// ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۱۹

بهترین مدارس مد و لباس انگلیس کدامند؟

اگر ورود به عرصه‌ی مد و فشن رویای شما است، اگر در انتخاب دانشگاه مناسب مرددید، در این مقاله کجارو می‌توانید با بهترین دانشگاه‌های مد انگلیس آشنا شوید. 

علی‌رغم اینکه اطلاعات زیادی در مورد مدارس عالی پزشکی، حقوقی و ... در سطح اینترنت وجود دارد، به دلیل کمبود اطلاعات، انتخاب یک دوره‌ی آموزشی مناسب مد و طراحی لباس می‌تواند کمی دشوار باشد. کسانی که مد را دردانشگاه و به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کنند در مورد تمام جنبه‌های صنعت مد، از جمله مهارت‌های فنی در طراحی، پردازش کار، برش الگو و مشخصات فنی و همچنین توانایی کار با انواع مواد را یاد می‌گیرند. در کنار این مهارت‌های عملی، داشتن یک مدرک معتبر می‌تواند درک درستی از این صنعت ـ پیشرفت‌های تاریخی، تازه‌ترین ترندها و مسائل پیرامون مد امروز مانند اخلاق، تولید و توزیع ـ را به شما آموزش دهد. 

دانشگاه طراحی مد

علاوه بر اصلی‌ترین رشته‌های مربوط به مد و فشن، دانشجویان می‌توانند در رشته‌هایی مانند جواهرات یا طراحی پارچه، عکاسی مد یا روزنامه‌نگاری، و نیز دوره‌های متمرکز روابط عمومی، مدیریت و بازاریابی تخصص پیدا کنند. بر اساس رتبه‌بندی‌‌های جهانی، انگلستان یکی از برترین مقصدهای دانشجویان مد و طراحی لباس است. بنابراین، اگر سودای تحصیل در خارج از کشور دارید، اگر تصمیم دارید مد را در یکی از دانشگاه‌های انگلیس دنبال کنید، در ادامه می‌توانید نگاهی به لیست ده مورد از بهترین دانشگاه‌ها طراحی مد و لباس بیاندازید.

سنت مارتینز مرکزی

دانشگاه طراحی مد

مدرسه سنت مارتینز مرکزی (CSM)، واقع در لندن، چهره‌های بزرگی چون استلا مک کارتی، الکساندر مک کوئین و فیب فیون را پرورش داده است. این موسسه طیف وسیعی از دوره‌‌های مد از جمله منسوجات و لباس‌های مردانه را برگزار می‌کند. دولت بریتانیا بخشی از هزینه‌های آموزشی دانشجویان این موسسه را تأمین می‌کند.

دانشگاه کینگستون

دانشگاه طراحی مد

کینگستون یکی دیگر از بهترین مدارس مد و لباس در لندن است که طراحان مشهوری چون فلیپه باپتیستا و سوفی هولمه از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند. یکی از برنامه‌های این دانشگاه ارائه‌ی دوره‌ای آموزشی است که همه‌ی جنبه‌های طراحی را پوشش می‌دهد. این دوره همچنین دارای یک برنامه کارآموزی و یک برنامه تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویانی است که می‌خواهند تجربه کار عملی داشته باشند.

کالج سلطنتی هنر 

دانشگاه طراحی مد

کالج سلطنتی هنر (RCA) یک کالج کارشناسی (کالجی که تنها مدرک کارشناسی ارائه می‌دهد) در لندن است. آسی کلارک و کریستوفر بیلی (طراح مد و مدیر ارشد اجرایی شرکت بربری) تنها تعدادی از نام‌های شناخته شده‌ی صنعت مد هستند که در اینجا تحصیل کرده‌اند. این کالج مجموعه‌ای از دوره‌های کارشناسی شامل طلا‌سازی، جواهرات، منسوجات و لباس‌های زنان را برگزار می‌کند. کالج سلطنتی هنر، همچنین، با تعدادی از خانه‌های مد برجسته در لندن مرتبط است.

موسسه مارانگونی

دانشگاه طراحی مد

موسسه مارانگونی دانشگاهی بین‌المللی است که شعبه‌هایی در شهر لندن و همچنین میلان و پاریس دارد. هزینه‌های تحصیلی در این موسسه بسیار پایین‌تر از سایر مدارس مد است. در اینجا می‌توانید در مورد مسائل مربوط به کسب و کار در صنعت مد، مانند مدیریت برند آموزش ببینید.

کالج مدرن لندن

دانشگاه طراحی مد

کالج مدرن لندن بخشی از دانشگاه هنرهای لندن است. در حالی که در این دانشگاه هم امکان تحصیل در لندن وجود دارد اما به نظر می‌رسد دانشجویان کالج مدرن لندن بیش از هر چیز دیگری در مورد بازاریابی و روزنامه‌نگاری صنعت مد یاد می‌گیرند. جیمی چو و روپرت ساندرزر (در کالج Cordwainers) بعضی از نام‌های بزرگی هستند که در اینجا تحصیل کرده‌اند.

دانشگاه وست مینستر

دانشگاه طراحی مد

وست مینستر دانشگاهی است که مورد توجه اشخاص سرشناسی چون ویوین وستوود و سوفی دین قرار دارد. بر خلاف بسیاری از دانشگاه‌های مد و فشن، در این دانشگاه یک دوره‌ی روزنامه‌نگاری مد در سطح جهانی ارائه می‌شود.

دانشگاه دونتفورت

دانشگاه طراحی مد

دونتفورت (DMU) دانشگاهی در لستر، انگلستان است. این دانشگاه ۶ مدرک مختلف مد ارائه می‌دهد و دانشجویان بین‌المللی هزینه‌های معقولی برای تحصیل در آن پرداخت می‌کنند. طراحی مد در این دانشگاه پر از خلاقیت و پویایی است و شما می‌توانید مفاهیم ثابت دنیای مد و تحولات این صنعت را به خوبی تجربه و درک کنید. دونتفورت انتخابی ایده‌آل برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در جایی خارج از شهر شلوغ لندن دارند. 

دانشگاه فالموث

دانشگاه طراحی مد

دانشگاه فالموث دانشگاهی تخصصی در زمینه صنایع خلاق در فالموث، کورنوال انگلستان است. این دانشگاه در بخش بازاریابی مد فعالیت دارد؛ بنابراین اگر بیشتر به جنبه بازاریابی مد علاقه دارید، این دانشگاه بهترین گزینه برای شما است. موسسه مد و منسوجات فالموث محیطی پر انرژی، کارآمد و آزاد است. بخش‌هایی که این موسسه بر آن تمرکز دارد، جهانی و رقابتی است. فالموث با کمک به ایجاد هویت حرفه‌ای و زیبایی شناختی، با فراهم‌سازی امکان مشارکت دانشجو در پروژه‌های پویا و حمایت شده توسط صنعت مد و تسهیل کارآموزی در سطح بین‌المللی تمام تلاش خود را برای پیش‌روی دانشجو به سوی موفقیت به کار می‌گیرد. هزینه‌های تحصیلی در فالموث پایین‌تر از دانشگاه‌های لندن است و شما می‌توانید از سر و صدای پایتخت دور شوید.

دانشگاه مرکزی لنکشایر

دانشگاه طراحی مد

با وجود ۱۳ دوره‌ی مد و لباس مختلف در دانشگاه مرکزی لنکشایر (UCLan)، انتخاب برای شما سخت است. این دانشگاه که در پرستون، لانکاشیر انگلستان قرار دارد برای فرهنگ بالای دانشجویی و توانایی چشم‌گیر دانشجویان آن در برقراری ارتباط با افراد مختلف در زمینه‌های مختلف حرفه‌ای شناخته شده است.

دانشگاه ناتینگهام ترنت

دانشگاه طراحی مد

از هم‌اکنون در فکر آینده شغلی خود هستید؟ پس دانشگاه ناتینگهام ترنت برای شما انتخابی عالی است. درصد اشتغال دانشجویان ۱۱ رشته مختلف مد و لباس این دانشگاه بیش از ۹۰ درصد است. با وجود اینکه به نسبت سایر مدارس این لیست، این دانشگاه چندان پر زرق و برق و رویایی به نظر نمی‌رسد، اما برای دانشجویانی که در فکر تحصیل دراز مدت در زمینه مد هستند ناتینگهام ترنت می‌تواند ایده‌آل باشد.

دانشگاه طراحی مد

توجه داشته باشید که شرایط ورود برای هر دانشگاه در انگلستان متفاوت است، اما یک نمونه‌ طراحی خلاقانه به علاوه یک مدرک هنر و طراحی مربوطه می‌تواند کمک کند.

داشتن آیلتس با حداقل نمره ۶ و بالاتر از ۵.۵ برای هر بخش لازم است.

منبع areeraddict
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.