// ۲۷ تیر ۹۶ ، ۲۱:۵۴

عدم تقارن سینه ها در خانم ها نشانه چیست؟

گاهی بیماران به پزشک خود مراجعه می کنند و از عدم تقارن یا بزرگتر بودن یکی از پستان ها شاکی هستند و می خواهند بدانند که آیا این یک نشانه خطرناک است؟

امروزه با استفاده از تکنیک سی تی اسکن سه بعدی به افراد نشان داده می‌شود که سینه ها تقریبا متقارن هستند و در واقع مشکلی وجود ندارد. اما بسیاری از خانمها ممکن است که این تفاوت سایز را از زمانی که در سنین نوجوانی بوده اند به خاطر بیاورند واین یک امر غیر طبیعی نیست، گاهی قسمتهای دیگر بدن نیز شاید با هم تفاوت اندازه داشته باشند، مثل دستها، پاها، گوشها و چشمها و…..حتی ممکن است به اندازه یک سایز کامل، هردو پستان با هم اختلاف سایز داشته باشند که باز هم یک امر طبیعی است، اما این تفاوت اندازه وقتی باید مورد توجه خاص قرار گیرد که:
این تغییر سایز به تازگی ایجاد شده باشد که به طور قطع باید به پزشک مراجعه نمود. این می‌تواند یک اخطار جدی برای یک خانم باشد که باید معاینات کامل و بررسی‌های پاراکلینیکی انجام شود.

علل مختلفی وجود دارد که سبب این عدم تقارن ناگهانی می‌شود که عبارتند از:
* التهاب پستان(ماستیت)
* آبسه پستان
* انسداد مجاری شیری
* سرطان پستان

در آخر به شما توصیه می‌گردد در صورت هر گونه تغییر ناگهانی در اندازه، یا ایجاد توده، تغییر رنگ یا ایجاد زخم یا پوسته‌های خارش‌دار یا بدون خارش در پستان ها و یا ترشح از نوک سینه‌ها حتماً برای بررسی به موقع و لازم به پزشک مراجعه نمایید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.