// ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۱۴

چشم اندازی از زلال‌ ترین دریاچه‌ جهان

وقتی به دریا، دریاچه یا هر پهنه‌ی آبی دیگری می‌نگریم، دوست داریم بدانیم در زیر این لایه‌های لغزان پر جنب و جوش چه خبر است؟ چه دنیا و چه موجوداتی در اعماق آن پنهان شده‌اند؟ دریاچه‌ای که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت، عنوان زلال‌ترین دریاچه‌ی جهان را از آن خود کرده و همچون شیشه‌ای پاک و شفاف، اعماق خود را نیز به سادگی در معرض دید بیننده قرار می‌دهد.

پارک ملّی دریاچه‌ی نلسون در نیوزیلند یک ویژگی خاص دارد. وسعتی باشکوه که از آبی شفاف و درخشان لبریز شده است. آبی که به نظر می‌رسد زلال‌ترین نوع  در جهان باشد. آب این دریاچه به اندازه‌ای شفاف است که به نظر می‌رسد کل آن را با آب مقطر پر کرده‌اند، حتی تا عمق ۸۰ متری کف آن نیز به سادگی قابل مشاهده است. بی‌جهت نیست که این زیبای آبی را، "دریاچه‌ی آبی" (Blue Lake) نام نهادند.Nelson-Lake-1 Nelson-Lake-3این دریاچه در فرهنگ مردمان مائوری مکانی مقدس است. مائوری‌ها آن را  "Rotomairewhenua" می‌نامند. در نتیجه وارد آب شدن یا شنا کردن در آن جایز نیست. هر چند عکاسی به نام کلاوس تیمان (Klaus Thymann) با دریافت اجازه نامه‌ای مخصوص، موفق شده تا زیبایی‌های پنهان و آشکار این پهنه‌ی آبی را در قاب تصویر جاودانه کند. همچنین او اقدام به جمع آوری مستنداتی کرد که برای تحقیقات و بررسی‌های علمی پیرامون این دریاچه مورد نیاز است. Nelson-Lake-2 Nelson-Lake-4 Nelson-Lake-5این دریاچه در میان پارک و فضای سبز زیبایی واقع شده است که در جای خود دیدنی و تماشایی است. به علاوه فعالیت‌های مفرّحی همچون ماهیگیری، راه پیمایی و برگزاری کمپ‌های تفریحی و خانوادگی نیز از جمله مزیّت‌های حضور در این ناحیه است. Nelson-Lake-7 Nelson-Lake-8 Nelson-Lake-9 در تمام طول سال می‌توان این چشم انداز تماشایی را نظاره کرده و آن را تحسین نمود. از ورودی پارک تا دریاچه، تقریباً پای پیاده دو روز راه است. همچنین می‌توان با هلیکوپتر و از زاویه‌ای متفاوت این منظره‌ی مسحورکننده را تماشا کرده و لذت برد. پرواز با هلیکوپتر به صورت تورهای خصوصی برگزار می‌شود. Nelson-Lake-10 Nelson-Lake-6

new-zealand-2new-zealand-1

در پایان این سفر خاطره‌انگیز، از همراهی شما عزیزان سپاسگذاری می‌کنیم. منبع placestosee

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. علیـ ــر ضــا | ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۱۲ | لینک
    قشنگن 😍 
    چقدر مکان 
    وبت سنگینه