// ۰۸ مهر ۹۶ ، ۱۸:۱۱

دیدنی‌های این دنیای شگفت‌انگیز در شمار نمی‌گنجد. هر گوشه این کره خاکی در دل خود صدها و هزارها دیدنی و جاذبه دارد که سال‌هاست گردشگران و جهانگردان از راه‌های دور ره‌توشه برداشته و برای دیدن آنها قدم در راه می‌گذارند.

امروزه با این‌ که کمتر مکانی ناشناخته در کره زمین برای بشر وجود دارد، ولی هنوز دنیای دریاها سرشار از شگفتی و عجایب است. شاید تا به حال نشنیده باشید که در گوشه‌ای از این کره خاکی و در میان آب‌های خروشان دریاها جزیره‌ای کوچک وجود دارد که به دلیل موقعیت خاص خود و این‌ که تقریبا همواره قطعات بزرگی از ابر سپید روی آن قرار گرفته، بسیار شبیه به بستنی است.
این جزیره زیبا و شگفت‌انگیز، جزیره لویتلا دویمون یکی از جزایر نوزده‌گانه‌ای است که در میان اسکاتلند و ایسلند واقع شده است. گرچه این جزیره غیرمسکونی است و از نظر اندازه نیز بسیار کوچک است ، ولی به‌دلیل نوع ساختار جغرافیایی و فرم خاصی که شبیه بستنی است، همواره مورد توجه گردشگران و اهالی بومی منطقه بوده و از سوی مردم محلی با نام‌های جزیره بستنی و جزیره قارچی خوانده می‌شود و البته گروهی نیز به‌دلیل‌شکل این جزیره و ابرهای سفید بالایش، آن را جزیره اتمی می‌نامند.


ساختار طبیعی جزیره بستنی به گونه‌ای است که دارای نقشه‌ای دایره‌ای بوده و به صورت مستقیم از آب بیرون آمده است و در چند متر نخستین و قسمت‌هایی که از آب خارج شده، جزیره به صورت دیواره‌ای عمودی از جنس سنگ در همه طرف در برابر ضربات همیشگی امواج سر برافراشته است.

پس از این دیواره عمودی که کاملا از سنگ بوده و هیچ گیاهی روی آن رشد نمی‌کند، جزیره به صورت مخروطی شکل انحنا پیدا کرده و دارای پوششی از جنس چمن است. ‌

فاصله جزیره از نزدیک‌ترین ساحل نسبتا کم بوده و بخوبی می‌توان آن را از سواحل اسکاتلند و جزیره‌های مجاور آن مشاهده کرد و به همین دلیل است که برخی گردشگران تنها به تماشای آن از سواحل اطراف اکتفا کرده و برخی دیگر ترجیح می‌دهند کمی بیشتر ماجراجویی به خرج داده و به داخل جزیره بروند.

البته زمان دیدن جزیره نیز بسیار مهم است، برای نمونه گردشگران در فصل زمستان با یک مخروط پوشیده از برف و شبیه بستنی قیفی رو‌به‌رو می‌شوند که از دل آب‌های نیلگون دریا بیرون زده است و در فصول گرم سال با وجود توده‌های ابر‌پنبه‌ای‌شکل بر فراز جزیره، این جزیره بسیار شبیه ظرفی سبزرنگ با پوششی از کرم و بستنی روی آن است.‌ در بسیاری از روزهای سال به‌دلیل‌وجود مه روی سطح دریا امکان دیدن جزیره از سواحل اطراف امکان‌پذیر نیست.

منبع:jamejamonline.ir

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.