// ۲۰ تیر ۹۷ ، ۲۳:۳۷

بیوگرافی ابی و همسرش به همراه لیست آلبوم ها و آهنگ های ابی 

ابراهیم حامدی که همه ی ما وی را با نام ابی می شناسیم، آقای صدای ایران زمین است. تمام نسل های دهه پنجاه و بعد ازآن با صدای ابی خاطره دارند و تک تک موزیک هایش را از حفظ بلد اند. ابراهیم حامدی مشهور به ابی متولد 29 خرداد 1328 در تهران، خواننده است.با سایت سرگرمی چفچفک همراه باشید.

دیپلمه ریاضی است، وی بیشتر با نام آقای صدا در ایران شناخته میشود، قبل از انقلاب کارمند فرهنگ و هنر بود، 4 خواهر و یک برادر داشت که مدت ها پبش برادرش فوت کرد، پدر خیاط و مادرش خانه دار بود.

ابراهیم حامدی، آقای صدای ایران زمین

از خانواده تا علاقه

تفریح من در خانه خواندن بود، ضمن این که بارها هم گفته‌ ام که از کلاس سوم دبستان در مدرسه صبح‌ ها سر صف، قرآن با قرائت اجرا می‌ کردم، در سن ده یازده سالگی، مرتب فکر و ذکر من به غیر از مسئله درس خواندن، خوانندگی بود، در خانه برای هم‌ کلاسی‌ هایم و همین‌ طور برای بچه‌ محل‌ ها می‌ خواندم.

ابراهیم حامدی

اولین باری که روی صحنه رفتم

اولین بار در کاخ جوانان جنوبی در میدان راه آهن، زمانی که فکر می‌ کنم هفده هجده سالم بود روی صحنه رفتم، در آن زمان من با بچه‌ های محل، هم مدرسه‌ ای‌ ها، گروه Sunboys را درست کردیم

خوانندگی بدون کلاس

تابحال کلاسی نرفتم فکر هم نمی‌ کنم که نیازی داشتم برای این کار، یک سری حس‌ هایی هست، مثل نقاشی، مثل ترانه سرودن و شعر گفتن که حس‌ اش با انسان است.به گزارش سایت تفریحی چفچفک حالا بنظر من شاید آدم براى تقویت خودش و حسش شاید نیاز داشته باشد به معلم، به کلاس یا به استاد. اما در کاری که من انجام می‌ دهم، نه، این کار بیشتر حسی ست.

گروه بلک کتز

صدای او در گروه sunboys مورد پسند شهرام شپ پره قرار میگیرد و به پیشنهاد وی ابی وارد گروه بلک کتز میشود او درکنار فرهاد مهراد خواننده پاپ ایرانی، مدت دو سال با گروه بلک کتز همکاری می‌ کند و مدت زیادی در کاباره کوچینی به روی صحنه می‌ رود.

عکس ابی و همسرش مهشید

ازدواج اول دوم + طلاق

ابی درسال 1353 با فروزه مقدادی ازدواج می کند و از وی صاحب سه دختر بنام های عسل، سایه و خاتون می‌شود، بعد از جدایی از همسر اول خود با مهشید برومند آشنا می‌شود که وی نیز از همسر سابق خود یک پسر نام فرشید دارد که پسر خوانده ابی می باشد.

آشنایی ابی با مهشید برومند در یکی از اجراهای وی در گوتنبرگ بوده است، مهشید برومند که مدیر برنامه‌ های ابی نیز محسوب می‌ شود در اکثر کنسرت‌ های وی حضور داشته است.

موسیقی مورد علاقه

ابی به موسیقی یونانی علاقه‌ مند است و از خوانندگان محبوبش می‌ توان به پیتر گابریل، فردی مرکوری، استینگ، بونو و جیم موریسون از گروه راک دورز اشاره کردبه گزارش پارس ناز او تمایلی به شنیدن صدای خود در محیط خانه نیز ندارد.

اولین ترانه مستقل تا شهرت

اولین ترانه مستقل خودرا با نام عطش برای فیلمی بهمین عنوان ساخته می‌ شود عرضه می کند، دومین ترانه وی چرا چرا نام دارد، اما سومین ترانه ابی که به گفته خودش باعث معروفیت وی می‌ شود ترانه‌ ای است به نام شب با شعر اردلان سرفراز و موزیک منصور ایران‌ نژاد که برای اولین بار در شوی مشهور میخک نقره‌ ای از فریدون فرخزاد پخش می‌ شود.

عکس قدیمی ابی

خروج از ایران

من دو سال قبل از انقلاب به‌صورت بسیار تصادفی به ایالات امریکا آمدم. برنامه‌ ای داشتم در ایالات امریکا بمانم و هم در ایران و هم این جا زندگی کنم که متاسفانه نشد. ولی رفتن من به ایالات امریکا به‌ صورت اجباری اصلا نبود.

بازیگری

ابی در دو فیلم در نقش بازیگر حضور داشته است. یکی فیلم بوی گندم، محصول سال ۱۳۵۶ و دیگری فیلم ناخدا با خدا، محصول سال ۱۳۵۲ می‌باشد، بعد ها ابی از بازی دراین فیلم اظهار ندامت و پشیمانی می کند و آنرا دخالت در حوزه غیرتخصص خود عنوان می‌ کند.

خوانندگی در فیلم

ابی بعنوان خواننده نیز در سینمای کشور ایران فعالیت داشته است. طبق آمار بانک جامع اطلاعات سینمای کشور ایران، در میان ۲۹۶ خواننده‌ ای که در سینمای کشور ایران فعالیت داشته‌ اند، ابی با خوانندگی در ده فیلم، مقام سیزدهم رابه خود اختصاص داده است.

عکس ابی و مهشید برومند

هم خوانی با مردم در کنسرت

هم‌صدایی مردم با ابی در کنسرت‌ هایش نیز جزو خصایص منحصر به فرد این خواننده محسوب می‌ شود، تا جاییکه وی را جزو اولین خوانندگان پارسی‌ زبانی دانسته‌ اند که به این هم خوانی اهمیت داد و حتی آنرا در آلبوم کنسرت‌ هایش ضبط و پخش کرد. کارشناسان معتقدند صدای ابی قدرتمندترین صدای پاپ پارسی است.

ماجرای ترانه خلیج فارس

در پی امتناع ابی از خواندن ترانه خلیج فارس در کنسرت‌ های شهر دبی، شایعاتی مبنی بر اهدای یک هواپیمای مجلل از طرف حاکم شهر دبی به ابی به خاطر خود داریش از خواندن این ترانه، در برخی رسانه‌ های ایرانی منتشر شد.

ابی در پاسخ به این شایعات، انتساب هرگونه هواپیمای شخصی رابه خود رد کرده و دلیل امتناعش از خواندن ترانه خلیج فارس را در شهر دبی، از دست ندادن پایگاهی نزدیک به ایران جهت ارتباط با هموطنان خویش عنوان می‌ کند.

عکس ابی

ودر آخر فهرست آلبوم های ابی، عدد یک خلیج – 1990

خلیج

گریز

مدادرنگی

یکی بود یکی نبود

هزار و یک شب

همدم

دلبر

کلبه من

دو راهی

شکار

پوستر آلبوم خلیج

نازی ناز کن – 1991

نازی ناز کن

پوست شیر

کندو

بدرقه

مرد تنها

میلاد

باغ بلور

باد و بیشه

سادگی

سایه

شب مجروح

پوستر آلبوم: نازی ناز کن

شب‌ زده – 1991

شب زده

عسل

پیچک

غریبه

خورجین

خاتون

بد

خالی

راز همیشگی

مولای سبز پوش

پوستر آلبوم: شب‌ زده

کوه یخ – 1991

قصر عشق

کوه یخ

پاییز

گلواژه

غریبه

جعبه جواهر

نگو با من

پوستر آلبوم: کوه یخ

غریبه – 1992

همدم

غریبه

خورشید بی حجاب

هزار و یک شب

ابی

قاصد

پوستر آلبوم: غریبه

ستاره دنباله‌دار – 1993

سادگی

ستاره دنباله دار

رازقی

ارزو

باور کن

خانه نوح

روزگار

نون و پنیر و سبزی

گل سرخ

پوستر آلبوم: ستاره دنباله دار

معلّم بد – 1993

محتاج

چه باید کرد

جواب

معلم بد

معلم بد

سر کلاس نقاشی

پوستر آلبوم: معلم بد

اتل متل – 1994

شما

خواب

منزل

اتل متل

بنویس

ای یار بگو

پوستر آلبوم: اتل متل

عطر تو – 1996

گریه نکن

مهمون

عطر تو

مست

جست‌وجو

خانه و خاطره

پوستر آلبوم: عطر تو

تپش – 1996

کویر

تپش

جدایی

چرا چرا

ایران اسیر

چشمه

پاپا

پوستر آلبوم: تپش

جان جوانی – 2014

جان جوانی

حبس

دنیای

بغض

بی اعتنا

غم نامه

بهت گفتم

یه مردی

فصل

آخرینبار

پوستر آلبوم: جان جوانی

سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز - بخش سلبریتی ها از مجله اینترنتی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. ح. شریفی | ۲۱ تیر ۹۷ ، ۰۲:۰۰ | لینک
    عجب روزگاری بود.