// ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۴۷
آیا پوشیدن کفش پاشنه بلند به دردسرهایش می ارزد؟

اختصاصی «تابناک با تو»؛ کفش های پاشنه بلند تقریبا یکی از بحث برانگیزترین کفش های زنانه بوده و هست. پوشیدن یا نپوشیدن کفش پاشنه بلند؛ مسئله این است!
 
 آیا پوشیدن کفش پاشنه بلند به دردسرهایش می ارزد؟

نتایج یک نظر سنجی نشان داده که از نظر مردها زنانی که کفش های پاشنه بلند به پا می کنند از بقیه زنان جذابترند. مردان تا دو برابر بیشتر به زنانی که کفش پاشنه بلند می پوشند لبخند می‌زنند تا کسانی که کفش تخت به پا دارند. اما آیا واقعا کفش های پاشنه بلند باعث جذابیت زنان می شود؟

جالب است بدانید که کفش های پاشنه بلند یکی از عواملی هست که به طور مستقیم روی اعتماد به نفس زنان اثر می گذارد، زنانی که پاشنه بلند می پوشند ادعا می کنند که اعتماد به نفس بیشتری دارند و کمتر احساس حقارت می کنند.

کفش های پاشنه بلند علاوه بر آن، باعث خوش تیپ شدن زنان میشه، و آنها را باریک اندام تر و خوش هیکل تر نشان می دهد به همین دلیل هست که زنان مصائب و سختی های پوشیدن کفش پاشنه بلند را در یک جشن و یا مراسم عروسی  به جان می خرند تا زیباتر جلوه کنند.

اما کفش پاشنه بلند با همه ی مزایای ریز و درشتی که دارد مضراتی هم دارد. پوشیدن طولانی مدت کفش پاشنه بلند باعث درد کف پا و ایجاد قوزک شست پا می شود. دردهای کمر و پشت هم یکی از عوارض همیشگی و معروف کفش های پاشنه بلند هستند. رشد ناهمگون ناخن های پا و فرو رفتن ناخن در گوشت پا هم از دیگر پیامدهای پوشیدن کفش پاشنه بلند هست. به نظر شما جذاب شدن با کفش پاشنه بلند به دردسرهایش می ارزد؟
 
آیا پوشیدن کفش پاشنه بلند به دردسرهایش می ارزد؟
 
بنابه گزارش BBC  خانم نیکولا تروپ کفش تختتش را با پاشنه بلند عوض نکرد و بنابراین محل کار موقتش او را به خانه فرستاد. او می خواهد که پوشیدن پاشنه بلند یک موضوع دلخواه باشد. در همین راستا در بریتیش کلمبیای کانادا هم کارفرماها می توانند زنان را مجبور کنند که به عنوان یونیفورم کاری پاشنه بلند بپوشند به شرطی که مردان هم مجبور باشند به همان درجه رسمی بودن را حفظ کنند.

کفش های پاشنه بلند همیشه طرفداران و معترضان خود را حتی در میان زنان داشته است. خیلی از زن ها دوست ندارند که کفش پاشنه بلند جزئی از یونیفورم محل کارشان باشد، و دلشان می خواهد راحت باشند، آنها راحتی خود را قربانی جذاب بودن برای مردان نمی کنند. مثلا همین چند سال پیش بود که چند تا از بازیگران زن در جشنواره ی کن، در اعتراض به پوشیدن کفش پاشنه بلند روی فرش قرمز با پای برهنه در این مراسم حاضر شدند  و برهنگی را بر پوشیدن این کفشِ ناقضِ سلامت زنان ترجیح دادند. آنها می گفتند اجبار پوشیدن کفش پاشنه بلند نمادی از نابرابری جنسیتی است.
 
آیا پوشیدن کفش پاشنه بلند به دردسرهایش می ارزد؟
 
اما از طرف دیگر هم پاشنه بلند برای برخی دیگر یک امتیاز جالب است به طوریکه وقتی از نیکول کیدمن درباره ی تغییر زندگی اش بعد از جدایی از تام کروز، پرسیده بودند در جواب گفت: "تغییر مهم؟ بله از این به بعد می‌توانم کفش پاشنه‌دار بپوشم"
شایان ذکر است که قد نیکول کیدمن از تام کروز بلندتر بود و او مجبور بود به نفع تام کروز و برای این که کوتاه قدی او زیاد به چشم نیاید از پوشیدن کفش پاشنه بلند صرف نظر کند.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.