// ۰۲ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۴۶

لباس‌هایی که هرگز آنها را نمی‌پوشیم... / بخش اول

بسیاری این کار را می‌کنند؛ لباس‌هایی می‌خرند که یک یا دو بار آنها را می‌پوشند و سپس آنها را به درون کمد می‌فرستند. این یعنی اسراف در پول و شلوغ شدن کمد. اما با کمی کنترل خود می‌توانید لباس‌هایی که هرگز آنها را نمی‌پوشید را نخرید.

بسیار ممکن است که لباس‌هایی را نگه دارید که آنها را خیلی دوست ندارید و برای روز مبادا نگه داشته‌اید. مشکل دیگر این است که ممکن است لباس‌های جدید را با بی‌خیالی بخرید. حتی ممکن است زیاد پیش بیاید که لباس‌هایتان را هرگز نپوشید! ممکن است برچسب قیمت هنوز روی لباس‌ها باشد و خودتان مرتبا ببینید که چقدر پول برایش پرداخته‌اید.

اما در این مقاله به این می‌پردازیم که چگونه در این زمینه بهتر عمل کنیم.

1. پاک‌سازی کمد

پول‌های هدررفته و کمدهای شلخته. یک کار خوب این است که کمد خود را کاملا پاک‌سازی کنید. لباس‌های خود را به خیریه ببخشید، به دوستانتان بدهید یا آنها را بفروشید. این کار آسانی نیست چون باعث می‌شود عذاب وجدان بگیرید که چرا این همه پول خرج کرده‌اید. اما زمانی که این کار را انجام دهید بار سنگینی از روی دوشتان برداشته می‌شود. بگذارید کمدتان نفس بکشد. 

2. یک کمد کوچک، کلی فضا

ممکن است حتی پس از پاک‌سازی هم لباس‌هایی بخرید که به سبکتان نمی‌خورد. یا این که لباس‌هایی بخرید که به اندازه‌تان بخورد اما هرگز آنها را نپوشید. می‌توانید این لباس‌ها را برگردانید. اما ممکن است آنها را نگه دارید. اما پس از پاک‌سازی چندباره کمد، از این لباس‌ها راحت می‌شوید. 

3. تنها لباس‌هایی بخرید که آنها را واقعا می‌پوشید

هنگامی که کمد خود را پاک‌سازی کردید شاید وسوسه شوید که بروید و لباس‌های جدیدی بخرید. اما برای جلوگیری از این کار باید این کارها را انجام دهید. اول از همه این که تفکر «غذای اصلی» داشته باشید. 70 درصد لباس‌هایی که دارید باید غذای اصلی باشند و 30 درصد باید سالاد و دسر باشند، یعنی لوازم جانبی. بسیاری از زنان این عددها را برعکس در نظر می‌گیرند و مبالغ زیادی صرف خرید کمربند و کیف و کفش می‌کنند در حالی که لباس‌های اصلی زیادی ندارند. مطمئن شوید که به اندازه کافی غذای اصلی دارید. آیا برای مثال به اندازه کافی شلوار دارید؟ یا کفش‌هایی دارید که به هر لباسی بخورد؟

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. سیّد محمّد جعاوله | ۰۲ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۵۹ | لینک
    توصیه های خوبی بود
    ممنونم.