// ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۸

فولکس واگن با وجود رسوایی دیزل و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان آن، در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشت و با کنار زدن تویوتا، لقب بزرگ‌ترین خودرو ساز جهان را از آن خود کرد.

به گزارش سیناپرس، ظاهرا چیزی مانع رسیدن فولکـس واگن به صدر پرفروش‌ترین برند خودرو در جهان نمی‌شود. با وجود مشکلات متعدد، غول خودرو سازی آلمان موفق شد در نیمه اول سال جاری ۵.۱۲ میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند. این در حالی است که تویوتا صدرنشین پیشین این رده‌بندی، موفق به فروش ۴.۹۹ میلیون دستگاه خودرو شده است. این آمار رشد ۱.۵ و نزول ۰.۶ درصدی فولکـس واگن و تویوتا را نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. 

 سال گذشته با این که در شش ماه‌ی اول فولکس واگن عملکرد بهتری نسبت به تویوتا داشت، اما در انتهای سال این غول خودرو سازی ژاپن بود که با فروش موفق‌تر لقب بزرگ‌ترین خودرو ساز جهان را به خود اختصاص داد.  

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,فولکس

رسوایی دیزل تاثیر زیادی روی فروش خودروهای فولکـس واگن در ایالات متحده گذاشته است. اما این کشور از بازار‌های کوچک فولکـس واگن به شمار می‌رود؛ به همین دلیل با وجود کاهش قابل توجه فروش در آن، باز هم روند رو به رشد فروش محصولات این خودرو ساز آلمانی حفظ شده است. چین و اروپا دو بازار کلیدی فولکـس واگن هستند که در سال جاری هر کدام به ترتیب ۶.۸ و ۳.۸ درصد افزایش فروش را برای این شرکت به همره داشته‌اند.  

به گزارش تیتر یک،تویوتا پس از غلبه بر جنرال موتورز در سال ۲۰۱۲، چهار سال پیاپی لقب پرفروش‌ترین برند خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا فولکس واگن می‌تواند در سال ۲۰۱۶ به سلطه‌ی تویوتا پایان دهد.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.