// ۱۷ دی ۹۶ ، ۱۴:۱۴
با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

تعداد زیادی از فستیوال و جشن ها در سراسر جهان برگزار می‌شوند که کاملا عجیب و غریب بنظر میرسند، مثل جشنواره های زیر. هر ساله فستیوال‌ها و جشن‌های زیادی در سراسر اروپا برگزار میشود که شماری از آن ها بسیار منحصربه‌فرد و به عبارتی عجیب و غریب‌اند؛ از جشن «توماتینا» در اسپانیا گرفته تا پیکارهای «فوتبال تاریخی» در ایتالیا.

همه ی ما دوست داریم در جشن های مشهور سراسر جهان، از جشن اول اکتبر در کشور آلمان گرفته تا کارناوال برزیل، حضور داشته باشیم. اما آیا جشن های بزرگ و مشهور جهان را می شناسید؟ ما برترین های انها را پیدا کرده ایم ودر این جا برایتان اسم برده ایم.

 جشن ماه کامل تایلند در «Koh Pha Ngan»

یک شب قبل یا بعد از کامل شدن ماه در ساحل برگزار می شود. شما میتوانید آتش بازی های زیبایی در جشنواره مشاهده کنید.

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

فستیوال برج انسانی «Castellers»

جشنواره هرم انسانی اسپانیا در فرهنگ کهن مردم منطقه کاتالونیای اسپانیا ریشه دارد. این رقابت هیجان‌انگیز بیش از 200 سال است که هزاران نفر رابه سوی شهر تاراگونا اسپانیا می کشاند. این جشنواره هردو سال یک بار برگزار می شود. چندین تیم 10 تا 50 نفره سعی می کنند بلندترین و پیچیده ترین برج انسانی رابه نمایش بگذارند و همه ی تماشاچیان منتظرند تا ببینند کدام تیم بلندترین قلعه انسانی را خواهد تولید؟!تیم برنده دراین رقابت صاحب جایزه نهایی خواهد شد.

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

گاو بازی اسپانیایی «Pamplona Bull Run»

غیرممکن است اسم گاوبازی اسپانیایی یا جشنواره سن فرمین «San Fermin» به گوشتان نخورده باشد. این گاو بازی خطرناک از فستیوال‌های مشهور جهان است که همه ی ساله از ظهر روز 6 جولای در شهر پامپلونا اسپانیا آغاز می شود و تا نیمه‌شب 14 جولای «15 الی 23 تیرماه» ادامه دارد.

 

اگر می‌خواهید هیجان و ترس رابه معنای واقعی تجربه کنید مهلت حضور دراین جشنواره را از دست ندهید. شما هم مثل هزاران توریست و مردم اسپانیا لباس سفید بپوشید و دستمال‌گردن قرمز ببندید و همراه جمعیت در خیابان های شهر از دست شش گاو نر عصبانی فرار کنید! شما بعد از نشان دادن شجاعت خود در کوچه‌های باریک شهر میتوانید به استادیوم گاوبازی بروید تا شاهد بازی ماتادورها با گاوهای عصبانی باشید.

 

علاوه بر این شما با شرکت دراین فستیوال یک هفته ای از رقص اسپانیایی و موسیقی و سرگرمی های خیابانی نیز در سراسر شهر لذت خواهید برد.

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

جشن بز اندازی «Goat Throwing Festival»

در چهارمین یکشنبه ماه ژانویه هر سال فستیوال بز اندازی در استان زامورا اسپانیا برگزار می شود. این جشنواره سنتی در افسانه های محلی اسپانیا ریشه دارد.دراین مراسم گروهی از مردان جوان یک بز را از بالای کلیسا به پایین پرتاب می کنند و جمعیت در پایین با یک پارچه آماده گرفتن بز هستند. گروه های حمایت از دستمزد حیوانات از سال 2002 برگزاری این جشنواره را ممنوع کرده‌اند اما هنوز هم در مناطق محلی برگزار می شود.

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

کارناوال اسپانیا

کارناوال چند روزه رقص و موسیقی اسپانیا که از اعیاد مسیحیان است در ماه فوریه هر سال در تعداد زیادی از شهر های اسپانیا مثل مادرید، بارسلونا و … برگزار می شود.از نظر توریست ها این کارناوال محبوب که با رقص و موسیقی سنتی اسپانیایی آمیخته شده به جذابیت کارناوال ریودوژانیرو است!با خرید تور اسپانیا در اواخر ماه فوریه شانس شرکت دراین فستیوال رابه دست خواهید آورد.

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

اسر اسپانیا هر ساله در تاریخ 23 ژوئن «3 تیرماه» میزبان بزرگ‌ترین جشن آتش‌بازی اسپانیا است. این جشن مهیج در سراسر اروپا برگزار می شود ولی در منطقه کاتالان و شهر والنسیا اسپانیا حال و هوای ناب خودرا دارد، زیرا با روز بزرگداشت «قوم کاتالان» هم‌دوران است.اگر تاریخ تور اسپانیا شما با این جشن هم‌دوران شود خواهید توانست در میهمانی های ساحلی و رقص اسپانیایی شرکت کنید، نوشیدنیها و غذا های لذیذ اسپانیایی نوش جان کنید و از روی آتش های بلند بپرید!

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

جشنواره برنینگ من یا مرد سوزان، جشنواره سالانه ای است که به مدت یک هفته در بیابان «بلک راک» در ایالت نوادای ایالات امریکا بر‌گزار میشود. در ماه اوت بیش از 65000 نفر، به خصوص آنهایی که عاشق موسیقی و هنر هستند، به این مکان سفر می کنند تا از اجراهای موسیقی، نمایش لباسهای عجیب و غریب و آتش بازی آن لذت ببرند.

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

جشن گوجه فرنگی در اسپانیا یکی از جشن‌های مشهور جهان است و به خاطر طرفداران زیادی که در جهان دارد در بالای لیست ما قرار گرفته است.بیشتر از هفتاد سال است که در آخرین چهارشنبه ماه آگوست «اواسط شهریور ماه» هزاران نفر از مردم و توریست ها در شهر بونیول در استان والنسیا اسپانیا دور هم جمع می‌شوند و یک‌صد تن گوجه‌فرنگی رابه سوی هم پرتاب می کنند.

 

در جنگ گوجه فرنگی که تا یک ساعت ادامه دارد، خانمها باید لباس روشن و آقایان شلوارک بپوشند. نگران نباشید زیرا در پایان جشنواره با آب فشار قوی سرتاپای همه ی شرکت‌کنندگان را تمیز می کنند!این فستیوال شما رابه یاد بازی پینت بال با گلولههای گوجه خواهد انداخت با این تفاوت که شرکت کنندگان هیجان و شادی صد برابر را تجربه می کنند!

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

فوتبال همراه با کتک‌کاری در ایتالیا

یکی از میدان‌های شهر فلورانس ایتالیا هر ساله شاهد «فوتبال تاریخی» است. دراین مسابقات تیم‌های گوناگون شرکت دارند و فینال آن سال جاری در روز ۲۴ ژوئن برگزار میشود. در فوتبال تاریخی باید سعی کرد که توپ را درون دروازه تیم مقابل جای داد، البته با این تفاوت که مشت و لگد زدن هم در جریان مسابقه مجاز است. گفته میشود که قدمت این بازی‌ها به قرن شانزدهم میلادی برمی‌گردد.

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

جشن مرکبات در فرانسه

در شهر مانتون که در سواحل جنوب فرانسه قرار دارد، لیمو و مرکبات نقشی حیاتی بازی میکنند. از این رو هر ساله در ماه فوریه جشنی باشکوه در ستایش این میوه برگزار میشود. بیش از یک‌صد تن مرکبات در تزئین مجسمه‌ها و اشیایی عظیم بکار میرود که در کاروانی طویل در شهر به نمایش گذاشته می شود. شهر مانتون درسال ۱۹۲۹ بزرگ‌ترین تولیدکننده مرکبات در اروپا قلمداد میشد.

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

شب جادوگران در کشور آلمان

منطقه هارتس در کشور آلمان هر ساله در شامگاه ۳۰ آوریل شاهد جشن جادوگران «Walpurgisnacht» است که با برپا کردن آتش و نیز رقص‌هایی مخصوصاً همراه است. قدمت این جشن که طبق معمولً در بیش از ۲۰ شهر و روستای منطقه هارتس برگزار می شود، به اواسط قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد. هر ساله هزاران نفر از این جشن دیدن میکنند. شرکت‌کنندگان دراین جشن لباس‌های شیطانی و مخصوصاً جادوگران بر تن میکنند

با تعجب برانگیزترین فستیوال های جهان آشنا شوید

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.