// ۱۷ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۰
منع ثبت قرارداد قلیان

همیشه شایعات زیادی درباره استعمال سیگار و قلیان از طرف برخی فوتبالیست‌ها مطرح بوده است. گاهی با به دست آمدن مستنداتی مثل عکس صحت این موضوع درباره برخی بازیکنان را ثابت کرده اما این‌بار فدراسیون فوتبال به صورت جدی‌تری وارد مبحث استعمال سیگار و قلیان شده و تصمیمات جدیدی درخصوص بازیکنانی که متهم به این کار هستند، گرفته است.

 

 

ثبت قراردادبازیکنان,استعمال سیگار , قلیان
 

باز هم سیگار و قلیان! 
 
با وجود این‌که هفته اول لیگ برتر از امروز استارت می‌خورد اما هنوز برخی بازیکنان نتوانسته‌اند قراردادهایشان برای فصل آینده را امضا کنند. ظاهرا امسال فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته بازیکنان را از فیلترهای بیشتری عبور دهد و پای آنهایی را که حاشیه‌های زیادی دارند، از سطح اول فوتبال ایران قطع کند.
 
به همین دلیل برخی از فوتبالیست‌ها برای عقد قرارداد با باشگاه جدید نیاز به تعهد و مجوز مدیران حقوقی و رده بالا در فوتبال ایران را دارند. این‌بار پای استعمال سیگار و قلیان در بین است و مستنداتی به فدراسیون فوتبال رسیده که باعث شده برخی بازیکنان مجوز امضای قرارداد نداشته باشند.
 
 
البته موضوع استعمال سیگار و قلیان در بین فوتبالیست‌های ایرانی مسأله‌ای جدید نیست. در سال‌های گذشته بارها درباره این موضوع بحث شده و تقریبا همه باور دارند که بسیاری از بازیکنان سیگار و قلیان مصرف می‌کنند. ضمن این‌که در بین بازیکنانی که گفته می‌شود در شرایط کنونی نامشان در فهرست محرومان از عقد قرارداد تا گرفتن مجوز قرار دارد، نام فوتبالیست‌های شاخصی هم به چشم می‌خورد.
 
پای زندگی خصوصی هم در میان است 
 
البته این‌بار فقط مشکل فوتبالیست‌های مورد نظر استعمال سیگار و قلیان نیست. اگرچه قرار نبود این موضوع رسانه‌ای شود اما مستنداتی به دست مسئولان کمیته اخلاق رسیده که پای چند فوتبالیست را به پرونده‌ای حساس باز کرده است.
 
 
اتفاقاتی که در زندگی خصوصی این بازیکنان رخ داده، فراتر از مصرف قلیان و سیگار است. بی‌اخلاقی‌های زیاد و گزارش‌هایی که به دست فدراسیون رسیده، فقط به سیگار و قلیان محدود نشده و ممکن است حتی تصاویری هم از آنها منتشر شود.
 
 
طی سال‌های گذشته بررسی مسائل اخلاقی فوتبالیست‌ها به صورت نامحسوس انجام شده اما مسئولان به دلیل حساسیت پرونده درباره نتایج به دست آمده به صورت شفاف اطلاع‌رسانی نکردند.
 
چه کسانی متهم هستند؟ 
 
٨نفر از بازیکنانی که‌ سال گذشته در لیگ برتر بازی می‌کردند، به دلیل بازشدن پرونده‌های تخلفات اخلاقی‌شان فعلا نمی‌توانند قراردادشان را با تیمی ثبت کنند.
 
 
یکی از این بازیکنان ‌سال گذشته در یک تیم پرطرفدار بازی می‌کرده و امسال به دلایل عملکرد ضعیف فنی و حاشیه‌هایش از این تیم کنار گذاشته شد. در این میان پای یکی دیگر از بازیکنان سرشناس که در سال‌های اخیر از سطح اول فوتبال ایران دور شده، وسط است.
 
این بازیکن طی هفته‌های اخیر در تمرینات یکی از تیم‌های لیگ برتر حاضر شد اما بعد از این‌که به او گفتند، مجوز لازم برای ثبت قرارداد را ندارد، به بهانه‌های مختلف دیگر در تمرینات این تیم شرکت نکرد.
 
به جز این دو بازیکن چند نفر دیگر هم به دلیل محرزشدن تخلفات اخلاقی‌شان اجازه ثبت قرارداد ندارند، مگر این‌که مقامات رده ‌بالای فدراسیون و کمیته اخلاق مجوز لازم را برای آنها صادر کنند.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.