// ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۰۸

شرکتهای بزرگ خودرو سازی که امروزه محصولاتی ماورای تصور تولید می کنند تا چند دهه پیش به تولید دستگاههای ساده ای مشغول بودند. حالا همین خودرو سازان سودای تغییر شکل و شمایل خودرو را در آینده دارند.

به گزارش سیناپرس، چند ماه پیش دکتر گریل پرات مشاور فنی امور اجرایی خودرو سازی تویوتا در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی CES که همه ساله در لاس وگاس برگزار می شود گفته بود: روزگاری در حال تولید چرخ ریسندگی بود و البته صنعت خودروسازی جهان هم شکل گرفته بود. حالا خودروهای فعلی همان چرخهای ریسندگی برای تویوتایی هستند که در فکر تولید خودروهای روباتیکی است. بدون شک برای درک هرچه بهتر تلاش شرکتهای خودرو ساز جهت توسعه تحقیقات و رسیدن به جایگاهی ماورای تصورات فعلی، این مقایسه به بهترین نحو ممکن تحولات در پیش را بیان می کند.

 

آنچه که دکتر پرات بر زبان آورد حرفهای زیادی در خود نهفته دارد. برخی معتقدند پیشرفتهای خیره کننده ای که در عرصه خودرو سازی صورت می گیرد و به نوعی پای روباتها را به این دنیای بزرگ باز می کند به نوعی تهدیدی جدی برای این صنعت محسوب می شود. اما این یک دگرگونی شاخص است که اتفاقا از مدتی پیش آغاز شده و راه بازگشتی هم ندارد.

 

تحولاتی که در صنعت خودرو سازی سراسر جهان در حال روی داده است نوعی دگردیسی بی سابقه است که طی آن شرکتهای خودروساز شروع به بازتولید خود کرده اند. حدود ۱۰۰ سال پیش نامهایی همچون تویوتا، پژو و مزدا وجود داشتند اما خبری از فعالیت در عرصه خودرو سازی نبود. همزمان که تویوتا چرخ ریسندگی تولید می کرد، پژو در فرانسه قهوه ساب می ساخت و مزدا هم کاری جز تولید چوب پنبه نداشت. زمانی که این شرکتها شروع به ایجاد تغییرات تاریخی در روند کارهایشان کردند، مراکز کوچکی بودند که هیچ کس تصور نمی کرد روزی به عنوان یک خودرو ساز تعیین کننده در دنیا فعال باشند.

 

    تحولاتی که در صنعت خودرو سازی سراسر جهان در حال روی داده است نوعی دگردیسی بی سابقه است که طی آن شرکتهای خودرو ساز شروع به بازتولید خود کرده اند

 اخبارخودرو,خبرهای خودرو,خودروسازی , خودروسازان

امروزه شرکتهایی نظیر تویوتا، جنرال موتورز و مرسدس بنز بنگاههای بزرگی محسوب می شوند که در سراسر دنیا کارخانجات بزرگی دارند. آنچه که آنها طراحی کرده و به مرحله تولید می رسانند در زنجیره ای از منابع اولیه، تأسیسات پیچیده و آسمانخراشهای شیشه ای مملو از کارمندان تبلور می یابد. نیروهای انسانی این شرکتها به شدت مشغول بازاریابی و پیدا کردن بازارهای هدف جدید در سراسر جهان هستند.

 

حالا همه از یک اتفاق مهم جدید صحبت می کنند. این شرکتها چه بخواهند و چه نخواهند با دنیای جدیدی به نام صنعت روباتیک و تلفیق آن با سیستمهای حمل و نقل مواجه شده اند. اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا آنها آمادگی تبدیل شدن به غولهای جدیدی برای تولید خودروهای روباتیکی را دارند؟ حتی برخی صحبت از این می کنند که این بنگاههای قدیمی وارد عرصه طراحی و ساخت پهپادها شوند.

 

بسیاری از این شرکتها از عدم آمادگی خود آگاه هستند. تویوتا به عنوان خودرو سازی قدیمی معتقد است که روباتها و نه خودرو ها همان آینده هستند. در آن سوی دنیا فورد هم به عنوان خودرو سازی قدیمی تلاش می کند تا این تغییر را بپذیرد و به همین دلیل همکاری نزدیکی را با گوگل آغاز کرده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.