// ۰۵ آذر ۹۸ ، ۱۱:۳۸

به گزارش مجله تفریحی چفچفک به نقل نیمروز : دیابت یا قند خون بالا را چگونه درمان طبیعی کنیم؟ درمان دیابت بدون دارو و راه های درمان طبیعی قند خون بالا با استفاده از گیاهان و خوراکی ها را بخوانید.

۱. ورزش منظم

ورزش منظم می‌تواند به کاهش وزن و افزایش حساسیت به انسولین کمک کند. حساسیت بیشتر به انسولین باعث می‌شود سلول‌ها بهتر قند خون را مورداستفاده قرار دهند. ورزش کردن باعث می‌شود ماهیچه‌ها از قند خون برای انرژی و انقباض عضلانی استفاده کنند. دویدن، دوچرخه‌سواری، رقص، پیاده روی و شنا از جمله ورزش‌های مناسب هستند.

۲. درمان دیابت بدون دارو با کنترل مصرف کربوهیدرات

بدن شما کربوهیدرات را به قند (بیشتر گلوکز) تبدیل می‌کند و انسولین آن‌ها را به سمت سلول‌ها حرکت می‌دهد. وقتی کربوهیدرات زیادی مصرف می‌کنید یا انسولین به درستی عمل نمی‌کند،‌ این فرایند شکست خورده و قند خون بالا می‌رود. کاهش مصرف کربوهیدرات می‌تواند سطح قند خون را پایین بیاورد.

۳. افزایش مصرف فیبر

فیبر فرایند گوارش و جذب قند را آهسته می‌کند. از این رو به افزایش تدریجی قند خون کمک می‌‌کند. نوع فیبر مصرفی هم مهم است. فیبرهای محلول هستند که سبب کاهش قند خون بدن می‌شوند.

۴. نوشیدن آب و هیدراته ماندن

نوشیدن آب کافی علاوه بر آب‌ٰرسانی به بدن، به تخلیه‌ی قند خون اضافه از طریق کلیه‌ها و درمان دیابت بدون دارو کمک می‌کند.

۵. درمان دیابت بدون دارو: کنترل سهم‌ها

با کنترل سهم خوراکی‌ها می‌توانید مصرف کالری خود را کنترل کنید. این امر به کنترل وزن  و قند خون‌تان کمک می‌کند. برای این منظور از بسقاب کوچ‌تر استفاده کنید و برچسب تغذیه‌ای خوراکی‌ها را بخوانید.

۶. خوراکی‌های دارای شاخص گلیسمی پایین

شاخص گلیسمی برای ارزیابی پاسخ قند خون بدن به خوراکی‌های حاوی کربوهیدرات درست شده است. مصرف خوراکی‌های با شاخص گلیسمی پایین قند خون طولانی مدت را در دیابت نوع ۱ و ۲ کاهش می‌دهد. و برای درمان دیابت بدون دارو مفید است.

۷. کنترل سطح استرس

استرس می‌تواند بر قند خون اثر بگذارد. هورمون‌هایی مانند گلوکاگون و کورتیزول در طول استرس ترشح می‌شوند که سبب افزایش قندخون می‌شوند. ورزش، مدیتیشن و آرام‌سازی را برای کاهش استرس به کار بگیرید.

۸. نظارت بر سطح قند خون

اندازه‌گیری قند خون به کنترل آن نیز کمک می‌کند. مثلا ممکن است تصمیم بگیرید در داروها یا وعده‌های غذایی خود اصلاحاتی انجام دهید و نحوه واکنش بدن خود به خوراکی‌ها را بشناسید.

۱۵ راه ساده برای درمان طبیعی دیابت

۹. خواب با کیفیت و کافی

این مور برای سلامتی بسیار ضروری است. کمبود خواب و کیفیت پایین آن می‌تواند قند خون و حساسیت به انسولین را تحت تاثیر قرار دهد، و باعث افزایش اشتها شود که وزن را بالا می‌برد.

همچنینین بخوانید:

ویژگی های متولدین تابستان از دیدگاه علم

خطرات تابستانی برای افراد مبتلا به دیابت

۱۰. مصرف خوراکی‌های سرشار از کروم و منیزیم

کمبود کروم و منیزیوم نیز می‌تواند سبب دیابت شود. کروم در سوخت و ساز کربوهیدرات و چربی نقش دارد.

۱۱. سرکه سیب

سرکه سیب با کاهش تولید قند خون توسط کبد یا افزایش مصرف آن توسط سلول‌ها به درمان دیابت بدون دارو کمک می‌کند.

۱۲. عصاره دارچین

دارچین با کاهش مقااومت به انسولین در سطح سلولی، حساسیت به انسولین را بهبود می‌دهد و می‌تواند قند خون را تا ۲۹٪ کاهش دهد. همچنین تجزیه کربوهیدرات در دستگاه گوارش را کند می‌کند که از افزایش ناگهای قند خون جلوگیری می‌کند.

۱۳. درمان دیابت بدون دارو : بربرین

بربرین یک ترکیب فعال  در گیاهی چینی است که هزاران سال برای درمان افراد دیابتی استفاده می‌شود. این ماده به کاهش قند خون و افزایش تجزیه کربوهیدرات‌ برای انرژی کمک می‌کند. این ماده به اندازه‌ی بری از داروهای دیابت قوی است از این رو از موثرترین مکمل‌ها برای افراد دیابتی محسوب می‌شود.

۱۴. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله منبع عالی فیبر محلول است که به کاهش قند خون کمک می‌کند.

۱۵. درمان دیابت بدون دارو با کاهش وزن

کاملا واضح است که رعایت یک رژیم غذایی سالم و کاهش وزن سبب پایین آمدن قند خون می‌شود. حتی ۷٪ کاهش وزن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را ۵۸٪ کاهش دهد و این کاهش خطر می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد.

شما کاربران چفچفک چه دیدگاهی در این رابطه دارید؟


منبع : نیمروز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.