// ۰۲ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۷

 محققان آمریکایی و کانادایی در تلاش برای راحت تر کردن استفاده از ساعت هوشمند برای کاربر، نمونه اولیه صفحه ساعتی را ابداع کرده اند که در پنج جهت مختلف حرکت می کند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی انجمن فیزیک آمریکا، نمونه اولیه این صفحه ساعت هوشمند که توسط محققان کالج دارتموت آمریکا و دانشگاه واترلو کانادا ابداع شده است می تواند بچرخد، به صورت لولایی خم شود، برگردد ، بلند شود و در بند ساعت دور بزند.

 

  اخبار تکنولوژی,خبرهای  تکنولوژی,ساعت هوشمند

 این قابلیت ها به اندازه چشمگیری باعث تقویت عملکرد ساعت می شوند و بر محدودیت های صفحه ثابت ساعت های امروزی غلبه می کند.

مفهوم طراحی این صفحه ساعت به نام Cito روز چهارشنبه ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) در کنفرانس ACM CHI در زمینه عوامل انسانی در سیستم های رایانه در دنور در کلرادو آمریکا ارائه خواهد شد.

به عنوان مثال این ساعت بطور خودکار در بند ساعت دور می زند تا کاربر بتواند صفحه ساعت را در هر حالتی که مچ وی قرار دارد، مشاهده کند.

از دیگر حرکاتی که این ساعت دارد این است که بلند می شود تا به کاربری که در حال بازی کردن است نکته ای را متذکر شود. همچنین این صفحه ساعت می تواند همانند لولا خم شود تا همراه کاربر نیز بتواند صفحه ساعت را مشاهده کند. دیگر اینکه این ساعت می توانند برگردد تا از زیر آستین کاربر نیز نمایان شود.

محققان برای ابداع نمونه اولیه این صفحه ساعت، دو مطالعه جداگانه برای تایید سودمندی و پذیرش اجتماعی آن انجام دادند و متوجه راحتی حرکات مختلف و زمینه های استفاده این ساعت شدند.

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.