// ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۱۸:۰۱

بانمک ترین حیوانات جهان

بسیاری از  افراد به حیات وحش علاقه‌مند هستند و مستندهای مربوط به زندگی حیوانات را در شبکه‌های تلویزیونی و یوتیوب تماشا می‌کنند. ولی تماشای این موجودات دوست‌داشتنی از نزدیک دارای لذتی دو چندان است! باما همراه شوید تا سری به دنیای این حیوانات زیبا زده و از زیستگاه آن‌ها مطلع شویم.

روباه‌های قطب شمال

Arctic Foxesروبا‌های قطب شمال کاملا سفید و پشمالو هستند و البته این پوشش به آن‌ها کمک می‌کند حتی در دمای منهای ۵۸ درجه از گزند سرما در امان بمانند ( و حتی این پوشش سفید رنگ به آن‌ها کمک می‌کند تا در میان برف استتار شده و از دید شکارچیان مخفی شوند). زیستگاه این روباه‌ها مناطق سردسیری نظیر آلاسکا، کانادا، گرینلند، روسیه، نروژ، اسکاندیناوی و ایسلند است.

پنگوئن‌های کوچک

Little Penguin در اینکه پنگوئن‌ها موجودات بامزه‌ای هستند شکی نیست ولی گونه بسیار جالبی از این جانوران وجود دارند که به پنگوئن‌های کوچک شهرت دارند. قد این گونه از پنگوئن‌ها حدود ۳۳ سانتی‌متر است و محل زندگی آن‌ها سواحل جنوبی استرالیا و نیوزیلند است.

گربه‌های پاسیاه

Black Footed Catsاین گربه‌های ملوس به لحاظ جثه به هیچ عنوان قابل مقایسه با گربه‌های خانگی نیستند زیرا قد آن‌ها در حدود ۲۰ سانتی‌متر و وزنشان نیز ۲.۵ کیلوگرم است. ویژگی جالب توجه این گربه‌ها گوش‌های بزرگ و گرد آنهاست که قدرت شنوائی آن‌ها را تا چند برابر بویژه در مواقع شکار افزایش می‌دهد. نام این نژاد از گربه‌ها نیز برگرفته از پاهای سیاهشان است که از آن‌ها در برابر شن‌های داغ صحرا محافظت می‌کند.  آفریقای جنوبی، بوتسوانا و نامبیا زیستگاه این موجودات است.

روباه‌های فنک (Fennec)

3775056089_6d8fa06338_oاین نژاد از روباه‌ها باوجود جثه کوچک دارای گوش‌های بسیار بزرگی است که از آن‌ها در برابر گرما محافظت می‌کند. این ویژگی از آن جهت دارای اهمیت است که زیستگاه این حیوانات صحرای آفریقای شمالی بوده و گرمای آن بسیار طاقت‌فرسا است. همچنین رنگ روشن پوست این روباه گرمای بدن آن را در گرمای روز خنک و در شب‌های سرد صحرا گرم نگه می‌دارد.

دلفین رود آمازون

Amazon River Dolphin   این دلفین‌ها دارای ظاهری بسیار جذاب و پوستی صورتی رنگ هستند که باعث افزایش شهرت و جذابیت آن‌ها شده است. اگرچه اندکی غیر قابل باور است ولی حیات این گونه‌ی جانوری، رودهای برزیل، پرو، بولیوی، اکوادور، کلمبیا و ونزوئلا است.

کوککا

iStock_000012531757_Fullاین موجودات دارای لبخند بسیار زیبایی هستند و سوژه بسیار جالبی برای عکاسی محسوب می‌شوند. نکته جالب توجه این است که آن‌ها به هیچ عنوان از انسان‌ها هراس ندارند. در صورتیکه علاقه‌مند به دیدن کوککاها و عکاسی از آن‌ّها هستید کافی است تا به استرالیا سفر کنید. فقط به خاطر داشته باشید که در حین عکاسی آن‌ها را لمس نکرده و از دادن غذا به این موجودات خودداری کنید.

مارگای

Margayظاهر این گربه دوست‌داشتنی بسیار شبیه شکلک‌های مضحک است با این تفاوت که دارای چشم‌های بزرگ و فریبنده‌ای است. این گونه جانوری از لحاظ ظاهری بسیار شبیه گربه‌های خانگی است ولی کمیاب‌تر است. زیستگاه اصلی این جانور جنگل‌های بارانی مکزیک و برزیل است.

دینگو

Dingo_puppiesدینگو یکی از معروف‌ترین حیوانات کشور استرالیا محسوب می‌شود و تقریبا در تمامی نقاط این کشور یافت می‌شود. اگرچه این حیوانات دارای ظاهر دوست داشتنی و شبیه توله سگ‌های کوچک هستند ولی در حقیقت از دید مزرعه‌داران این حیوانات قاتل احشام و سایر حیوانات به شمار می‌روند. در صورت گاز گرفتن، سایر حیوانات آن‌ها را دچار بیماری می‌کنند، بنابراین بهتر است در صورت مشاهده از آن‌ها فاصله بگیرید.

پاندای قرمز

panda1_709041545401این جانور بدلیل جثه کوچک و علائم ظاهری بسیار شبیه راکون است تا پاندای عظیم‌الجثه. ولی همانند پانداها از بامبو تغذیه می‌کند و متاسفانه جزو گونه‌های در حال انقراض محسوب می‌شود. محل زندگی این جانوران قاره آسیا است.

لوریس آرام

Slow Lorisاین جانوران اگرچه به ظاهر آرام به نظر می‌رسند ولی در صورت مشاهده بهتر است از آن‌ها فاصله بگیرید زیرا گازگرفتگی توسط این حیوانات خطر مرگ را به همراه دارد. متاسفانه افراد سودجو بصورت غیرقانونی به شکار یا تله‌گذاری برای این گونه می‌پردازند و این مسئله این گونه حیوانی را در معرض خطر انقراض قرار داده است. زیستگاه اصلی این حیوان منطقه جنوب شرق آسیا است.   منبع: huffingtonpost

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. ..جهان .. | ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۱۹:۳۱ | لینک
    بسیار عالی هستن
    ممنون