// ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۴۵
با ۱۶ بازی سنتی خطرناک ولی هیجان انگیز در سراسر جهان آشنا شوید

با ۱۶ بازی سنتی خطرناک ولی هیجان انگیز در سراسر جهان آشنا شوید

همه می دانیم که هر قوم یا سنتی بازی های خاص خود را نیز دارد که معمولاً تنها در بین جمعیت محدود و خاصی انجام می گیرد و برای دیگر افراد ناشناخته و البته عجیب باقی مانده است. معمولاً این بازی های سنتی در یک جشن خاص و در زمان خاصی از سال انجام می گیرند و بسیاری از آن ها با فعالیت فراوان و البته خطرات بالایی همراه است. بدین ترتیب از دیرباز انسان ها از طریق این بازی ها به تقویت بنیه جسمانی خود پرداخته و هر یک قدرت دیگری را در میادین آزمایشی آزموده  است. اگر چه امروزه هر ورزش، بازی و یا تفریح خاصی خطرات خود را دارد اما در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با ۱۶ بازی سنتی که در بخش های خاصی از جهان رواج داشته و بسیار خطرناک هستند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

۱- کشتی با بدن لیز

در روستای «استیودنیکانی» در نزدیکی شهر اسکوپیه پایتخت مقدونیه، مردان جوان روستا بدن های خود را روغن مالی کرده و سپس به شیوه ی سنتی کشور با هم کشتی می گیرند. در ترکیه نیز این ورزش یک ورزش ملی شناخته می شود.

۲- انگشت کِشی

باواریایی ها در مسابقه ی قهرمانی انگشت کشی که خود آن را «Fingerhakeln» می نامند روی یک میز انگشتان همدیگر را می کشند تا در نهایت یکی از آن ها دیگری را شکست دهد. این بازی از بازی های سنتی مردم آلمان است که هر ساله برگزار می شود.

۳- بازی توپ مایاها

هر ساله یک بازی موسوم به «توپ مایا» در شهر گواتمالا سیتی در گواتمالا انجام می گیرد. هدف این بازی باستانی رد کردن یک توپ آتشین از بین یک حلقه روی دیوار است.

۴- کشتی روی اسب

در منطقه ی «Osh » در قرقیزستان در طی یک جشنواره ی سالانه که با مسابقات اسب سواری متعددی همراه است مردان جوان در حالی که سوار اسب های خود هستند با هم کشتی گرفته و سعی دارند حریف را از روی اسب به زیر بکشند.

۵- مشت زنی موسانگوی

در یک جشنواره سنتی در قبیله ی وندا در آفریقای جنوبی، جوانان و نوجوانان قبیله در یک مسابقه ی مهیج و البته خطرناک مجبورند بدون استفاده از دستکش های مشت زنی با هم مبارزه کنند که به این سنت «موسانگوی» (Musangwe) گفته می شود.

۶- بزکِشی

بازی ملی و سنتی افغان ها بزکِشی نام داد. در این بازی سواران باید لاشه ی بدون سر یک بز را از یک طرف استادیوم به مکان دیگر برسانند در حالی که رقبا سعی می کنند بز را از آن ها بدزدند.

۷- گرفتن پرچم

در کشور مالت و در طی یک بازی سنتی و قدیمی موسوم به «gostra» مردان و زنان جوان یا حتی کودکان باید از یک تیرک روغنکاری شده و لیز بالا رفته و پرچمی که نوک تیرک قرار گرفته را پایین بیاورند و جایزه دریافت تمایند.

۸- کشتی با گاو

مردان جوان اهل ژیان ژینگ در استان ژی جیانگ چین باید در مدت حداکثر ۳ دقیقه در طی یک مسابقه به نام «Guanniu» با یک گاو نر کاملاً بالغ کشتی گرفته و او را به زمین بزنند.

۹- قایق رانی در باران

مردم استان گویژو در چین در خلال باران های تند موسمی مسابقه ی سالانه ی قایق رانی دراگون بوت را برگزار می کنند.

۱۰- کوبیدن توپ به ستون سنگی

در مناطق مرکزی انگلستان در روزهای خاصی از سال دو گروه از مردان در دو تیم مجزا باید توپ مخصوصی را بیش از ۳ مایل حرکت داده و در نهایت آن را به یک ستون سنگی بکوبند.

۱۱- بالا رفتن از درخت

بالا رفتن از درخت جزو بازی های سنتی مردم کوزوو به شمار می آید و در طول بازی های سنتی موسوم به «Rugova» که در هفته ی اول ماه آگوست برگزار می شود شرکت کنندگان در مسابقه باید بدون هیچ گونه تجهیزاتی از پایه های چوبی ۸ متری بالا بروند.

۱۲- کبدی

در هند یک بازی سنتی به نام «کبدی» وجود دارد که در گروهی از افراد در دو تیم باید در منطقه ی خاصی از زمین اعضای تیم حریف را گرفته و با هم واژه ی «کبدی» یا یکصدا تکرار کنند.

۱۳- بزکِشی قزاقی

در قزاقستان شکارچیانی که روی اسب خود قرار دارند سعی می کنند بر سر پوست یک بز با هم مبارزه کنند. در این بازی سنتی آسیای مرکزی هر یک از این افراد قصد دارد همزمان که پوست بز را از آنِ خود می کند حریفش را نیز از اسب به زمین بیاندازد.

۱۴- توپ بازی در گرجستان

در طول یک بازی سنتی موسوم به «Lelo» در گرجستان، شرکت کنندگان باید یک توپ ۱۶ کیلوگرمی را بالای سر نگه داشته و برای بردن آن از یک روستا به روستای دیگر با هم مبارزه کنند.

۱۵- توپ بازی در بریتانیا

در اَشبورن بریتانیا نیز دو تیم باید برای رساندن توپ به ساحل رودخانه ی هنمور با هم رقابت کنند. هدف ها در فاصله ی سه مایلی محل شروع بازی قرار دارند و هر تیم برای برنده شدن باید سه امتیاز کسب نماید.

۱۶- غلتاندن پنیر

بازی سنتی و مهیج «غلتاندن پنیر» (Cheese-rolling) در بریتانیا و نیوزیلند یک مراسم سالانه ی بسیار پرطرفدار است که قبلاً تنها در گلوسستر در جنوب انگلستان انجام می شد اما امروزه در مناطق دیگری از جهان انجام شده و بسیار پرطرفدار است. در این بازی یک حلقه پنیر از یک تپه ی بسیار شیبدار به پایین غلتانده شده و شرکت کنندگان به دنبال آن می دوند. در نهایت هر کسی که اول از همه بتواند حلقه ی پنیر را بدست آورد برنده خواهد بود

منبع: businessinsider
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.