// ۰۲ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۴۴

ست، رنگ‌های مختلف لباس باهم

ست کردن رنگ‌های مختلف لباس‌ها شاید کار ساده ای به نظر برسد ولی خیلی وقت‌ها متوجه نمی‌شویم که این موضوع ممکن است برای ما تبدیل به دغدغه بزرگی شود. برای ترکیب رنگ‌های مختلف در پوشش لباس‌های‌تان، باید فاکتورهای مختلفی از جمله رنگ پوست‌تان، رنگ موهای‌تان و حتی رنگ چشم‌های‌تان را در نظر بگیرید. 

از سوی دیگر باید به سبک پوشش‌تان هم توجه کنید. در همین راستا راهکارهای متفاوتی را برای ترکیب رنگ‌های لباس‌های‌تان به شما ارائه می‌کنیم.

توصیه‌ها:

۱-برای ترکیب رنگ‌های لباس‌های‌تان، دو قانون اساسی وجود دارد که باید آن را در نظر داشته باشید. باید بدانید که سه رنگ، به عنوان رنگ‌های اصلی شناخته می‌شوند (آبی، زرد و قرمز) و بقیه رنگ‌ها، رنگ‌های ثانویه هستند(نارنجی، سبز، بنفش و...).نکاتی که باید همواره به یاد داشته باشید این است:

*رنگ‌های نزدیک: ترکیب رنگ‌هایی که در دایره رنگ‌ها به هم نزدیک هستند؛ مثل بژ و قهوه‌ای

*کنتراست: ترکیب رنگ‌هایی که در دایره رنگ‌ها کاملا متضاد هم هستند.

۲-علاوه بر این، توصیه‌های اساسی دیگری هم هستندکه به شما کمک می‌کنند تا به سادگی رنگ‌های لباس‌تان را با هم ترکیب کرده و ترکیبی ایده آل را به دست بیاورید. این نکات را مدنظر داشته باشید:

*سیاه، سفید، طوسی و بژ رنگ‌های خنثی هستند که به خوبی می‌توان آنها را با تمام رنگ‌ها ترکیب کرد وترکیب‌های خیلی خوبی می‌توان با استفاده از همین رنگ‌ها ایجاد کرد.

*ترکیب رنگ‌های سرد با زیورآلات نقره ای و رنگ‌های گرم با زیورآلات طلایی

*از ترکیب بیش از سه رنگ مختلف که به یک طیف دایره رنگها تعلق ندارند بپرهیزید. چون تاثیر آن ممکن است چندان جذاب نباشد

*مراقب لباس‌های باطرح چاپ شده باشید: توصیه می‌شود که دولباس با طرح چاپ شده را به صورت هم‌زمان نپوشید. چندان جالب نیست که بلوزتان طرح گل‌های چاپ شده داشته باشد و شلوارتان راه راه یا چهارخانه باشد.

*کفش و کیف یکرنگ: این اجباری نیست ولی اگر تیپ‌تان یک رنگ است، می‌توانید با ترکیب آن با کیف و کفش رنگی دیگر ظاهر جذاب و شیک داشته باشید.

*لباس‌های کلاسیک: برخی لباس‌ها هستند که برای ترکیب رنگی در تیپ‌تان خیلی به دردتان می‌خورند.مثل یک پیراهن سفید و یا مشکی،با شلوار جین و کفش‌هایی سیاه یا قهوه ای و کیفی به همین رنگ.

۳- برای لباسهایی که به صورت روزمره به تن می کنید هم مفید است بدانید که چه تناژهای رنگی را می توانید با هم ترکیب کنید. بدین ترتیب هرگز مردد نخواهید شد. از رنگ سیاه شروع می‌کنیم! سیاه تقریبا با همه رنگها ست می‌شود و گزینه ایده آل و شیکی برای هرنوع رویدادی است و می‌توان لباسی با رنگ سیاه را با رنگ‌های زنده و شاد ترکیب کرد. ولی ازترکیب کردن لباس سیاه با لباس‌های تیر‌ه‌ای مثل آبی تیره یا قهوه‌ای اجتناب کنید

۴- رنگ سفید هم با همه رنگ‌ها ست می‌شود و حتی با رنگ مشکی هم ترکیب فوق العاده‌ای می‌دهد که خیلی هم شیک و جذاب است. می‌توانید لباس سفید را با هرتناژ رنگی که دوست دارید بپوشید ولی سعی کنید با لباس‌های رنگ روشن، مثل زرد ملایم استفاده نکنید؛ چون خیلی بی‌حال می‌شود.

۵- رنگ آبی دیگر از رنگ‌های پراستفاده است که با سفید خیلی ست می‌شود وبا رنگ‌های بژ، شتری، طوسی وتناژهای قرمز هم ترکیب زیبایی می‌دهد. بایددر نظر داشته باشید که این رنگ را نمی‌توان با هررنگی ست کرد.

۶- هرچند ست کردن رنگ قهوه‌ای کمی سخت است ولی ست کردن آن با رنگ‌های دیگری در همان تناژ مثل بژ، خاکی، کرم و شتری ترکیب خیلی زیبایی ایجاد می‌‌کند. رنگ‌های نارنجی و زرد هم گزینه های خوبی هستند.

۷- رنگ سبز زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد ولی می توان لباس‌هایی با رنگ‌هایی مثل سبز زیتونی، سبز دریایی و یا سبزی به رنگ بطری را با رنگ‌های دیگری مثل خاکی وبژ ترکیب کرد. به علاوه ترکیب آن با رنگ‌هایی مثل سفید، مشکی و برخی از تناژهای طوسی هم زیبا می‌شود.

۸- هنگام خرید لباس، به فکر نحوه استفاده و ترکیب این لباس‌ها با لباس‌هایی که در خانه دارید باشید. خرید لباسی که با هیچ یک از لباس‌های قبلی‌تان ست نشود آسان است. اما با این توصیه‌ها قطعا می‌توانید خرید خیلی خوبی داشته باشید.

۹- نکات کلی:

*رنگ‌های خنثی: سفید، مشی و طوسی

*رنگ‌های اولیه: زرد، آبی و قرمز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.