// ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۴۱

اومشرایبونگ؛ راه‌ پله‌ ای مارپیچ، ساخت هنرمندان آلمانی

گاهی بنا یا سازه‌ای از چنان طراحی شگفت‌انگیزی برخوردار است که چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جذب می‌کند و بیننده را به تفکر وا می‌دارد که در ذهن طراح آن چه گذشته و هدفش از ساخت چنین بنایی چه بوده است. اومشرایبونگ (Umschreibung) یکی از سازه‌هایی است که از طراحی عجیبی برخوردار است.

اومشرایبونگ (Umschreibung)، مونیخ، آلمان

راه‌پله‌ی مارپیچ اومشرایبونگ در سال ۲۰۰۴ توسط اولافور الیاسون (Olafur Eliasson) طراحی و ساخته شده است. wpid-umschreibung.jpgالیاسون هنرمندی دانمارکی-ایسلندی است که به خاطر مجسمه‌ها و تاسیسات هنری‌اش شهرت دارد. اومشرایبونگ به منای رونویسی یا بازنویسی است. این سازه در پاسیوی شرکت حسابداری جهانی KPMG واقع شده و ۹ متر ارتفاع دارد. جنس مواد به کار رفته در آن از استیل و نوار موبیوس(نواری که دولبه‌ی آن به هم متصل شده و یک لبه‌ی انتهایی آن قبل از اتصال نیم دور چرخیده) تشکیل شده است. این سازه‌ی هنرمندانه و زیبا مکانی عالی برای عکاسانی است که دنبال گرفتن عکس‌های خاص و متفکرانه هستند. این ساختمان دارای یک حیاط است که برای بازدید عموم آزاد نیست. البته می‌توان مجوز بازدید از آن دریافت کنید. در ادامه شما را به دیدن تصاویر زیبایی از این سازه دعوت می‌کنیم. wpid-umschreibung2.jpg wpid-umschreibung3.jpg wpid-umschreibung4.jpg wpid-umschreibung5.jpg wpid-umschreibung6.jpgنظر شما خوانندگان چفچفک در مورد این سازه چیست؟ آیا چنین بناهایی در اطرف خود سراغ دارید؟ منبع: placestoseeinyourlifetime

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.