// ۱۱ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۰۶

کابل شارژی «یوبیتریسیتی» قادر است به خروجی‌های استاندارد برق متصل شود و برای آن یک نرم‌افزار ویژه تعریف شده است که امکان پرداخت صورت‌حساب از راه دور را فراهم می‌کند.

رضا خواجه‌وند – شورای شهر لندن طرحهای خود را برای جایگزینی همه چراغ‌های شهری با لامپ LED داد و بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده قرار شد با فناوری‌های جدید لامپ‌های کم‌مصرف LED که در سراسر پایتخت انگلستان مور استفاده قرار می‌گیرند، برای شارژ کردن خودروهای برقی به کار گرفته شوند. سیستم مذکور برای شارژ خودروهای برقی از طریق سیستم روشنایی شهری در یک شرکت آلمانی به نام «یوبیتریسیتی» ساخته شده است. راهکار نوآورانه جدید کابل معمول برای انتقال انرژی الکتریسته به طول چند متر را شامل می‌شود تا راننده خودروی برقی به راحتی بتواند از آن استفاده کند.

خودروهای برقی

کابل شارژی «یوبیتریسیتی» قادر است به خروجی‌های استاندارد برق متصل شود و برای آن یک نرم‌افزار ویژه تعریف شده است که امکان پرداخت صورت‌حساب از راه دور را فراهم می‌کند. راننده با استفاده از این کابل سیار می‌تواند در هر نقطه از شهر به کمک ستون‌های مخصوص سیستم روشنایی شهری انرژی مورد نیاز خودرو خود را تامین کند. مانیتورهای «یوبیتریسیتی» که روی کابل‌های شارژی نصب شده‌اند، می‌توانند پرداخت مالی مربوط به انرژی مصرف شده توسط هر خودرو را محاسبه کنند و به شرکت تامین کننده انرژی بفرستند. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که به رانندگان خودروهای برقی امکان می‌دهد تا از مزایای زیرساخت‌های موجود شهری برای تامین انرژی مورد نیاز خود بهره‌مند شوند و نگران قبض‌های زیاد پرداخت برق برای اتومبیل خود نباشند.

شرکت آلمانی «یوبیتریسیتی» بر این باور است که طراحی نوآورانه آنها خروجی برق، گوشی هوشمند و سیستم‌های سیار انتقال انرژی به خودروهای برقی را یکپارچه می‌کند و کار را برای رانندگان این دسته از اتومبیل‌ها آسان می‌کند. با این اتفاق به جای آنکه ایستگاه‌های اختصاصی مخصوص تامین برق راه‌اندازی شود افراد می‌توانند از تمام ستون‌های مخصوص سیستم روشنایی شهری برای تامین انرژی مورد نیاز خودرو استفاده کنند. این فناوری همچنین انعطاف بیشتری را در این زمینه ارایه می‌دهد و برای رانندگان این فرصت را فراهم می‌کند تا در نقاط دورافتاده و پراکنده که امکان راه‌اندازی ایستگاه‌های ثابت وجود ندارد هم بتوانند به منبع تامین کننده انرژی دسترسی داشته باشند.

به هر حال اگر شما صاحب یک دستگاه خودرو برقی باشید و بخواهید در خیابان‌های لندن حرکت کنید، می‌توانید درخواست نصب پریزهای شارژی را به شورای شهر انتقال دهید تا اسرع وقت این پریزها در نزدیک‌ترین نقطه به منزل شما راه‌اندازی شوند. سپس شما می‌توانید کابل‌های «یوبیتریسیتی» را سفارش دهید، آن را به اتومبیل و ستون‌های روشنایی شهری متصل کنید، و اتومبیل خود را شارژ کنید. شرکت آلمانی تضمین کرده است که با این فناوری جدید تمامی رانندگان می‌توانند از فرآیند شارژ خودروهای خود راضی باشند، نیازی به راه‌اندازی ایستگا‌ه‌های دایمی شارژ الکترونیکی برطرف شود و رفت‌ و آمدهای شهری برای تامین انرژی برق در خودروها کاهش یابد.

 خودروهای برقی

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.