// ۱۷ آبان ۹۸ ، ۱۴:۳۹

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : برای سنگ کلیه چی بخوریم ؟ چه خوراکی هایی برای سنگ کلیه مفید هستند؟ مواد غذایی مفید برای درمان سنگ کلیه چیست؟ در ادامه بخوانید.

زمانی که کلیه‌های شما به خوبی کار نمی‌کنند و عملکرد مناسبی ندارند جمع شدن ضایعات ادراری می‌تواند منجر به سنگ کلیه شود. از آنجایی که کلیه‌ها به عنوان یک فیلتر در برابر سموم عمل می‌کنند، می‌توانند به دلایل مختلف ممکن است مسدود شوند.

همچنینین بخوانید:

چند روش طبیعی و بی خطر برای سقط جنین

بیماری های عجیب و غریبی که در واقعیت زندگی برخی افراد وجود دارند

به طور کلی گاهی نمک و سایر مواد معدنی در ادرار به هم چسبیده و سنگ کلیه را تشکیل می‌دهند. اندازه‌ی آن‌ها از یک کریستال شکر تا یک توپ پینگ‌پنگ متغیر است. اما معمولاً تا زمانی که باعث انسداد مجاری ادراری نشوند، فرد متوجه آن نخواهند شد. زمانی که این سنگ‌ها خرد شده و وارد حالب (مجاری متصل به مثانه) می‌شوند، درد بسیار زیادی ایجاد می‌کنند. سنگ کلیه، رسوبات سختی از مواد معدنی و نمک است که در داخل کلیه ها ایجاد می‌شود. 

چرا سنگ کلیه درست می شود؟

سنگ کلیه دارای علت های زیادی است و می‌توانند بر روی هر قسمت از دستگاه ادراری شما؛ از کلیه ها تا مثانه شما تاثیر بگذارند. اغلب، وقتی که ادرار متمرکز می‌شود، زمانی که مواد معدنی  به یکدیگر متبلور شده و با هم ترکیب شوند، سنگ کلیه تشکل می‌گردد.

هنگامی که سنگ شروع به جا به جایی می‌کند معمولا بیمار درد بسیاری شدیدی را ردر ناحیه کمر یا پهلو خود حس می‌کند. ممکن است خود در ادرار مشاهده کند و یا اینکه هنگام دفع ادرار درد داشته باشد.

انواع مختلفی از سنگ‌های کلیه وجود دارد. سنگ‌های می‌توانند ناشی از اگزالات و کلسیم، اوریک اسید، سیستین یا Struvite نیز باشند.

یکی از عوامل تشکیل دهنده سنگ کلیه برخی رژیم غذایی هستند. از همین رو باید در مصرف برخی خوراکی‌ها احتیاط کرد تا از به وجود آمدن سنگ کلیه جلوگیری شود و در عوض به مواد غذایی روی آورد که موجب دفع سریع سنگ کلیه می‌شوند.

برای سنگ کلیه چی بخوریم ؟

سبزیجات تازه

سبزیجات تازه بخاطر داشتن فیبر فراوان، بسیار می‌توانند به بدن شما برای دفع سنگ کلیه کمک کنند. نخود سبز، کدو تنبل و گل کلم، گوجه فرنگی و شلغم از جمله سبزیجات ایده آلی هستند که می‌توانید به منوی غذای روزانه خود اضافه کنید. تهیه سالادهای مقوی با این سبزی‌ها می‌توانند موجب درست کار کردن کلیه ها شوند. میزان کلروفیل بالای در برخی سبزیجات مانند جعفری بسیار برای بدن خاصیت دارد.

برای سنگ کلیه چی بخوریم

میوه‌های تازه

مصرف میوه‌های تازه به طور کلی برای سلامتی عمومی بدن ضروری است. یکی از روش‌های دفع سنگ کلیه نیز می‌تواند استفاده از میوه‌های تازه باشد. انگور، هلو، گلابی، لیمو و خربزه می‌توانند اسیدهایی که موجب تشکیل سنگ کلیه شده‌اند را تجزیه‌ کنند. هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای سم زدایی بدن و دفع سنگ کلیه است. مخلوط کردن لیموی تازه در آب و نوشیدن آن قبل از هر وعده غذایی یکی دیگر از رو‌ش‌های موثر برای سم زدایی و دفع سنگ کلیه محسوب می‌شود.

برای سنگ کلیه چی بخوریم ؟ فیبر

مواد غذایی غنی از فیبر به سم زدایی بدن بسیار کمک می‌کنند و باعث می‌شود بدن شما از کلسیم، اگزالات و دیگر اسیدهای اضافی که در تشکیل سنگ کلیه موثر هستند خلاص شود. اگر می‌خواهید از سنگ کلیه نجات پیدا کنید و این مشکل را پیشگیری کنید بهتر است انتخاب وعده‌های صبحانه‌یتان جو و محصولات سبوس دار باشد.

گیاهان

گیاهان گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به عملکرد صحیح کلیه‌ها کمک کنند. گیاهانی از قبیا گشنیز، گزنه، گیاه دارویی انگور خرس، بیتی راخ، کلاله ذرت، هفت کول یا برگ‌های تازه ریحان موجب تقویت کلیه‌ها می‌شوند و هنگامی که با آب خالص و عسل ترکیب می‌شوند بسیار خوش طعم هستند.

درمان‌های طبیعی و گیاهی همیشه یک راه موثر و امن هستند که با اطمینان می‌توانید از آنها استفاده کنید. طب گیاهی و سنتی از قدیم تاکنون جایگاه ویژه‌ای در درمان بسیاری از امراض داشته‌اند. شما نیز می‌توانید برای درمان سنگ‌های خفیف و کوچک کلیه از گیاهان و عرقیجات آنها نیز استفاده کنید.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.