// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۳

الکل:اگر چه الکل یک غذا محسوب نمی شود اما بهتر است یادآوری کنیم که باعث افزایش شدید میل به غذا میشود. بدن ما گنجایش ذخیره الکل ندارد (بر خلاف ظرفیت نامحدود ذخیره چربی) . فرآیند حذف الکل از بدن باعث می شود به سرعت ذخیره گلیکوژن (که عمدتا از کربوهیدرات ها به دست می آید) تمام شود بنابراین هنگامی که الکل زیاد می نوشیم (بیش از دو نوشیدنی در زنان و بیش از سه نوشیدنی در مردان)، میل به مصرف کربوهیدرات پیدا می کنیم تا ذخیره گلیکوژن از دست رفته مان را جایگزین کنیم.

,health, سلامتی, سلامت,[categoriy]

 متاسفانه الکل قدرت تصمیم گیری را نیز دچار اشکال می کند و باعث می شود هنگام میل به کربوهیدرات، انتخاب درستی نداشته باشیم و کربوهیدرات های بد (ساده، فرآوری شده و سرخ شده) مصرف کنیم. تعادل را در مصرف رعایت کنید و در صورتی که پس از مصرف خیلی میل به کربوهیدرات پیدا کردید، به دنبال کربوهیدرات های پیچیده و سالم مانند تخمه ها و مغزهای گیاهی باشید.

,health, سلامتی, سلامت,[categoriy]

خرید فست فود

اگر می خواهید چربی که به زحمت آب کرده اید و شکمی که با تلاش زیاد صاف کرده اید را به همین صورت حفظ کنید، از خرید فست فود با خودرو صرف نظر کنید. این غذاهای بسیار فرآوری شده پر از نگهدارنده، چربی های ترانس، نمک و شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند.

 محتوای نگهدارنده ها و چربی های ترانس این غذاها باعث اختلال در توانایی ارتباط معده با مغز میشود و از آنجا که احساس سیری مربوط به هورمون هایی است که در مغز باید تولید شوند و با مصرف این غذاها تولید آنها دچار اشکال می شود، مغز توانایی تشخیص سیری را از دست میدهد بنابراین بیشتر از حد معمول می خوریم.

 مضرات نمک موجود در فست فود که باعث احتباس آب و بی آب شدن بدن و نفخ میشود را نیز به آن اضافه کنید. اغلب هنگامی که فکر میکنیم گرسنه هستیم در واقع بدنمان بی آب شده و نیاز به مایعات دارد.  

 غذاهایی که احتمال پرخوری آنها زیاد است

پرخوری منجر به پرخوری بیشتر می شود. مصرف زیاد غذاهای پرکالری واکنشی در مغز به همراه دارد که مشابه واکنش به مواد مخدر است (احساس لذت) و باعث تکرار رفتار و اعتیاد به خوردن می شود. 

,health, سلامتی, سلامت,[categoriy]

دونات

اگر هر بار دونات ها و پیراشکی های خوش رنگ و لعابی که می بینید را بخواهید بخرید و بخورید، احتمالا به قدری چاق می شوید که مجبور می شوید به روش های لاغری مختلف روی بیاورید.

هرگز به دونات جذب نشوید حتی اگر به نظرتان غذای سالمی باشد. همه دونات ها به شدت سرخ شده و پر از شکر هستند. دونات کاملا از شکر تهیه میشود و در بدن به قند تجزیه شده و باعث می شود انسولین بیشتری در بدن ترشح شود.

هنگامی انسولین بدن بالا می رود، مقدار زیادی قند وارد سلول ها میشود و قند خون پایین می آید. نتیجه این است که افت قند خون شما را گرسنه تر می کند و باعث می شود به خوردن یک دونات اکتفا نکنید. 

اگر هوس خوردن خوراکی دارید، دقیقا همان را بخورید

 تا کنون فکر کرده اید گاهی که میل ساده به خوردن چیزی دارید، اگر خوراکی دیگری به جای آن بخورید میلتان به خوردن می تواند از کنترل خارج شود.

اگر میل به چیزی دارید و سپس می خواهید این میل را با خوراکی دیگری سرکوب کنید، احتمالا با خوردن خوراکی های دیگر میلتان برطرف نمی- شود. در نتیجه مدام به دنبال چیزی هستید که مشابه غذایی که ابتدا هوس کرده بودید باشد. به همین دلیل معمولا برای بلند مدت بهتر است سهم کوچکی از چیزی که دلتان میخواهد را بخورید تا از پرخوری جلوگیری کنید.

 به عبارت دیگر اگر واقعا دلتان شکلات می خواهد یک تکه کوچک شکلات بخورید بهتر از این است که بستنی شکلاتی کم چرب به جای آن مصرف کنید.

سوپ های آماده

گفته می شود سوپ به کاهش وزن موثر و سریع کمک می کند. بله درست است اما هنگامی که خودتان سوپ را درست کنید. معمولا سوپ های آماده حاوی سدیم بیشتری نسبت به غذاهای دیگر هستند. این سدیم باعث می شود تمایل بیشتری به خوردن پیدا کنید.

,health, سلامتی, سلامت,[categoriy]

آدامس

بسیاری از افرادی که رژیم لاغری دارند، آدامس می خورند تا غذا خوردن را فراموش کنند. متاسفانه چنین روشی اصلا موثر نیست. افرادی که عادت دارند ته مداد را می جوند توجه کنند: جویدن بدن را فریب می دهد و بدن تصور می کند غذایی وارد شده است بنابراین اسید معده بیشتر ترشح می شود و معده آماده هضم غذا می گردد اما هنگامی که غذایی وارد آن نمی شود، نه تنها ممکن است دچار معده درد شوید بلکه تمایل بیشتری به مصرف غذا پیدا می کنید.

غذاهای کم فیبر

بسیاری از غذاهایی که باعث می شوند بلافاصله پس از خوردن آن ها احساس گرسنگی کنیم، فرآوری شده، تصفیه شده و کم فیبر هستند. چرا اینقدر فیبر مهم است؟ چون فرایند جذب غذایی که خورده ایم و وارد شدن آن به جریان خون را کند می کند. هنگامی که غذا کم فیبر باشد، به سرعت از معده خالی و وارد جریان خون می شود که این امر موجب افزایش ناگهانی قند خون می گردد. سپس انسولین برای فرایند جذب قند ترشح می شود و قند را از جریان خون خارج می کند چون باقی ماندن قند در خون می تواند خطرناک باشد. بنابراین مصرف غذاهایی که به سرعت واکنش انسولین را به دنبال دارند باعث می شود در بلند مدت گرسنه تر شویم.

,health, سلامتی, سلامت,[categoriy]

پیراشکی و شیرینی جات

اگر چه شیرینی و پیراشکی به نظر می رسد خیلی سیر کننده باشند اما این مواد از آرد تصفیه شده و شکر سفید تهیه شده اند که هیچ فیبر و ماده مغذی در آنها نیست. در نتیجه همان فرایند افزایش ناگهانی قند خون و سپس ترشح انسولین و کاهش قند خون اتفاق می افتد که در نتیجه آن بیش از پیش گرسنه می شوید.

,health, سلامتی, سلامت,[categoriy]

اسموتی میوه

اگر به نوشیدنی میوه ای علاقه دارید و می خواهید اسموتی خوشمزه و پرکالری خریداری کنید، بهتر است در کار خود تجدید نظر کنید. در صورتی که اسموتی، حاوی پروتئین یا سبزیجات نباشد، تنها فروکتوز وارد بدن خود می کنید. نتیجه آن افزایش و سپس افت قند خون و گرسنگی است. به علاوه معمولا اسموتی های کم کالری باعث می شوند کالری که برای سیر شدن به آن نیاز دارید دریافت نکنید و میل بیشتری به خوردن داشته باشید.

,health, سلامتی, سلامت,[categoriy]

 8 خوراکی که شما را گرسنه نگه می دارند و مثل سم برای رژیم غذایی تان هستند را امروز به شما معرفی می کنیم. امیداوریم با دانستن این خوراکی ها دیگر در دوران رژیم لاغریتان گرسنگی به خودتان آسیب نزنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.