// ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۱۳
زنان زودتر از مردان از ورزش خسته می شوند

زنان زودتر از مردان از ورزش خسته می شوند

اسمیت، نویسنده وب‌سایت نیو استیتس‌من در مقاله‌ای به این پرداخته که چرا ورزش تا این حد مردانه است و نقش زنان در آن هنوز کمرنگ است. بخش‌هایی از این مقاله را در ادامه می‌خوانیم.

زنان زودتر از مردان از ورزش خسته می شوند

زنان زودتر از مردان از ورزش دست می‌کشند و به‌ندرت هم به ورزش برمی‌گردند. تحقیقی که روی زنان ۱۶ تا ۲۴ سال انجام شده نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آنها هنگامی که واحد‌های تربیت بدنی‌شان تمام می‌شود دیگر به سراغ ورزش نمی‌روند. ۸۸ درصد بر این باورند که جامعه مردان را برای ورزش تشویق می‌کند و تنها ۳۵ درصد همین حس را درباره‌ی زنان دارند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

ورزش کردن

برخی زنان از کلمه‌ی ورزش می‌ترسند. البته باید بین ورزش معمولی و ورزش قهرمانی تمایز قائل شد. تمرینات ورزشی به عنوان فعالیت در جوامع مختلف دنیا، دارد به‌خوبی جا می‌افتد. اما با این حال انجام تمرینات ورزشی باعث نشده زنان بیشتر به سراغ ورزش‌ها بروند. مساله‌ی دیگر این است که چرا ورزش تا این حد تحت تاثیر مردان است؟ ورزش لزوما قرار نیست مردانه باشد. این عدم تعادل باعث ایجاد ضررهای فراوانی می‌شود. در آمریکا، تنها ۲ درصد از پوشش خبری روزنامه‌ها به ورزش زنان اختصاص دارد و در برنامه‌های تلویزیونی هم تنها ۷ درصد به ورزش زنان پرداخته می‌شود. 

به نظر می‌رسد که ورزش باید تحولی جدی در دنیا داشته باشد. ورزش برای تمدن مفید است. اما ورزش تنها محدود به مردان تنومندی نیست که دست‌هایشان را به هم می‌کوبند. بخش زیادی از ورزش از جامعه‌ی متمدن نشأت می‌گیرد و باعث پیشرفت تمدن می‌شود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.