// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۱۷

دانستن راز شاد زندگی کردن، خیلی آسان‌تر از تغییر رژیم غذایی است.

آیا می‌دانید که چرا بعد از خوردن یک قند، کمی احساس ناراحتی و عبوس شدن می‌کنیم؟ برای این اتفاق دلیلی وجود دارد، اما مقصر این اتفاق فقط کالری اضافی حاصل از خوردن این مقدار قند است. مقدار زیاد شکر حال و احوال ما را گرفته و ما را دچار افسردگی می‌کند. خوشبختانه راه و روش‌هایی وجود دارد تا روزگار را فقط و فقط با قدرت غذاها، با احساس خوبی بگذرانیم.

راه حل کلیدی، خوردن غذاهایی است که از لحاظ علمی ثابت شده که سرشار از مواد مغذی هستند که باعث تزریق بیشتر اندروفین در بدن شده و می‌توانند انرژی و تحرک فوق‌العاده زیادی در هنگام انجام تمرینات هوازی پرفشار به شما انتقال بدهند. در اینجا به معرفی پنج غذایی که شما را در تمام روز شاداب نگه می‌دارند می‌پردازیم.

آووکادو

حالا دیگر می‌دانیم که چرا همه وبلاگ‌نویسانی که در مورد مواد غذایی مطلب می‌نویسند همیشه چهره‌ای خندان دارند،  آووکادو سرشار از کولین است که به نوبه خود سطوح سروتونین در بدن را افزایش می‌دهد. آووکادو همچنین سرشار از ویتامین E است و به همین دلیل باعث لطافت پوست شما هم می‌شود که این اتفاق به صورت کاملا نامحسوس و بسیار ظریف انجام می‌شود. 

آووکادو غذایی به شدت شادی‌آور است. مقدار کمی از آن را با آبلیمو، فلفل سیاه و فلفل قرمز مخلوط کرده و مقداری چیپس ذرت هم به آن اضافه کنید و نوش جان کنید؛ از این طریق شما تنها در یک وعده غذایی، دو برابر اندروفین به بدن خود تزریق کرده‌اید.

فلفل قرمز

تنها دلیل شاد بودن مردم جنوب شرق آسیا وضعیت آب و هوایی آنها نیست؛ بلکه مقدار زیاد فلفل قرمزی که آنها مصرف می‌کنند هم یکی از دلایل شاد بودنشان است. 

درست همان لحظه‌ای که عصب‌های شما نسبت به این ادویه تند و آتشین واکنش نشان می‌دهد و شما احساس سوختن می‌کنید، مقدار زیادی مخدر و اندروفین طبیعی در بدن شما آزاد می‌شود که وقتی به فلفل قرمز گاز می‌زنید احساس خوبی به شما می‌دهد.

بهتر از همه این حرف‌ها این است که فلفل قرمز، پاتوژن‌ها را از بین برده و آنها را می‌کشد، پس مصرف فلفل قرمز خود را افزایش داده تا امسال احساس شادی و گرمای بیشتری کنید. اگر می‌خواهید خیلی سریع سرحال شوید و این حالت شما ثابت باقی بماند، به سالاد خود کمی روغن فلفل اضافه کرده و یا خورشت خود را با سس تند مخلوط کرده و نوش جان کنید.

شــکلــات

اگر که اغلب بچه‌ها و بزرگسالان در بیشتر ساعت‌های روز مشغول خوردن شکلات هستند، دلیلی وجود دارد. تا آنجایی که می‌توانید، تلخ‌ترین و خالص‌ترین شکلاتی را که می‌شود پیدا کرد، برای خوردن انتخاب کنید که همان کاکائو است که سرشار از تئوبرومین بوده و به عنوان یک محرک سلامتی عمل می‌کند.

کاکائو همچنین باعث می‌شود که انرژی خود را خیلی دیرتر از زمانی که شکلات مصرف می‌کنید از دست بدهید. به جای اینکه در هریسه یا پوره خود مستقیما به سراغ شکلات تلخ که شکر دارد بروید، از کاکائوی خالص استفاده کنید و تکه‌های آن را روی غذای خود بریزید تا غذای شما به یک مغذی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان و اندروفین تبدیل شود.

سبزیجات

کلم پیچ، اسفناج، کلم و سبزی همگی یک ماده مشترک دارند – اندروفین – که باعث افزایش تاثیر خواص آنها بر بدن می‌شود. سبزیجات سرشار از ویتامین B6 هستند که با کورتیزول‌ها که هورمون‌های استرس زا هستند و در هنگام هیجان تولید می‌شوند مبارزه می‌کند. 

اگر از طرفداران سبزیجات بخارپز نیستید، مقداری کلم پیچ و اسفناج را در یک مکمل غذایی با آب پرتقال، زنجبیل و توت فرنگی مخلوط کنید تا اندروفین سلامتی شما از این طریق افزایش پیدا کند.

بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از سلنیوم است که باعث افزایش سطوح سروتونین در بدن می‌شود (یک اندروفین سرخوش کننده دیگر). این ماده غذایی منبع شادی است. باید حواستان جمع باشد که بیش از حد بادام زمینی نخورید چونکه مثل آووکادو چربی بالایی دارد، 2 یا 3 عدد بادام زمینی نیاز شما را برای شاداب شدن برآورده می‌کند.

بادام زمینی را با مقداری روغن، نمک و شکر مخلوط کنید تا کره بادام زمینی بدست بیاید و آن را روی نان تست بمالید تا صبحانه ای سرشار از شادی و شادابی میل کنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.