// ۱۸ آذر ۹۸ ، ۱۵:۲۲

با توجه به این‌که مبلمان مختلف زیادی در در بازار وجود دارد شما برای انتخاب یک مبل مناسب نیاز دارید تا ویژگی‌های یک مبل عالی را بشناسید. مبلمان مناسب می‌تواند باعث ایجاد یک حس و حال فوق العاده در منزل شود. مبل مناسب به فضای اتاق شما رنگ تازه‌ای بخشیده و روح تازه ای را در محیط ایجاد می کند. خرید مبلمان مناسب به همین راحتی نمی‌باشد و شما باید هنگام انتخاب و خرید مبل موردنظر خود به نکات ریزی توجه کنید که بعدها از انتخاب خود پشیمان نشوید. ما در این نوشته می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های یک مبلمان مناسب مطالب جالبی را برای شما قرار دهیم.

می‌دانیم که در بازار، مبل استیل ، مبل سلطنتی، مبل راحتی و مبل کلاسیک وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می باشد. باتوجه به این‌که خیلی از ویژگی‌های مبل مناسب وابستگی زیادی به سلیقه و شرایط جسمانی افراد استفاده‌کننده دارد سعی کرده ایم مواردی را انتخاب کنیم که با تمامی افراد مرتبط باشد. یکی از ویژگی‌هایی که در هنگام انتخاب می‌بایست به آن دقت کنید ارتفاع پشتی یک مبل می باشد، ارتفاع باید به گونه‌ای باشد که شانه‌ها و قسمتی از گردن را به درستی محافظت کند. قسمت پشتی یک مبل استاندارد باید به گونه‌ای باشد که گودی کمر را به‌صورت کامل پوشش دهد.

انتخاب مبل

همچنین باید توجه داشته باشید ارتفاع مبل از حد زمین باید به گونه‌ای باشد که پاها نه‌چندان کشیده و نه خم شود. توجه داشته باشید که در موارد بالا در اکثر مبل های تولید شده که در بازار برای فروش می باشد رعایت شده است. چنانچه رویه مبل از چرم تهیه‌شده باشد باید از سطح ناصاف جهت جلوگیری از عرق کردن بدن برخوردار باشد. شما برای این‌که بتوانید به موارد گفته شده در هنگام انتخاب توجه کنید می‌بایست شناخت کافی را نسبت به آن داشته باشید سپس می‌توانید با توجه به هزینه‌ای که برای مبل می‌خواهید پرداخت کنید به سراغ خرید مبل راحتی و یا مبل کلاسیک بروید.

مبل استیل و سلطنتی از جمله مبل‌هایی می‌باشد که بسیار لوکس بوده و دارای قیمت زیادی می باشد. وزن مبل یکی از ویژگی‌های کلیدی می‌باشد که باید به آن توجه کنید. مبلمان منزل باید از وزن سبکی برخوردار باشد تا به‌راحتی حمل شود. در مورد وزن مبل باید بیان کنیم مبل سلطنتی و مبل استیل به دلیل داشتن منبت‌کاری‌های زیاد معمولا وزن نسبتاً سنگینی دارند. اگر برای یک مکان لوکس بخواهید مبلمان ویژه تهیه کنید می‌توانید به سراغ مبل های ذکر شده بروید. مبل راحتی و مبل کلاسیک به نسبت مبل‌های ذکرشده دارای وزن مناسب تری می باشد. در هنگام تعمیرات مبل مشاهده شده ‌است که اشیای گران‌قیمت مانند گردن‌بند، انگشتر، کیف پول و غیره به بخش هایی از مبل در داخل نفوذ کرده و غیرقابل برداشتن می باشد که پیدا کردن آن توسط افراد امکان‌پذیر نبوده است. پارچه مبل باید دارای رنگ مناسب ‌باشد که کثیف بودن مبل را به راحتی نشان ندهد. شما در هنگام خرید هر یک از مبل های موجود در بازار مانند مبل راحتی و مبل کلاسیک بهتر است حدود ده دقیقه‌ای بر روی مبل بنشینید و پس از بلند شدن مشاهده کنید که آیا مبل دارای فرورفتگی می‌باشد یا خیر.

خرید مبل

مبل مناسب به گونه‌ای می‌باشد که پس از بلند شدن به سادگی به حالت اولیه باز گردد. فنرهای یک مبل مناسب، بی‌سروصدا بوده و در هنگام نشستن حس نمی‌شود. نقش و نگار و منبت کاری‌های موجود در مبل باعث می‌شود تا تاثیرگذاری زیادی بر روی قیمت داشته باشد. همان‌طورکه در بالا به آن اشاره کردیم مبل استیل و مبل سلطنتی به دلیل داشتن منبت‌کاری‌های زیاد دارای قیمت بالاتری می باشند. به دلیل این‌که طراحان بتوانند ریزه‌کاری‌های مختلفی را بر روی مبل انجام دهند پایه‌های ضخیم‌تری را برای این دو مدل مبل در نظر می‌گیرند. فوم مبل یکی از مواردی است که حائز اهمیت می‌باشد، معمولاً تشک‌های دبل یکی از مناسب‌ترین نوع تشک هایی می‌باشد که در ساخت مبلمان استفاده می شود چرا که قابلیت شستشو داشته و از نوع سرد می باشد. شما در هنگام خرید باید دقت کنید که مبل راحتی یا مبل استیل خریداری شده از نوع فوم سرد باشد چرا که اگر از فوم گرم استفاده شود در حداکثر حالت خود بتواند تا شش ماه برای شما به شکل ویژه کار کند. شاید برای شما سوال باشد که نحوه تشخیص فوم استفاده شده در مبل چگونه است؟ یکی از راه‌های ساده‌‌ای که در این قسمت وجود دارد این است که بعد از فشار وارد کردن به فوم سرد مبل خیلی زود به حالت طبیعی خود باز می‌گردد اما فوم گرم بعد از تحمل فشار با کمی تاخیر به حالت طبیعی خود بر می‌گردد.

یکی از موارد دیگری که در هنگام انتخاب مبل می بایست به آن توجه کنید پارچه استفاده شده در مبل می باشد. مبل استیل و مبل سلطنتی به دلیل لوکس بودن از مرغوب ترین مواد و پارچه ها جهت تولید ساخته می شود و مبل راحتی و کلاسیک به دلیل اینکه در قیمت ها بهینه باشد معمولا در مدل های مختلف و قیمت های متفاوت تری وجود دارد که هر قشر بتواند به سهولت از مبل برای منزل خود استفاده کنید. شما با رعایت کردن نکات گفته شده در بالا می توانید به سهولت یک انتخاب مناسب داشته باشید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. پیمان
    پیمان | ۲۱ آذر ۹۸ ، ۰۱:۴۲ | لینک
    سلام
    مطالب خوب و مفید بود موفق باشید
    • | ۲۱ آذر ۹۸، ۱۱:۲۵
      بله درسته