// ۰۷ مهر ۹۶ ، ۰۰:۱۱

کاخ بلنهایم  نام اقامتگاه بزرگی در نزدیکی وودستاک واقع در آکسفوردشایر انگلستان است که در بین سال‌های ۱۷۰۵ تا ۱۷۲۴ توسط معمار انگلیسی سر جان ونبرو ساخته شد و از سوی پارلمان آن کشور، به‌عنوان هدیهٔ پیروزی جان چرچیل، دوک اول مارلبورو بر فرانسویان در ۱۷۰۴ در نبرد بلانهایم در آلمان به او تقدیم گردید.

 

کاخ بلنهایم,کاخ بلنهایم در انگلستان,عکس های کاخ بلنهایم

 کاخ بلنهایم در انگلستان

 

این بنا که در ۱۹۸۷ به دلیل اهمیت نوع معماری آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت نمونهٔ بارزی از معماری باروک در بریتانیای کبیر است.
علاوه بر معماری خود بنا، طراحی فضای سبز کاخ نیز که در کنار معماری ساختمان آن سرآغاز جنبش رمانتیک در انگلستان به‌شمار می‌روند از اهمیت والایی برخوردار است. در اوایل سدهٔ هجدهم میلادی هنری وایز، باغبان ملکه آن فضای سبز کاخ را با تبعیت از سبک رسمی آندره لو نوتر در طراحی باغ‌های معروف وو-لو-ویکوم و ورسای در فرانسه طراحی نمود.

 

کاخ بلنهایم,کاخ بلنهایم در انگلستان,عکس های کاخ بلنهایم

  کاخ بلنهایم در انگلستان

 

با این حال گذشت زمان و تغییر ذائقهٔ افراد در نیمهٔ سدهٔ هجدهم چشم‌انداز باغ را نیز دستخوش تغییر نمود.لانسلوت براون، یکی از مشهورترین طراحان باغ در انگلستان، این فضای سبز کلاسیک را از نو طراحی نمود و دو دریاچهٔ مصنوعی در داخل آن ساخت. «ورسای ناتورالیستی» عنوانی است که گاه در توصیف این فضا به‌کار برده می‌شود.

 

کاخ بلنهایم,کاخ بلنهایم در انگلستان,عکس های کاخ بلنهایم

  کاخ بلنهایم در انگلستان


از افراد سرشناسی که در این کاخ زاده شده‌اند می‌توان به وینستون چرچیل، از نخست‌وزیران انگلستان اشاره نمود.
منبع:118mosafer.ir

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.