ژوئیه درست چند روز قبل از شروع فیلم برداری سریال دومین البوم هیون به نام Heat در ژاپن منتشر شد.

در ۴ آگوست هیون در فستیوال ۲۰۱۲ Asia song festival که در کره برگزار میشد به عنوان the best artist جایزه را دریافت کرد.

در ۴اکتبر هیون خبر سریال را منتشر کرد و جشن یک سالگی Henecia در ژاپن را برگزار کرد و کمپانی ژاپنی خبر شروع به ضبط اولین البوم بزرگ ژاپنی هیون به نام unlimited را منتشر کرد.

در نوامبر از هیون دعوت شد که برای Madame Tussaud به عنوان مدل برای ساختن مجسمه مومی همکاری کند. همکاری که ۲۰۰ میلیون وون برای هیون سود داشت و در ۲۱ دسامبر مجسمه در موزه و استودیو madame Tussauds در بوسان رونمایی شد.

۱۲.۱۲.۲۰۱۲ تاریخ خاصی که هیون برای انتشار البوم unlimited خودش انتخاب کرد.که سریعاً درصدر Oricorn daily قرار گرفت.

روزهای پایانی سال ۲۰۱۲ برای هیون پر بود از جوایز متعدد از جمله

Tower Records' K-Pop Lovers! Awards: Single Daesang (Grand Prize) for Heat, "Most Popular Overseas Artist" Award at ۲۰۱۲ Miguhui Awards,

four awards ( ’Most Popular Artist of the Decade’, ‘Asia Top Buzz Solo Artist’, ‘Hong Kong Top Buzz Solo Artist’, and ‘Taiwan Top Buzz Solo Artist’) at the ‘Yahoo! Asia Buzz Awards ۲۰۱۲′

۲۰۱۳ : Japan tour Unlimited/city conquest cancelling

از ۶ ژانویه هیون تور unlimited را درژاپن شروع کرد و فوکوس کرد که به فن های انجا نزدیک تر شود. کنسرت ها با موسیقی و اجرای زنده همراه بودند و اجراهای قوی هیون نظر همه منتقدین را به خود جلب کرد.

۲۴ فوریه همراه با تعدادی از خوانندگان هالیو در جشنواره ۲K۱۳ FEEL KOREA که برای اولین باز برگزار میشد به عنوان سوپراستار شرکت کرد.

روز ۲۵ فوریه بعد از تمام شدن دیدار با طرفداران در یک مرکز کودک برای فن میتینگ بزرگ پرو به آنجا رفت.جائیکه از روزها پیش طرفداران از شهر ها و کشورهای دیگر در آن تجمع کرده بودند و در اطراف هتل هیون و محل برگزاری کنسرت چادر زده بودند و با هیجان وعشقی دیوانه کننده منتظر پرنس هالیو بودند.

پس از آن تور ژاپن را همچنان از سر گرفت و پس از اتمام آن اعلام کرد که فعالیتش را برای بازگشت به k-pop بعد از ۲سال و نیم شروع کرده و احتمالاً تابستان آلبوم جدیدی در کره منتشر خواهد کرد.


خبری درباره البوم unlimited منتشر شد که به علت فروش بالای ۱۰۰۰۰۰ بعنوان gold در لیستthe Recording Industry Association of Japan (‘RIAJ’) که بسیار معتبر است certificate شد

در فوریه شبکه KBS سریال city conquest را از لیست پخش خارج کرد و علت انرا مطرح شدن مسائل سیاسی و نابرابریهای اجتماعی در این سریال مطرح کرد و از آنجائیکه تهیه کنندگان نتوانستند مشکل را حل کنند هیون از این پروژه که با سختی بسیار برای ان آماده شده بود انصراف داد.

۲ مارس اجرای u-express که جشنواره در ژاپن بود را به پایان برد

مهمترین مشخصه هیون : بخشندگی و سخاوتمندی

هیون به عنوان یک هنرمند سخاوتمند شناخته میشود که همیشه بخشی از درامدش راصرف کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه میکند و به افراد نیازمند و بخشهای بهداشت ودرمان کمک میکند


از مارس ۲۰۱۳ شرکت در پروژه variety show شبکه sbs به نام barefoot friends رو شروع کرد. مجری برنامه هودانگ که از مجری های بین‌المللی کره است میباشد. یوئی از after school و ایونهیوک از superjunior و یون سی یون از اعضای دیگر شرکت کننده در این برنامه بودند ولی در مجموع هیون به عنوان سوپر استار در برنامه حضور داشت. در قسمتهای اول فیلمبرداری در کشورهای آسیایی مثل ویتنام و اندونزی و. .. انجام شد. ولی قسمت های بعدی در خود کره فیلم برداری شد. ولی هیوری از می به عنوان مهمان به تیم اضافه شد.

۲ ژوئن هیون در جشنواره کی پاپ در کوموماتو ژاپن شرکت کرد.متأسفانه بخاطر قرارداد کمپانی با شبکه DATV ژاپن اجازه پخش اجرای هیون در این جشنواره و همچنین از u express به شبکه sbs که امتیاز پخش را انحصارا داشت داده نشد و کمپانی خیلی ناشیانه علت را بد بودن کیفیت صدا مطرح کرد کهبا توجه به فن کمها غیرقابل باور بود.

۵ژوئن همزمان با انتشار رسمی آلبوم tonight که سومین سینگل ژاپنی از هیون است فن میتینگ و هند شیکینگ برای هزاران نفر انجام شد و هدیه تولد هیون به فنهاش بود.

۶ ژوئن (روز تولدش) سینگل کره ای هیون به نام the reason I live به مناسبت تولدش به بازار اومد که شعر فوق العاده ای داشت و در تشکر از فن ها و حمایتهاشون و عشق هیون به فنها بود.

۸ جون فن میتینگ بزرگ هیون بعد از یکسال و نیم در سئول به نام Party people که قبل از آنهم هند شیکینگ لوته انجام شد برگزار کرد. ۲۱ ژوئیه سریال city conquest از شبکه datv ژاپن پخش شد. در ژآپن به علت همزمانی انتشار البوم هیون و آیدولهای یکی از مافیاهای موسیقی اجازه شرکت هیون در برنامه های تلویزیونی داده نشد با این حال با رکورد فروش بالای ۱۰۰۰۰۰ نسخه آلبوم در روز اول به رتبه دوم لیست oricon رفت. پخش خود سریال در این شرایط میتواند به عنوان تبلیغی برای هیون باشد.

البوم round۳ که سومین میتی البومه هیونه روز ۲۲ ژوئیه منتشر شد. قبل از اون موزیک ویدئوی unbreakable منتشر شد که طوفانی به پا کرد. هیون ظرف چند روز اول به صدر تموم لیست ها رفت اما موزیک ویدئو your story باعث ناراحتی بعضی از فن ها شد. ..

در ۲۱ نوامبر فیلم برداری سریال ۲۴ قسمته جدید هیون به نام نسل الهام بخش شروع شد با بازی در این سریال هیون باعث شد که فن ها تصویر پسرگلش رو فراموش کنند و تصویری مبارز و شجاع و کاریزما از شین جونگ در ذهن فن ها به جا گذاشته بشه."این فیلم تا الان خیلی رکورد خوبی رو در درصد بیننده کسب کرده و دوم شده و این درصد برای فیلمی که هنوز قسمتای اولش پخش شده خیــلی خوبه واین باعث خوشحالی فن هاست بازی هیون جونگ در این فیلم باعث شد که اون در بهبود مهارت های بازیگری خودش مخصوصا در زمینه ی مبارزی پیشرفت چشمگیری داشته باشه. "


کیم هیون جونگ برای پنجمین سال متوالی جایزه 'Yahoo Asia Buzz Awards ۲۰۱۳' را که در هنگ کنگ برگزارشده بود دریافت کرد. او عنوان "بالاترین هنرمند کره ای BUZZ" که جایزه بیشترین میزان جستجو هنرمند کره ای را در پورتال سایت درسال گذشته داشته.خواننده تبدیل شده به بازیگر به علت درگیری های زمانی در اول دسامبر نتوانست در مراسم شرکت کند اما هوادارانش را باتشکرکردن مطمئن کرده.

کیم هیون جونگ در این باره منتشر کرد " من در حالیکه مشغول فیلم برداری درام"دوران احساسات" بودم خبرهای جایزه ام راشنیدم.بخاطر برنامه فیلم بردای نتوانستم در مراسم اعطای جوایز شرکت کنم اما از همه طرفداران بخاطر ساپورت های تمام نشدنیشان در پنج سال گذشته تشکر میکنم... من با بازیگری و موسیقی خوب برمیگردم."


جوایز

جایزه درام 2010 MBC :جایزه محبوبیت(بوسه ی شیطانی)

جایزه درام بین المللی سئول 2009:جایزه محبوب ترین بازیگر نقش اول مرد(پسران برتر از گل)

جایزه چهل و پنجمین هنر بکسانگ20009:جایزه محبوبیت(پسران برتر از گل)

اینم بقیش انگلیسیش بهتره

- 2011 AllKpop.com Awards: Best Male Solo Artist

- 2011 Yahoo Asia Buzz Awards: Hong Kong’s Top Buzz Korean Artist

- 2011 Yahoo Asia Buzz Awards: Taiwan’s Top Buzz Korean Artist

- 2011 Yahoo Asia Buzz Awards: Korea’s Top Buzz Korean Artist

- 2011 Yahoo Asia Buzz Awards: Asia Top Buzz Korean Artist

- 2011 Mnet Asian Music Awards – Best Male Solo Artist

- 2011 Style Icon Award : KIA Soul People’s Choice

- 2011 MTN Broadcasting Commercial Award – Best CF Actor/Model

- 2010 MBC Drama Awards: Popular Actor Award (Mischievous Kiss)

- 2010 Yahoo Asia Buzz Award: Hong Kong Top Buzz Korean Artist

- 2010 Yahoo Asia Buzz Award: Taiwan Top Buzz Korean Artist

- 2010 Yahoo Asia Buzz Award: Best Search Asia Buzz Awards

- 2010 Style Icon Award : Most Popular Award

- 2010 Sky Perfect Award : Best Dress Award

- 2010 4th MNet 20′s choice Most Influential Star award

- 2009 Seoul International Drama Awards: Most Popular Actor (Boys Before Flowers)

- The 45th Baeksang Arts Awards: Popularity Award (Male) Boys Before Flowers (2009)

- Yahoo Buzz Award 2009 : Asia’s Top Male Artist

- Yahoo Buzz Award 2009 : Netizens’ Chosen Top Male Artist

- Yahoo Buzz Award 2009 : Top Buzz Korean Male Artist

- Style Icon Awards 2009 : Most Popular Male Icon

- MBC’s 2008 Best Couple Award : We got Married (with Hwangbo Hye Jung)

2012  yahoo asia award



آلبوم‌ها

  • ۲۰۰۸ – Digital Single Thank You
  • ۲۰۱۱ – ۱st mini album Break Down
  • ۲۰۱۱ – ۲nd mini album Lucky
  • ۲۰۱۱ - Digital Single Marry You/ Marry Me
  • ۲۰۱۳ - tonight
  • ۲۰۱۳ - round۳

دی وی دی‌ها

  • ۲۰۱۰ – Ready,Action! Spain Photo Book
  • ۲۰۱۰ – Kim Hyun Joong's "First Love Story DVD"


فیلم ها

سال

نام

نقش

۲۰۰۶

داستان پای/طعم کوسه

صدا



سریال های تلویزیونی


سال

نام

در نقش

شبکه

۲۰۰۵

Nonstop

قسمت ۲۰۸

ام بی سی

۲۰۰۵

 ?Can Love Be Refilled

ویلیام

کی بی اس۲

۲۰۰۷

هتل داری

اس اس۵۰۱ (کمیو قسمت ۱)

تی‌وی آساهی

۲۰۰۸

نور افکن

اس اس۵۰۱

ام بی سی

۲۰۰۹

پسران فراتر از گل ها

یون جی هو

کی بی اس۲

۲۰۱۰

بوسه شیطنت آمیز

بک سئونگ جو

ام بی سی

۲۰۱۱

رؤیای بلند

کمیو (قسمت 1)

کی بی اس۲

۲۰۱۳

غلبه بر شهر

بک میرو

کی بی اس

۲۰۱۴

نسل الهام بخش

شین جانگ ته

کی بی اس۲




برنامه های تلویزیونی

نام نمایش

سال

شبکه

قسمت ها

مرد اکس / مرد اکس جدید

۲۰۰۷-۲۰۰۵

اس بی اس

مرد اکس(قسمت 39, 41-44, 46, 52, 61)

  • مرد اکس جدید (قسمت 3, 4, 12)

شیلات طلایی

۲۰۱۱-۲۰۱۶

ام بی سی

تاریخ 2006/12/06 / 2011-06-08

ما ازدواج کردیم

۲۰۰۸

ام بی سی

قسمت ۹ تا ۳۸ فصل ۱ (با هانگبو)

تفرج خانواده

۲۰۰۹

اس بی اس

مهمان قسمت ۶۴-۶۵

مرد دونده

۲۰۱۱

اس بی اس

قسمت ۴۷-۴۶

قلب قوی

۲۰۱۱

اس بی اس

قسمت10و11قسمت81تا83قسمت101و102

دوستان پا برهنه

۲۰۱۳

اس بی اس

قسمت ۱ تا ۲۹

موزیک ویدئو

  • ۲۰۰۵ ۲Shai – She Laughed
  • ۲۰۰۶ Eru – Black Glasses
  • ۲۰۰۹ Kim Joon – Jun Be O.K
  • ۲۰۱۰ Gummy – As A Man
  • ۲۰۱۱ Kim Hyun Joong – "제발" (Please
  • ۲۰۱۱ Kim Hyun Joong – Break Down
  • ۲۰۱۱ Kim Hyun Joong – Kiss Kiss
  • ۲۰۱۱ Kim Hyun Joong – Lucky Guy
  • ۲۰۱۳ kim hyun joong - i cant erase you
  • ۲۰۱۳ kim hyun joong - cappuccino
  • ۲۰۱۳ kim hyun joong - tonight
  • ۲۰۱۳ kim hyun joong ft. jay park - unbrakabale
  • Kim Hyun Joong- your story ۲۰۱۳
  • Kim Hyun Joong - Still 2015
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.