// ۰۳ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۳۴

چارلز داروین نظریه پرداز مشهور بریتانیایی در کتاب خود به نام «تبار انسان» به موضوع ریش مردان هم پرداخته بود و در فرضیه ی خود بیان می کرد موی زیاد مردان برای زنان جذاب بوده و یکی از معیارهای آن ها برای انتخاب شریک زندگی بوده است. اگرچه ممکن است عده ای این نکته را انکار کنند اما زیست شناسان امروزی هم نظریه ی داروین را تصدیق کرده اند و این موضوع را که مردانی که ریش دارند در مقایسه با مردانی که موی صورت خود را به طور کامل اصلاح می کنند جذابیت بیشتری برای زن ها دارند شاهدی بر ادعای خود می دانند. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

اما علاوه بر ایجاد جذابیت ظاهری، کارشناسان معتقدند مردانی که ریش و سبیل دارند از مزایای دیگری هم به ویژه سلامتی بیشتر برخوردار هستند.

۱- از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند

در پژوهشی که در دانشگاه ساوثرن کویینزلند استرالیا صورت گرفت معلوم شد ریش مردان مانع از رسیدن ۹۰ تا ۹۵ درصد اشعه های فرابنفش نور خورشید به پوست صورت می شود. به این ترتیب فرآیند پیری کند می شود و خطر ابتلا به سرطان پوست کاهش می یابد.

دکتر نیک لو یک متخصص پوست بریتانیایی می گوید به طور کلی مو محافظ مناسبی در برابر نور خورشید است: «مو عملکردی شبیه به فاکتور SPF دارد. هرچه میزان و ضخامت موها بیشتر باشد، به نوعی می توان گفت درجه ی SPF بالاتر است».

۲- علائم آسم و آلرژی را کاهش می دهد

بسیاری از پژوهش ها بیان می کند در مورد مردانی که گرده ی گیاهان یا گرد و غبار باعث آلرژی یا آسم در آن ها می شود، موهای صورت شان که در نزدیکی بینی قرار دارد مانند نوعی فیلتر عمل می کند و پیش از آنکه ذرات آلرژی زا وارد بدن شوند جلوی آن ها را می گیرد.

۳- نشانه های پیری را کم می کند

علاوه بر جلوگیری از نور خورشید و کاهش علائم پیری ناشی از آن، موی صورت با مرطوب نگه داشتن پوست صورت علائم پیری را کم می کند. ریش از پوست صورت در برابر باد و هوای سرد که باعث خشکی پوست می شوند محافظت می کند.

همچنین استفاده از مرطوب کننده ها بر روی پوستی که ریش دارد در مقایسه با پوستی که در معرض مستقیم هوا است و مرطوب کننده به راحتی از روی آن پاک می شود مؤثرتر خواهد بود.

۴- از بیمار شدن جلوگیری می کند

کارول واکر متخصص سلامت مو می گوید ریشی که زیر چانه و گردن رشد می کند دمای گردن را بالا می برد و می تواند از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کند.

او در این خصوص بیان می کند: «مو عایقی برای حفظ گرمای بدن است. ریش بلند و پرپشت مانع از سرمای هوا می شود و دمای گردن را افزایش می دهد، به این ترتیب زمانی که در معرض هوای بیرون باشید یک مزیت محسوب می شود». دکتر فیلیکس چوآ متخصص بیماری های تنفسی هم می گوید موی صورت مانند یک مانع فیزیکی در برابر هوای سرد عمل می کند: «موهای اطراف چانه و گردن یک لایه ی محافظ ایجاد می کند».

۵- عفونت را کاهش می دهد

دکتر مارتین وید متخصص پوست می گوید داشتن ریش و سبیل به معنای آن است که موی صورت اصلاح نشده؛ مسأله ای که عامل اصلی عفونت های باکتریایی در ناحیه ی ریش است: «اصلاح صورت با تیغ باعث ایجاد جوش، موهای زیرپوستی و فولیکولیتیس (التهاب و عفونت فولیکول های مو) می شود، بنابراین مردان می توانند از مزایای داشتن ریش استفاده کنند».

روزیاتو : سایت سرگرمی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. حسین فلاح
    حسین فلاح | ۰۹ خرداد ۹۷ ، ۰۷:۵۳ | لینک
    سلام امیدوارم حالتون خوب باشه به زودی میخوام کنار وب شما قرار بگیرم
    • | ۹ خرداد ۹۷، ۰۹:۵۵
      سلام....متوجه منظورتون نشدم