// ۱۲ آبان ۹۶ ، ۰۹:۵۷

بیوگرافی باریش آکارسو

 

بیوکده:باریش آکارسو (به ترکی: Barış Akarsu) (۲۹ ژوئن ۱۹۷۹ آماسرا – ۴ ژوئیه ۲۰۰۷ بودروم) از خوانندگان بسیار محبوب و پرنس راک ترکیه بود. این خواننده فقید ترکی در ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷ برای اجرای کنسرتی به نفع کودکان به بودروم سفر کرده بود ولی هنگام بازگشت از این کنسرت دچار صاحنه رانندگی شد و در ۴ ژوئیه ۲۰۰۷ در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان درگذشت.

زمینه فعالیت : خواننده و بازیگر

ملیت : ترکیه

تولد : ۲۹ ژوئن ۱۹۷۹

آماسرا، ترکیه

والدین : هاتیجه(خدیجه) خانم و آقای صلاحتین(صلاح الدین)

مرگ : ۴ ژوئیهٔ ۲۰۰۷

بودروم

 

زندگی

یکی از سرشناسان و بزرگان حرفه‌ای موسیقی راک ترکیه باریش آکارسو بود که در مدت کوتاه زندگی خود آثار بسیار زیبایی را برای طرفداران خود به یاد گذاشت. باریش آکارسو از هاتیجه(خدیجه) خانم و آقای صلاحتین(صلاح الدین) در یکی از روزهای تابستان به تاریخ ۲۹/ ژوئن /۱۹۷۹ در یکی از شهرهای ترکیه به نام " آماسراصاحب یک فرزند پسر شدندو نام او را (صلح) نام گذاری کردندباریش دردریای اماسرا بزرگ شده و دوران تحصیلش را در آماسرا گذرانده ، برای باریش ساحل و دریا و موتورش همیشه مهم بودند.(جایگاه مهمی برای او دارد.) عشق موسیقی در باریش با زدن فولوت آغاز شد و با زدن گیتار در ساحل ادامه یافت. وی که در کنار خانواده بسیار بافرهنگی بزرگ شده بود با پدر خود نه تنها رابطه پدر و پسری بلکه رایطه دو دوست بسیار صمیمی را برقرار می‌کرد. آکارسو از کودکی به موسیقی علاقه فراوانی داشت و یکی از طرفداران پروپاقرص جم کاراجا (یکی از سرشناسان موسیقی راک ترک) بود. وی که در رشته مورد علاقه خود یعنی کنسرواتوار موسیقی تحصیل کرد، برای اولین بار با شرکت در یکی از مسابقات پاپ استار و کسب مقام نخست از این مسابقه، توانست طرفداران بسیاری را از آن خود کند. باریش اکارسو در طول مدت مسابقه،ترانه‌های زیبایی از جم کاراجا و باریش مانچو اجرا می‌کرد که بینندگان از طرز اجرای موسیقی وی بسیار خشنود می‌شدند. او نه تنها با صدای زیبای خود طرفداران موسیقی را به خود جذب کرده بود بلکه با اخلاق و رفتار پسندیده‌اش نیز مورد تحسین داوران مسابقه و بزرگان موسیقی قرار گرفته بود. باریش آکارسو بعد از کسب مقام نخست در مسابقه پاپ استار، آلبوم بسیار زیبایی را روانه بازار نمود که چند ویدئو کلیپ را نیز برای بهترین ترانه‌های آلبوم تهیه نمود. این آلبوم که در بازار موسیقی یکی از پرفروش ترین آلبوم‌های آن سال انتخاب گردید، بسیاری از جوایز موسیقی را نیز از آن خود کرد. او که در مقابل ظلم و ستم مقابله می‌کرد ترانه‌ای را نیز خطاب به بوش ریاست جمهوری اسبق امریکا اجرا کرده بود که در آن ترانه خشونت بوش و کاخ سفید را نمایش می‌داد. آکارسو در هنگام تهیه آلبوم دوم خود که بسیاری از کنسرت‌های خیرخواهانه‌ای را نیز اجرا می‌کرد، باریش آکارسو که آثار بسیار زیبایی از خود به جا گذاشته‌است، به عنوان یکی از بزرگان موسیقی راک ترک نامیده می‌شود. آکارسو قبل از مرگ تعدادی از ترانه‌های آلبوم دوم خود را در استادیو تکمیل کرده بود که شرکت موسیقی با تکمیل کردن ملودی ترانه‌ها، آلبوم دوم وی را با نام " جدایی، سرزده می‌آید " روانه بازار کرده و ویدئو کلیپی را نیز متشکل از عکس‌ها و تصاویر قبلی وی در آن قرار دادند. گفتنی است که تمام درآمد حاصل از فروش این آلبوم به موسسات خیریه بخشیده شد. باریش آکارسو به همراه مردمی که او را قبول داشتن در تاریخ ۱۴ / اوجاک/۲۰۰۵ آلبومی با نام islak islak که کارگردانیش را سردار اوزتوپ و بااتیکت شرکت سیهان موزیک به صورت حرفه‌ای وارد دنیای موسیقی شد.

 

آلبوم Islak Islak

Islak islak "خیس خیس "

Kimdir o "اون کیه"

Amasra "آماسرا"

Mavi "آبی"

 

دومین آلبوم

در تاریخ ۱۷/ آیوستوس/۲۰۰۶ دومین آلبوم خود را به نام "قبله اینکه به زمین بخری، تو ابرها دویدن واقعیست" در شرکت گارگردانی آیهان اورهانتاش و ارگین آلتینل ساخت و با اتیکت شرکت سیهان موزیک روانه بازار شد. این آلبوم از ۱۰شعر جدید و ۱ شعر قدیمی تشکیل شده. در این آلبوم دو اثر هم از خود باریش به نامهای"من" و "بسه دیگه" در آلبوم جای دارد.

 

فلسفه زندگی

باریش با فلسفه زندگی اش و طرز نگاه کردن به زندگی، همیشه می‌گفت من خواننده راک هستم و در اولین فرصت به زبا ن می‌آورد، باریش بعد از آلبوم اولش بیش از ۳۰۰ کنسرت داد و در برنامه‌های تلویزیونی متفاوتی شرکت کرد

 

بازیگری

باریش آکارسو خارج از موسیقی به پروژه دیگری امضا’ زد، در کانال Star باسریال Yalanci Yarim "یار دروغین" در نقشه اول این فیلم انجام وظیفه می‌کرد ومهمان خانه‌های ما شدلازم به ذکر است در این سریال آهنگهای بسیار زیبایی از جمله آهنگ Gozlerin (چشمهات)را خواند با فوت این بازیگر بسیار محبوب، برای بازی کردن ادامه نقش او در این سریال بسیار پر طرفدار جنجالی بود؛ تا بالاخره این سریال با بازی یکی دیگر از ستاره های ترکیه به اتمام رسید. در طول مسابقه گروهی به اسم(BAG(Barış’ı anlayanlar grubu یعنی (گروه درک کنندگان باریش) شروع به کار کردند و هر روز بزرگتر می‌شود، باریش این گروه را این طور بیان می‌کند: "خانواده‌ای پر از دوستی‌های بزرگ"، باریش آکارسو بخاطر اینکه بچه‌ها را خیلی دوست داشت برای بچه‌های بی سرپرست، پروژه‌ای شروع کرد که اسمش را "یک کاره خیر" گذاشت، و در روز ۲۳ / هازیران / ۲۰۰۷ کنسرتی در قلعه بودروم با هوادارانش دیدار کرد که این آخرین کنسرت و پروژه خیر خواهانه باریش بود.

 

مرگ

در حالی که شروع به ساختن آلبوم سوم خود بود، در روز جمعه، تاریخ ۲۹ / هازیران / ۲۰۰۷ برای جشن تولد ۲۸ سالگی خود آماده شده بود و در راه برگشت از یک کنسرتی که برای کودکان گذاشته بود(در بودروم / در مکانی به نام " توبرا کاوشاگیندا ") تصادف کرد. در روز حادثه دو تن از دوستانش در جا مردند و باریش که به شدت زخمی شده بود به بیمارستان ویژه بودروم انتقال داده شد، بعد از پنج روز در تاریخ ۴ / تموز / ۲۰۰۷ روز چهارشنبه در ساعت ۲۰:۳۰ از دنیا رفت.

باریش آکارسو که در اوج خودش از دنیا رفت، شاید بتوان گفت چیزی که باعث شد بعد از مرگش طرفدارانش بیشترم بشود این بودکه روز تولدش هنگامیکه از کنسرت خیریه بازمی گشت تصادف کرد و از دنیا رفت.

 

معروف ترین آهنگ‌ها

می‌توان به,Gozlerin,Islak Islak,Aldirma,Allahim Guc Ver Bana,Zor Ask,Amasra,Gel Gor Beni Ask Neyledim,Gemiler,Ruzgar اشاره کرد.

 

برخی از جایزه‌های باریش آکارسو

    نفر اول مسابقه آکادمی ترکیه در هازیران / ۲۰۰۴ با خواندن آهنگهای Annem , Gemiler , Endamın Yeter(باریش هفته‌های متوالی اول شد که بزرگترین تاثیر صدا، خوش چهره و خوش اندام بودنش بود؛ترکیه‌ای‌ها که باریش آکارسو را خیلی دوست داشتن در تموز سال ۲۰۰۴ مسابقه را با مقام اولی تمام کرد و در استانبول ساکن شد.)

    از رادیو اولای اف ام در سال ۲۰۰۵ به عنوان بهترینها: بهترین خواننده راک که با قدرت وارد دنیای موسیقی شد.

    از مجله فیوچر به دلیل درست کردن آنکت در مدرسه‌ها: در سال ۲۰۰۵ به عنوان دوستداشتنی ترین "محبوبه" خواننده راک.

    گروه مدال آبی که بنیانگذار، جایزه شعر موسیقی طلایی _ به عنوان بهترین خواننده پاپ راک.

    مراسم اهطاء جوایز دانشگاه استانبول برای ارتباط / جایزه مخصوص جم کاراجا.

    (موسسه سلامتی سراسری، آموزش و خدمت‌های مردمی) به عنوان بهترین آنکت موسیقی راک در سال.

    جایزه مخصوص جم کاراجا در کانال اکسپو.(۱ / نی سان / ۲۰۰۷)

    مراسم اهطاء جوایزء موسیقی تصویری از کانال کرال.. بهترین خواننده راک(۰۹٫۰۵٫۲۰۰۷)انتخاب شد

 

 بیوگرافی باریش آکارسو

 


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.