// ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۵۵

چندی پیش آخرین نسخه نسل دوم Z4 از کارخانه Regensburg ب ام و بیرون آمد تا پرونده Z4 بعد از ۱۴ سال بسته شود؛ تولید اسپرت ۲نفره محبوب اما نسبتا کم‌فروش باواریایی‌ها برای همیشه متوقف شد.

نسل اول Z4 در سال ۲۰۰۲ معرفی شد. این نسل که دو مدل کوپه (E86) و رودستر (E85) داشت، در کارخانه ب‌ ام‌ و در کارولینای شمالی به تولید می‌رسید و از آنجا به سایر بازارهای جهانی صادر می‌شد. اما برای نسل دوم Z4 که در ۲۰۰۹ به بازار آمد برخی چیزها عوض شد. مثلا اینکه خط تولید آن‌را از آمریکا به آلمان (کارخانه Regensburg) منتقل کردند چراکه ب‌ ام‌ و بدنبال افزایش جا در کارخانه‌ها برای تولید هرچه بیشتر شاسی‌بلندهای جدیدش در آمریکا بود.

در مدلهای ۲۰۱۲ به بعد نیز انجین پایه ای Z4 تبدیل به ۲ لیتری توربوشارژ دومحوره (twin-scroll) شد. زمان گذشت تا حدود ۱۵ ماه پیش که مدل ۲۰۱۶ این آلمانی معرفی شد. تنها نکته جدیدی که در Z4 جدید وجود داشت افزوده‌شدن رنگ جدید Estoril Blue برای اولین‌بار به لیست رنگ‌های قابل سفارش Z4 بود. البته این رنگ تنها برای مدل‌هایی که به پکیج M Sport مجهز بودند عرضه شد.

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,ب ام و ,BMW

به گزارش تیتر یک،در قسمت ایمنی، Z E89 عملکرد مناسبی نداشت چراکه تنها ۳ ستاره از موسسه ایمنی euroNCAP اروپا گرفت درحالیکه نسل قبلی‌اش ۴ ستاره بود! در بازار ایالات متحده مدل ۲۰۱۶ ب‌ ام‌ و Z4 در ارزان‌ترین مدل حدود ۵۰۰۰۰ دلار و در گران‌ترین مدل نیز حدود ۶۶۰۰۰ دلار ارزش دارد که یعنی می‌توان آن‌را در محدوده قیمتی آئودی TT ، پورشه ۷۱۸ باکستر و حتی شورولت کوروت جای داد. این باواریایی در بازار ایران نیز حضور کمرنگی را تجربه کرد. مدل‌های Z4 28i آن‌را می‌توان با قیمتی در حدود ۳۷۰ میلیون تومان در بازار یافت درحالیکه نسخه‌های Z4 20i آن کمتر از ۳۴۰ میلیون تومان قیمت دارند. به هر حال بعد از تولید ۱۱۵۰۰۰ دستگاه سرانجام BMW Z4 به پایان عمر خود رسید..

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.