// ۲۱ آبان ۹۸ ، ۰۸:۲۵

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل  : مطالعه ای که توسط مؤسسه ملی بهداشت و آژانس تحقیقات مراقبت سلامت و کیفیت تامین مالی شد نشان داد که قرار گرفتن در معرض استامینوفن در رحم ممکن است خطر ابتلای کودک به اختلال نقص توجه / بیش فعالی (ADHD) و اختلال طیفی اوتیسم را افزایش دهد.  این تحقیق توسط دکتر Xiaobing Wang  از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه جانزهاپکینز ، بالتیمور و همکاران انجام شد. این مقاله درمجله JAMA Psychiatry منتشر شده است.

اختلال نقص توجه / بیش فعالی (ADHD) با الگویی از بیش فعالی و رفتار تکانشی شناسایی میشود. اختلال طیفی اوتیسم (ASD) یک اختلال پیچیده رشد است که نحوه رفتار فرد ، تعامل با دیگران و یادگیری را تحت تاثیر قرار میدهد.

همچنینین بخوانید:

چطور دهان‌شویه خانگی درست کنیم؟

آلوئه ورا بهترین دوست تابستانی

محققان داده های حاصل از مطالعه گروهی تولدهای بوستون ، یک مطالعه طولانی مدت بر عوامل مؤثر در بارداری و رشد کودک را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها خون بند ناف 996 نوزاد را جمع آوری کرده و میزان استامینوفن و دو عدد از محصولات جانبی آن را در هر نمونه اندازه گیری کردند. زمانی که کودکان به طور متوسط ​​8 یا 9 ساله بودند ، 8/25٪ از آنها تنها مبتلا به ADHD بودند ، 6/6٪ تنها دارای ASD بودند و 4/4٪ به ADHD و ASD مبتلا بودند. محققان میزان استامینوفن و فرآورده های جانبی آن در نمونه ها را به سه قسمت ، از کمترین به بیشترین طبقه بندی کردند. در مقایسه پایین ترین میزان در هر سه مورد ، دسته متوسط در هر سه مورد با  افزایش خطر 2.26 برابری ابتلا به ADHD همراه بود. بالاترین میزان در هر سه مورد با افزایش خطر 2.86 برابری ابتلا به ADHD همراه بود. به طور مشابه ، خطر ابتلا به ASD برای افراد در گروه متوسط (14/2 برابر) و گروه بالاترین میزان (62/3 برابر) بود.

نویسندگان نتیجه گرفتند که نتایج آنها از مطالعات قبلی که قرار گرفتن در معرض استامینوفن در رحم را با ADHD و ASD  مرتبط دانستند ، پشتیبانی می کند و نیاز به تحقیقات بیشتر را تأکید می کنند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده خاطر نشان کرد که قبل از استفاده از هر گونه داروی تسکین دهنده درد در دوران بارداری ، دقت و توجه لازم را داشته باشید.

بودجه NIH برای این مطالعه توسط مؤسسه ملی بهداشت کودکان و رشد انسان Eunice Kennedy Shriver ، انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی و انستیتوی ملی علوم بهداشت محیط فراهم شده است.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : مندل

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.