// ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۰۷

نخستین اتوبوس های بدون راننده دنیا در یکی از شهرهای فرانسه آغاز به کار کردند.

 این اتوبوس ها کار خود را در لیون فرانسه آغاز کرده اند. حرکت بدون راننده این اتوبوس ها در خیابانهای شهر توجه گردشگران و ساکنان آن را به خود جلب کرده است.

 این دو اتوبوس کوچک از نوع برقی بوده و هر یک ظرفیت حمل ۱۵ مسافر را دارد. در حال حاضر این اتوبوس ها در یک مسیر کوتاه ۱۰ دقیقه ای مسافران را جابجا می کنند. این مسیر که در مرکز شهر راه اندازی شده شامل ۵ ایستگاه می شود. این اتوبوس ها به طور متوسط با سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند.

 پیشتر این اتوبوس ها درحالی که مسافری در آنها قرار نداشت به طور آزمایشی در سایر شهرهای فرانسه و سوئیس به کار گرفته شده بودند. البته در دبی نیز اتوبوس بدون راننده ای با همکاری یک شرکت فرانسوی مورد آزمایش قرار می گیرد.

 اتوبوسهای کوچکی که در لیون به سرویس دهی به مسافران مشغول هستند چهار متر طول داشته و اگرچه ساختار محدودی دارند اما به شدت مورد توجه مردم قرار گرفته اند.

 اخبارخودرو,خبرهای خودرو,اتوبوسهای بدون راننده ,اتوبوسهای بدون راننده در فرانسه

مدیر اجرایی شرکت Navya که این اتوبوسها را ساخته می گوید: این سیستمهای حرکتی به ردیابهایی مجهز هستند که به آنها امکان تشخیص دقیق مکانی که در آن حضور دارند را می دهند. همچنین این اتوبوسها با ضریب دقت بالایی می توانند هر آنچه را که در اطرافشان روی می دهد را تشخیص دهند. بدین ترتیب احتمال برخورد با موانع یا بروز تصادف به صفر می رسد.

این اتوبوسها که قیمتی درحدود ۱۷۰ هزار پوند دارند به لیزر، دوربین و سیستمهای پیشرفته الکترونیکی مجهز هستند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.