// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۲۵

ویلاهایی در زیر آب که همتا ندارند

دبی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته و مردم زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌نماید. تمامی جاذبه‌های این شهر که ساخته دست بشر هستند، به آسمان‌خراش‌های زیبا محدود نمی‌شود. ساختمان‌ها در این شهر نه‌تنها رو به آسمان بالا می‌روند، بلکه به عمق دریا نیز نفوذ می‌کنند.

سازه‌های جدیدی که تب ساختشان در سال‌های اخیر داغ شده، ویلاهایی در زیر آب هستند که نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی قایق در دبی به نمایش درآمدند؛ ویلاهای شناور روی آب که با تمامی نمونه‌هایی که تاکنون دیده یا شنیده‌اید، فرق دارند.

پیش از هر توضیحی یادآوری کنیم که این ویلاها همانند قایق روی آب شناور هستند اما حرکت نمی‌کنند.

این سازه‌ها سه‌طبقه بوده و یک طبقه از آن‌ها با دو پنجره بسیار بزرگ، به‌طور کامل در زیر آب قرار دارد. ویلاهای یادشده ۲۵ مترمربع بیشتر مساحت ندارند اما برای تفریح روی سطح آب کافی به نظر می‌رسند.

طراح این ویلاها به نام Gianfranco Rasile در رابطه با آن‌ها بیان داشته: «این ایده بسیار جالب است که یک ویلا به شکل قایق و شناور روی آب داشته باشید که تمامی دیوارهای یک‌خانه معمولی را دارد و وقتی از پله‌ها به طبقه پایین و مثلا اتاق‌خواب اصلی می‌روید، خود را در دل دریا ببینید و اطرافتان از انواع مرجان‌ها و ماهی‌های واقعی پر باشد.»

ساختمان‌های یادشده توسط کمپانی Kleindienst طراحی و ساخته‌شده‌اند و بخشی از تفرج‌گاه «قلب اروپا»  محسوب می‌گردد که ۶ جزیره مصنوعی، بیش از ده‌ها هتل و نخستین خیابان‌های که می‌توان شرایط آب و هوایی آن‌ها را کنترل کرد را شامل می‌شود.

گفته می‌شود تا انتهای سال جاری میلادی ۵۰ عدد از این ویلاها آماده استفاده بشوند. طرح کلی این پروژه شامل ۱۳۱ ساختمان است که در سال ۲۰۱۷ به پایان خواهد رسید.

مدیر کمپانی سازنده، Josef Kleindienst در سخنان خود بیان داشته او بیش از ۳۰ سال است که تحقق این طرح می‌اندیشد و از همه جالب‌تر اینکه او از اقیانوس هراس دارد و هرگز سوار کشتی نشده یا حتی در آب شنا نکرده است. اما برایش دیدن دنیای زیر آب همیشه جالب بوده و هست.

شاید تصور کنید که این ویلاها هنگام طوفانی شدن دریا همانند قایق‌ها بالا و پایین شده و تعادلشان به هم بخورد، اما طراحان آن ادعا کرده‌اند که بناهای موردبحث بسیار مستحکم هستند. آن‌ها چندین ماه را فقط به محاسبه و مطالعه در همین رابطه اختصاص داده‌اند تا خانه‌های زیر آب در هر شرایط آب و هوایی، محکم در جای خود باقی بمانند.

برای پنجره‌های اتاق زیر آب، ضخامت ۹٫۵ سانتی‌متری در نظر گرفته‌شده و این‌طور به نظر می‌رسد که هیچ حائلی میان شما و دریا وجود ندارد. البته باید اشاره‌کنیم که جنس آن‌ها شیشه نیستند زیرا شیشه توان تحمل فشار آب در زیردریا را ندارد. در پی تحقیقات گسترده آن‌ها برای این پنجره‌ها، از آکریلیک استفاده نمودند که بسیار شفاف است و مقاومت بالایی نیز در برابر آب‌شور دارد.

2

3

4

5

7

8

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.