// ۰۸ فروردين ۹۷ ، ۲۰:۰۳

متوسط ضریب هوشی ۱۰۰ است و ضریب هوشی ۱۴۰ نابغه محسوب می شود. از آلبرت انیشتین هرگز تست آی کیو گرفته نشده بود اما ضریب هوشی او را ۱۶۰ تخمین می زنند. با این حال کسانی وجود دارند بهره هوشی شان از انیشتین بیشتر است.

۱- یاکوب بارنت: ضریب هوشی ۱۷۰

یاکوب دو ساله بود که ابتلا به اوتیسم درجه ی متوسط تا شدید در او تشخیص داده شد و پزشکان معتقد بودند او هرگز بستن بندهای کفشش را یاد نمی گیرد اما حالا او استاد لباس پوشیدن شده است! این کودک نابغه ی امریکایی سال های ششم تا دوازدهم مدرسه را در کمتر از یک سال گدراند و بعد از آن در سن ده سالگی به کالج رفت. او تا سیزده سالگی تبدیل به فیزیکدانی مشهور شد. حالا او در نوزده سالگی مشغول گذراندن دوره ی PhD است.

۲- جودیت پولگار: ضریب هوشی ۱۷۰

این استاد شطرنج مجارستانی را بهترین شطرنج باز زن تاریخ می دانند. در سال ۱۹۹۱ زمانی که او پانزده سال و چهار ماه سن داشت، عنوان جوان ترین استاد بزرگ شطرنج دنیا را گرفت.

۳- ریک راسنر: ضریب هوشی ۱۹۲ تا ۱۹۸

ریک راسنر بیش از سی تست آی کیو انجام داده که بسته به شیوه ی تعیین نمره در هر تست، ضریب هوشی او را بین ۱۹۲ تا ۱۹۸ نشان داده است. پیش از آنکه این به اصطلاح دومین مرد باهوش دنیا تبدیل به یک نویسنده ی تلویزیونی شود، به کارهای نگهبانی، رقاصی و مدلینگ مشغول بود. رانسر بعد از باخت در یکی از مراحل مسابقه ی «کی می خواد میلیونر بشه؟» در شبکه ی امریکایی ABC که باعث شد او ۱۶۰۰۰ دلار را از دست دهد، تحت عنوان طرح پرسش اشتباه از این شبکه شکایت کرد، اما در شکایتش توفیقی نیافت.

۴- اوانجلیس کاتسیولیس: ضریب هوشی ۱۹۸

طبق فهرست نوابغ جهان، اوانجلیس کاتسیولیس با ضریب هوشی ۱۹۸ و داشتن مدارک MD، MSc، MA و PhD، بالاترین ضریب هوشی سنجیده شده در دنیا را دارد. این روانپزشک یونانی مدارکی هم در رشته های فلسفه و تکنولوژی تحقیقات پزشکی دارد.

۵- شو یانو: ضریب هوشی ۲۰۰

شو یانو فیزیکدان امریکایی در سن نه سالگی وارد کالج شد و دوره های MD و PhD را تا سن بیست سالگی گذراند. او در رشته ی تکواندو هم کمربند مشکی دارد و از سن چهار سالگی آهنگسازی را شروع کرد، اما تمرکز اصلی او بر رشته ی عصب شناسی کودکان است.

۶- ناتان لئوپالد: ضریب هوشی ۲۰۰

ناتان لئوپالد که از شهرت چندانی برخوردار نیست، با ضریب هوشی ۲۰۰، تا سن هجده سالگی توانایی صحبت به نه زبان را کسب کرده بود. اما او از هوشش برای کارهای بهتری بهره نبرد. در سال ۱۹۲۴ نوزده ساله بود که به دنبال اقدام برای ارتکاب به جرم بدون گذاشتن رد و مدرک، او و همدستش را به اتهام قتل بازداشت کردند. لئوپالد ۳۳ سال را در زندان گذارند تا آنکه به قید شرط آزاد شد.

۷- مرلین ووس سونت: ضریب هوشی ۲۲۸

مررلین ووس سونت ده ساله بود که آزمون سطح بزرگسالان استنفورد باینت، ضریب هوشی او را ۲۲۸ نشان داد. در سال ۱۹۹۰ این دسته بندی از آزمون استنفورد باینت حذف شد چرا که نمرات آن را دقیق نمی دانستند، اما تا پیش از این تغییرات ضریب هوشی مارلین رکوردی در میان زنان نابغه ی جهان محسوب می شد. او تا سال ۱۹۸۶ به سوالات خوانندگان نشریه ی Parade درباره ی فلسفه و ریاضیات و در قالب ستونی به نام «از مرلین بپرس» پاسخ می داد.

۸- آینان کاولی: ضریب هوشی ۲۶۳

این کودک نابغه ی ایرلندی در سن هشت سالگی، سال سوم رشته ی شیمی در دانشگاه پلی تکنیک سنگاپور را می گذراند و تا پیش از نه سالگی تا ۵۱۸ رقم اول اعشار عدد پی را به ذهن سپرده بود. حالا در هجده سالگی به نظر می رسد او در هنر هم استعدادهایی دارد؛ او علاوه بر فیلنامه نویسی، در سن دوازده سالگی هم برای فیلم کوتاهی به نام «انعکاس» آهنگسازی کرد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. شکیب
    شکیب | ۲۴ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۰۵ | لینک
    ماشاالله