// ۲۷ تیر ۹۶ ، ۲۱:۵۱

تاثیر تغذیه بر قاعدگی خانم ها :در بسیاری از زنان تغییرات فیزیکی متعددی در ارتباط با تغییرات طبیعی سطح هورمون‌های جنسی طی دوران قاعدگی رخ می دهد و با انقباضات عضلات رحم ، که در قاعدگی ایجاد می‌شود همراه می‌شود. دردهای قاعدگی تا حدودی با رژیم غذایی صحیح قابل کنترل است. در زیر توصیه هایی به این منظور آورده شده است:

 در نیمه دوم دوره قاعدگی بهتر است خانم‌ها از خوردن غذاهای پرچرب یا بسیار شیرین مانند شکلات و شیرینی پرهیز کنند.

• از خوردن نمک زیاد که به حبس شدن آب در بدن منجر می‌شود باید خودداری نمود.

• مصرف مواد نفاخ از ۵-۷ روز قبل از شروع عادت ماهانه باید قطع شود. مانند انواع لوبیا، نخود، پیاز، سیر، هندوانه و…از ۳ روز مانده به شروع عادت ماهانه تا ۳ روز پس از آن هر روز ۲ فنجان از دم کرده‌های گیاهی نظیر دم کرده بابونه، نعناع و پونه به نسبت مساوی استفاده کنید.

• سبزیجات به خصوص گوجه فرنگی و از میوه‌جات موز را مصرف کنید.

• خوردن کافئین را قطع کنید. محدود کردن مصرف فرآورده‌هایی چون چای، قهوه، کولا و شکلات می‌تواند به خیلی از خانم ها کمک کند تا ناراحتی جسمی ‌و روحی خود را تسکین دهند.

• با وجودی که دارو درمانی برای دوران عوارض قبل از دوران عادت‌ ماهانه وجود ندارد ولی داروهایی پیدا می‌شوند که می‌توانند از عوارض شدیدتر جلوگیری کنند. داروهای ضد التهاب و درد اغلب برای گرفتگی‌های عضلانی قبل از عادت ماهانه تجویز می‌شوند. مفنامیک اسید و ایبوپروفن از این دسته‌اند.

• ویتامین ب۶ ممکن است از بعضی عوارض دوران قبل از قاعدگی جلوگیری کند. یعنی حس پرخاشگری، تهوع و افسردگی را تا حدود زیادی برطرف می‌کند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.