// ۰۴ آذر ۹۸ ، ۲۱:۰۲

به گزارش مجله سرگرمی چفچفک به نقل زومیت : ایگرد امسال نیز در بلک‌فرایدی درکنار شما است تا از تخفیفات استثنایی آمازون و سایر سایت‌­های آنلاین بهره‌­مند شوید و به‌روزترین محصولات دنیا را آنلاین بخرید و جلو در منزل خود در هر نقطه از ایران تحویل بگیرید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با Egerd همراه باشید تا اطلاعات مختصری درباره‌ی تاریخچه‌ی بلک‌فرایدی به‌دست آورید و با آگاهی از بهترین تخفیفات در آمازون و ای‌بِی خرید خود را از ایگرد انجام دهید.

آشنایی با تاریخچه‌ی بلک‌فرایدی

اگر بخواهیم دقیقا بگویم چه سالی روز بعد از عید شکرگزاری به بلک‌فرایدی تبدیل شد، کار سختی است؛ اما همه‌ی اتفاقات به قرن نوزدهم برمی‌گردد. در آن زمان، حمایت مالی فروشگاه‌ها از کارناوال‌های روز شکرگزاری رواج داشت. در انتهای یکی از کارناوال‌ها، بابانوئل ظاهر شد و شروع فصل خرید عید را نوید داد. آن روزها بسیاری از فروشندگان قانونی نانوشته داشتند: فصل خرید عید شروع نمی‌شود؛ مگر بعد از روز شکرگزاری؛ بنابراین، هیچ فروشنده‌ای حراج محصولات خود را تبلیغ نمی‌کرد؛ مگر در روز بعد از عید شکرگزاری؛ یعنی آخرین جمعه‌ی نوامبر.

همچنینین بخوانید:

25 ترفند بسیار مفید در PHOTOSHOP

تغییر سریع اندازه آیکن‏ها در ویندوز ویستا و7

چرا این روز جمعه‌ی سیاه نام گرفت؟

اگر از بیشتر مردم آمریکا درباره‌ی دلیل نام‌گذاری بلک‌فرایدی بپرسید، این داستان را نقل می‌کنند. گویا در گذشته اگر کسب‌و‌کاری دچار ضرر می‌شد، در بیلان کاری خود از جوهر قرمز استفاده می‌کرد؛ اما اگر به سود می‌رسید، از جوهر مشکی بهره می‌برد. حسابداران همیشه فردای روز شکرگزاری، حساب‌های خود را پر از رنگ مشکی می‌دیدند؛ از‌این‌رو، جمعه‌ی بعد از عید شکرگزاری، جمعه‌ی سیاه یا بلک‌فرایدی نام گرفت.

بلک فرایدی - ایگرد

بلک‌فرایدی چه روزی است؟

بلک‌فرایدی فردای جشن شکرگزاری در آمریکا است که معمولا بین ۲۴ تا ۲۹ نوامبر است. بلک‌فرایدی سال ۱۳۹۸ مورخ ۲۹ نوامبر و مصادف با ۸ آذر است. البته فروشگاه‌هایی مانند آمازون خیلی زودتر از این روز تبلیغات و فروش فوق‌­العاده خود را شروع می‌کنند. ساعت واشنگتن ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه عقب‌­تر از تهران است؛ بنابراین، شروع ۲۹ نوامبر در آمریکا مصادف با ساعت ۸:۳۰ صبح جمعه در ایران است و بلک‌فرایدی تا ساعت ۸:۳۰ صبح شنبه در ایران ادامه خواهد شد. البته آمازون در‌حال‌حاضر برخی تخفیفات پیش از بلک‌فرایدی را آغاز کرده است.

فروش سال گذشته بلک‌فرایدی

در طول هفته‌ی بلک‌فرایدی در سال ۲۰۱۸، یعنی از روز شکرگزاری تا دوشنبه‌ی سایبری، حدود ۱۶۴ میلیون آمریکایی به‌صورت آنلاین یا حضوری خرید کرده‌اند. طبق آمار و تحقیقات، پیش­‌بینی می­‌شود این میزان در سال ۲۰۱۹، حدودا ۴ درصد افزایش خواهد داشت.

خریدهای مناسب از آمازون

یکی از تخفیف­‌های آمازون، تخفیف زمان­‌دار (Lightning Deals) است که به تخفیف‌های طلایی شهرت دارد و عبارت از کالاهایی است که برای مدت زمان کوتاهی با تخفیفی باورنکردنی فروخته می‌شوند. در سال­‌های اخیر، آمازون در صدر فهرست بهترین فروشنده‌ی آنلاین بلک‌فرایدی قرار دارد؛ چراکه کالاهای بسیاری را به‌حراج می‌گذارد. در سال ۲۰۱۸، آمازون تقریبا ۶۵۰ دسته محصول را در حراج بلک‌فرایدی عرضه کرد. البته تنها ۴۲ درصد حراجی‌ها نسبت به قیمتشان می‌ارزید.

در خرید از آمازون، درمقایسه‌با سایر فروشگاه‌ها با تخفیف بیشتری روبه‌رو می‌شوید و گاهی هم تخفیف‌هایی شگفت‌انگیز. تعداد کالاهای حراجی آمازون آن‌قدر زیاد است که برای شکار حراجی خوب باید در کمین نشست. این حراجی‌ها معمولا محدودیت زمانی هم دارند؛ یعنی فرصت خرید آن‌ها شمارش معکوس دارد که اگر تعلل کنید، صفر می­‌شود. کالاهای Lightning Deals هم که به‌اندازه‌ی چشم‌بر‌هم‌زدنی ظاهر و ناپدید می‌شوند. پس باید درانتظار بالاآمدن یکی از این تخفیف‌های استثنایی باشید و به‌محض پیشنهاد، آن‌ها را ازآنِ خود کنید. همه‌ی این‌ قصه‌ها را نوشتیم تا بگوییم برای خرید از حراج بلک‌فرایدی آمازون اگر یک جفت چشم دارید، یک جفت دیگر هم قرض بگیرید تا چهارچشمی حواستان جمع تخفیف‌های طلایی باشد.

بهترین تخفیف‌های آمازون به محصولات ساخت خودش اختصاص دارد. تبلت‌های فایر آمازون و دستیار صوتی آمازون و سایر دستگاه‌های هوشمند خانگی تا ۵۰ درصد تخفیف می‌خورند. خرید آنلاین بازی پلی‌­استیشن هم ازجمله حراج‌های پرطرفدار به‌شمار می‌رود. همچنین، با خرید آنلاین کفش و لباس، به‌ویژه از برند آمازون تا ۵۰ درصد سود می‌کنید.

بلک فرایدی - ایگرد

خریدهای مناسب از Ebay

ای‌بِی برای کسانی مناسی است که تمایل دارند اجناس دست‌دوم بخرند. در بسیاری از کشورهای دنیا، اگر مشتری بلافاصله پس از بازکردن جعبه محصول به هر دلیلی از خرید خود راضی نباشد، می‌تواند جنس را پس بفرستد. شرکت سازنده این کالا را باردیگر بسته‌بندی می‌کند؛ اما این‌بار کالای Open-Box را با تخفیف می‌فروشد. البته این محصول هم ازنظر ظاهری و هم ازنظر عملکرد سالم است. نوع دیگری از کالای دست‌دوم هم وجود دارد که پس از فروش به تعمیرگاه عودت داده و تعمیر می‌شود و مطابق استانداردهای شرکت سازنده آماده فروش مجدد خواهد شد. این کالا Refurbished نام دارد که با تخفیف فروخته می‌شود.

ای‌بِی سابقه­‌ای طولانی در حراج بلک‌فرایدی ندارد؛ اما به حریفی تأثیرگذار در بین فروشندگان بلک‌فرایدی تبدیل شده است. سال گذشته، این فروشگاه تعداد محصولات حراجی خود را ۱۲ درصد افزایش داد. اگرچه محصولات ارائه‌شده بسیار زیاد و از دسته‌های گوناگون و برندهای مختلف است، حتما فرصت خریدی مقرون‌به‌صرفه را خواهید داشت.

لوازم الکترونیکی بهترین انتخاب در حراجی ای‌بِی هستند؛ زیرا گاهی درصد تخفیف کالاها تا ۷۰ درصد می‌­رسد. لپ‌­تاپ‌­های مختلف به‌ویژه مدل‌های کمی قدیمی‌تر با تخفیف‌های استثنایی فروخته می‌شوند. گاهی تخفیف‌های جزئی‌تری هم روی محصولات داغ و جدید گذاشته می‌شود. خرید کنسول‌های بازی ویدئویی مانند بازی ایکس‌باکس و بازی پلی­‌استیشن به‌همراه بازی‌های آن‌­ها را هم فراموش نکنید که بعضا تا ۲۵ درصد تخفیف می‌خورند.

شما کاربران چفچفک چه دیدگاهی در این رابطه دارید؟


منبع : زومیت

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. مجتبی محمودی
    مجتبی محمودی | ۰۴ آذر ۹۸ ، ۲۲:۰۵ | لینک
    متن لینک دار نیست اینهارو خودم لینک دار کردم متن لینک دار نیستش

    چرا نمیایی تلگرام


    وبلاگ واسه دریافت بازدید ساختم ب بازدیدش نیازدارم
    • | ۴ آذر ۹۸، ۲۲:۳۵
      بخدا توجهی به متن و حرفام نداری داداش
      یبار دیگه لطفا بخون ببین چی گفتم فدات شم
      نمیتونم هی بشکافم برات
      مطالبی که کپی میکنی میبینی؟
      خیلی از این مطالی توشون عکسه مگه نه؟
      این عکس ها توشون لینکه میفهمی؟
      لینک!
      لینکه سایته مقصده!
      وقتی متن را کپی و در داخل سایت قرار میدهید کل مطالب را گرفته و پاک کن و بعد از لغو لینک استفاده کنید
      در پایان وقتی ذکر منبع را میکنید ادرس ان صفحه که مطالب را کپی کرده اید در نام منبع که پایان متن نوشته اید قرار دهید!
      میدانم که بعضی از متن ها رو خودتان لینک قرار داده اید!
      یکم رشد کن داداش
      چند تا مطلب زدی و من چقدر اموزشت دادم؟
      امکان نداره کسی نتونه یک ماه پیشرفت کنه با اموزشام
      و تماما محض حریص بودنته قربونت برم!
      چون هم زمان هم خر رو میخای هم خرما رو !
      اگه فهمیدی منظورم چیه و چجوری من بعد مطلب بزنی انجام بده!
      امشب تا پایان شب چن تا بزن ببینم 
      مقدور نبود برات بچسب به سایت های خودت عزیز