// ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۵۱

شرکت انگلیسی باک، موفق به استفاده از گرافن در بدنه خودرو شده‌است. این اولین خودروی گرافنی جهان محسوب می‌شود.

 یک شرکت انگلیسی به نام باک (BAC) اولین خودرو با بدنه گرافنی را تولید کرد. این شرکت خودروساز که در شهر لیورپول واقع است با همکاری شرکت هایدال اقدم به تولید این خودرو کرده است. این خودرو با نام مونو (Mono) به‌عنوان اولین خودروی گرافن رونمایی شد.

 این شرکت در بخش گلگیر عقب خودرو از گرافن استفاده کرده است، دلیل این امر آن است که تولید این قسمت با پیچیدگی‌های زیادی روبرو بوده و اگر این شرکت موفق به پیاده‌سازی این فناوری در این بخش شود، باقی قسمت‌های خودرو مشکل چندانی نخواهد داشت. در واقع برای درک بهتر فرآیند تولید و آشنایی با پیچیدگی‌های کار این بخش انتخاب شد.

 اخبارخودرو,خبرهای خودرو, خودروی گرافنی

نیل بریگز از مدیران و بنیان‌گذاران شرکت باک می‌گوید: «شرکت ما قصد دارد در صنعت خودروسازی نوآوری‌هایی انجام دهد که استفاده از گرافن یکی از نوآوری‌ها است. ما منتظر نمی‌مانیم تا فناوری به سراغ ما بیاید، بلکه ما به استقبال آن می‌رویم. با استفاده از گرافن می‌توان مقدار زیادی از وزن محصول کاست و استحکام بدنه خودرو را بهبود داد.»

 به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،ابی شهیدی، مدیر بخش هوافضای شرکت هایدال، می‌گوید: «این تست‌ها نشان می‌دهد که افزایش قابل توجهی در عملکرد گرمایی اتفاق افتاده و ظاهر بدنه نیز بهبود یافته است.» ابی می‌گوید: « ما مشتاقیم که همکاری با شرکت باک تداوم یابد تا بتوانیم از این ماده شگفت‌انگیز در ساخت خودرو استفاده کنیم.»

 باک اخیراً از این خودرو در نمایشگاه علم در شهر منچستر رونمایی کرده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.