// ۲۲ مهر ۹۶ ، ۱۶:۰۵

در زمستان و تا اوائل بهار، طرفداران اسکی به "پنج بزرگ" یا "Big Five” (فرانسه، سوئیس، ایتالیا، اتریش و آلمان) می اندیشند. ولی اروپا در واقع قاره ای پر از مناطق متنوع برای اسکی است، از گردشگاه های مقرون به صرفه برای آماتورهای اسکی گرفته تا پیست های اسکی حرفه ای، که در زیر به محبوب ترین آنها اشاره می کنیم:


بانسکو (Bansko)، بلغارستان – بهترین مکان برای اسنوبوردینگ

پیست های اسکی ارزان قیمت,پیست های اسکی,بهترین پیست های اسکی جهان

 بانسکو در کوهپایه های رشته کوه پیرین و در 160 کیلومتری صوفیه واقع شده است و از قدیم الایام با عنوان آندورای جدید تحسین می شده است. این منطقه بخاطر مسیرهای طولانی اسکی و زیرساخت عالی برای اسنوبوردینگ و اسکی معروف است. هتل های زیادی در این منطقه وجود دارد که استانداردهای مختلفی دارند و برای هر طبقه از مسافرین مناسب هستند.

پویانا برازو (Poiana Brasov)، رومانی – بهترین مکان برای اسکی در شب

 پیست های اسکی ارزان قیمت,پیست های اسکی,بهترین پیست های اسکی جهان

 این مکان یکی از بهترین گردشگاه های رومانی محسوب می شود که در کوه های کارپاتیان واقع شده و یک مسیر المپیکی دارد، ولی بیشتر برای اسکی بازان آماتور و متوسط مناسب است، زیرا گردشگاه آن برای حرفه ای ها، چالش زیادی ندارد. هیجان اسکی با غروب آفتاب پایان نمی یابد، زیرا مسیرهای شبانه اسکی و کمپینگ زمستانی و اسنوبوردینگ هم در این گردشگاه موجود است. این گردشگاه مقرون به صرفه بوده و در میان گردشگاه های "پنج بزرگ" از لحاظ قیمتی از همه مناسب تر است و گزینه اول برای بسیاری از دوستداران ورزش های زمستانی است.

ساریسلکا، لپلند (Saariselka, Lapland)، فنلاند – بهترین مکان برای تجربه ای عالی

 پیست های اسکی ارزان قیمت,پیست های اسکی,بهترین پیست های اسکی جهان

می گویند بعد از اسکی در لپلند، دیگر هرگز به آلپ برنمی گردید! ساریسلکا در دایره قطبی واقع شده است و هوای سرد وحشی زمستان را می توان در آن تجربه کرد. برای طرفداران اسکی، 180 کیلومتر زمین اسکی برای آماتورها، متوسط ها و حرفه ای وجود دارد و چندین جریب بیشه زار برای اسکی در میان جنگل، سورتمه سواری و راه رفتن روی برف ها موجود است. اگر اسکی نمی کنید نیز فعالیت ها و جاذبه های دیگری از جمله سافاری با هاسکی ها و سورتمه سواری با گوزن های شمالی وجود دارد. شب ها نیز می توانید به سونا بروید و از شفق شمالی این منطقه در شب لذت ببرید. پانورامای بی نظیر و شرایط آب و هوایی عالی باعث شده که تعطیلات و اسکی در ساریسلکا تجربه ای به یاد ماندنی شود.

داوراز (Davraz)، ترکیه – راز سر به مهر اروپا

پیست های اسکی ارزان قیمت,پیست های اسکی,بهترین پیست های اسکی جهان

 جاهای زیادی در دنیا وجود ندارد که هم شرایط آب و هوایی عالی برای اسکی داشته باشد و هم به سواحل مدیترانه ای دسترسی خوب و نزدیکی داشته باشد، ولی داوراز ترکیه از معدود نقاط دنیاست که این ویژگی را دارد. هر سال زمستان تقریباً 2 متر برف در این منطقه می بارد. داوراز در وسط سه دریاچه با آب های کاملاً زلال و شفاف قرار گرفته است و مناظر شیب ها و تپه های اطراف آن فوق العاده هستند. این پیست اسکی برای آماتورها پیست امن و خوبی است و برای اسکی بازان حرفه ای، مسیرهای سیاه و چالش برانگیز دارد. این منطقه که هنوز در اروپا دست نخورده مانده است، کم کم تبدیل به مقصد گردشگری طرفداران کوهنوردی و اسکی در اروپا می شود.

اوره (Åre)، سوئد – بهترین مکان برای سونا

پیست های اسکی ارزان قیمت,پیست های اسکی,بهترین پیست های اسکی جهان

اوره بهترین مکان برای اسکی و سونا است. این مکان دسترسی و امنیت بیشتری نسبت به آلپ دارد و برای اسکی بازان آماتور و متوسط مناسب است و برای افرادی که به دنبال هیجان و چالش بیشتر هستند، شش مسیر سیاه دارد. جدای از امکانات عالی برای اسکی، چیزهای زیادی برای افرادی که اسکی باز نیستند که در میان آنها می توان به طولانی ترین زیپلاین اروپا اشاره کرد.

زاکوپانه (Zakopane)، لهستان – بهترین مکان از لحاظ مناظر

پیست های اسکی ارزان قیمت,پیست های اسکی,بهترین پیست های اسکی جهان

این منطقه که پایتخت زمستانی لهستان نامیده می شود، بخاطر فعالیت های ورزشی زمستانی اهمیت دارد. زاکوپانه جوانترین رشته های کوه آلپی در دنیا را دارد و برای اسکی بازان و غیر اسکی بازان فرصت های زیادی برای تفریح دارد، و همچنان در حال توسعه است، و با آنکه به اندازه سوئیس جذابیت ندارد، ولی مناظر پانورامیک آن این کمبود را جبران می کنند.

کارکونوشه (Krkonoše)، جمهوری چک – بهترین مکان از لحاظ انتخاب فعالیت ها

 پیست های اسکی ارزان قیمت,پیست های اسکی,بهترین پیست های اسکی جهان

 کوه های کارکونوشه (کارکونوشه به معنای عظیم) از سال 1817 تابحال میزبان مسابقات ورزشی زمستانی هستند. گردشگاه زمستانی کارکونوشه یکی از 16 گردشگاه اسکی برتر اروپا است و فرصت های متنوع و انتخاب های زیادی در میان اسکی، اسنوبوردینگ، راه رفتن روی برف و سورتمه سواری دارد. جدای از کارکونوشه، جمهوری چک مناطق دیگری همچون اشپیندلرو ملین (Špindlerův Mlýn) دارد که بخاطر سادگی بیشتر، از گردشگاه های مقرون به صرفه محسوب می شود و غذا و نوشیدنی سنتی چک با قیمت کمتر در آن سرو می شود و در مسیر برگشت می توان به شهر پراگ نیز سری زد.

گیلو (Geilo)، نروژ – بهترین مکان برای تعطیلات خانوادگی

 پیست های اسکی ارزان قیمت,پیست های اسکی,بهترین پیست های اسکی جهان

 اسکاندیناوی تجربه تعطیلات زمستانی منحصر بفردی برای دوستداران اسکی فراهم می کند. گیلو یکی از این جاذبه ها است که بین اسلو و برگن واقع شده است و تجربه اسکی جنگلی و آلپی را در شیب های کوه ها فراهم می کند. این منطقه برای بچه ها نیز بسیار مناسب است و فعالیت های زیادی برای غیر اسکی بازان نیز دارد که در میان آنها می توان به ماهیگیری در میان یخ ها، سورتمه سواری و ... اشاره کرد. در ضمن اسکی شبانه نیز در این منطقه تجربه ای فراموش نشدنی است.

تاترای پست و بلند (High and Low Tatras)، اسلواکی - مقرون به صرفه ترین

 پیست های اسکی ارزان قیمت,پیست های اسکی,بهترین پیست های اسکی جهان

این گزینه در میان گردشگاه های دیگر مقرون به صرفه ترین است. تاترا در اسلواکی واقع شده و یکی از زیباترین نقاط دنیاست. تاترای بلند برای خانواده ها و آماتورها مناسب است و اسکی بازان حرفه ای تاترای پست در جاسنا را ترجیح می دهند.

اویمور (Aviemore)، اسکاتلند – بهترین از لحاظ چشم انداز زیبا

 پیست های اسکی ارزان قیمت,پیست های اسکی,بهترین پیست های اسکی جهان

 اسکاتلند یکی دیگر از گزینه های عالی برای اسکی در اروپا است و اویمور در پارک ملی کیرنگورم از لحاظ چشم اندازهای باورنکردنی و فرصت های عالی برای اسکی، بی نظیر است. وقتی شرایط آب و هوای برای اسکی مناسب می شود، سی تپه و شیب عالی برای آماتورها و متوسط ها بین ماه های دسامبر تا اواسط مه فراهم می شود. مناطق دیگری که برای اسکی در اسکاتلند مناسبند، شامل گلنشی (Glenshee) در نزدیکی ادینبرو، نویس رنج (Nevis Range) در فورت ویلیام، کوه گلنکو و لکت (The Lecht) می شوند.

 منبع:bartarinha.ir

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.