// ۰۶ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۳۸

۱۰ کشوری که علی رغم زیبایی خیره کننده گردشگر زیادی از آن ها دیدن نمی کند

هر یک از ما سلایق و خواسته های متفاوتی در حوزه ی گردشگری داریم. یکی سواحل زیبا و آفتابی را می پسندد و یکی دیگر به مناطق کوهستانی و سرسبز علاقه دارد و دیگری مکان های تاریخی را ترجیح می دهد. بدین ترتیب کشورها و مکان هایی که دستکم یکی از شرایط فوق را داشته باشند مورد توجه گردشگران قرار گرفته و بیش از جاهای دیگر از صنعت توریسم منتفع می شوند. اما در کمال ناباوری بعضی کشورها علی رغم داشتن تمامی فاکتورهای فوق و حتی بیشتر نیز در زمینه ی جذب گردشگر عملکرد خوبی ندارند. معمولاً وقتی که پای کشورهایی که کمترین جذابیت برای گردشگران داشته اند به میان می آید به این فکر می کنید که به احتمال فراوان این کشورها یا در آتش جنگ می سوزند یا جاذبه های طبیعی زیادی ندارند.

اما بر اساس تحقیقات اداره ی توریسم جهانی سازمان ملل این موضوع صحت ندارد و یکی از دلایل اصلی استقبال ناچیز گردشگران در درجه ی اول بحث موقعیت جغرافیایی است. به همین دلیل برخی از نقاط جهان که البته بسیار زیبا و منحصر به فرد هم هستند به دلیل دور بودن، کوچک بودن یا دسترسی سخت از فهرست کنونی ما سر درآورده اند. از این رو به شما توصیه می کنیم که اگر زمان و پول برایتان اهمیت زیادی ندارد یا دستکم اهمیت آن از مقصد سفرتان کم اهمیت تر است این مکان ها را از دست ندهید.

۱۰- پالائو

کشور جزیره ای پالائو (Palau) که در غرب اقیانوس آرام قرار گرفته به بهشت شیرجه روها معروف است و ریف های مرجانی، حفره های آبی، بقایای کشتی ها، غارهای مخفی و تونل های زیر دریایی آن که محل زندگی گستره ی وسیعی از حیات وحش دریایی است از جاذبه های بی نظیر این مکان به شمار می آید.

۹- مولداوی

مولداوی کشوری است که در اروپای شرقی قرار دارد که علی رغم کوچک بودن و نداشتن سواحل متعدد و همچنین تاریخچه ی جنگ و درگیری که به کمبود زیرساخت های بنیادین در این کشور منتهی شده اما کوهستان های آن و در کل طبیعت زیبا و دست نخورده اش به خوبی شما را اقناع خواهد کرد.

۸- تیمور شرقی

تیمور شرقی کشور کوچکی است که هنوز هم از عواقب نبرد خونین برای استقلال از اندونزی رنج می برد اما آن ها در سال ۲۰۰۲ توانستند بالاخره استقلال خود را به دست بیاورند. سواحل و طبیعت زیبای این کشور سرسبز در جنوب شرقی آسیا در کنار داشتن مردمی خونگرم اوقات خوشی را در این کشور برای شما مهیا خواهد کرد.

۷- جزیره دومینیکا

جزیره ی دومینیکا که به بهشت کارائیب مشهور است اما به دلیل سواحل شنی بسیار کم و مکان های اقامت نه چندان بزرگ و لوکس استقبال چندانی از آن نمی شود. در واقع این جزیره از رادار گردشگران بسیار دور افتاده اما اگر می خواهید از جنگل های بارانی رام نشده و بکر، حیات وحش منحصر به فرد، هوای مطبوع و شن های ساحلی سفید و دست نخورده لذت ببرید دومینیکا را فراموش نکنید اما انتظار پرواز مستقیم و بی دردسر را نیز نداشته باشید.

۶- سنت وینسنت و گرنادین ها

این کشور جزیره ای که در شمال سنت لوسیا و شرق باربادوس قرار گرفته از ۳۲ جزیره و تپه ی مرجانی بزرگ تشکیل شده است که همزمان ساحل، بیابان و دریا را برای شما مجسم خواهد کرد. این کشور تاکنون بسیار ناشناخته بود و البته دست نخورده و بکر اما با فیلم برداری بسیاری از صحنه های مجموعه فیلم های «دزدان دریایی کارائیب» شناخته تر شده و با افزایش زیرساخت های گردشگری و بهبود راه های مواصلاتی سفر به این منطقه افزایش یافته است.

۵- آنگویلا

آنگویلا که یکی از سرزمین های دور تحت تسلط بریتانیا به شمار می آید مجموعه جزایری در دریای کارائیب است که یک بهشت فراموش نشدنی بوده و علی رغم سخت بودن دسترسی، زیبایی و بکر بودن آن شما را شگفت زده خواهد کرد. در حال حاضر بیشتر افراد سرشناس و ثروتمند برای تعطیلات طولانی این مکان زیبا را انتخاب می کنند.

۴- لیختن اشتاین

لیختن اشتاین کشوری است که ششمین کشور کوچک دنیا به شمار می آید اما بدون شک یکی از زیباترین مناظر طبیعی که می توانید تصور کنید را در خود دارد. کوهستان های این کشور کوچک برای کوهنوردی در تابستان و اسکی در زمستان بی نظیر هستند.

۳- نیو

جزیره ی دوردست نیو (Niue) که در غرب جزایر کوک واقع شده تنها ۱٫۴۰۰ نفر جمعیت دارد. به دلیل ایزوله بودن و دور دست بودن این جزیره،بیشتر افرادی که در نیو به دنیا می آیند بعد از مدتی به نیوزیلند نقل مکان می کنند. اگر چه این جزیره در نقطه ای بسیار دوردست واقع شده و کاملاً بکر و دست نخورده است اما به اولین مکانی در جهان تبدیل شده که سراسر آن با اینترنت وای فای رایگان پوشش داده می شود.

۲- مونتسرات

جزیره ی مونتسرات (Montserrat) یکی دیگر از مناطق تحت تسلط بریتانیا در دریای کارائیب است که در گذشته به شدت مورد توجه گردشگران قرار داشت اما به دلیل طوفان هوگو در سال ۱۹۸۹ و سپس فوران آتشفشان در سال ۱۹۹۵ متروکه شد و بخش اعظم تاسیسات و زیربناهای آن از بین رفت. با این وجود منظره ی آتشفشانی آن برای جلب توجه شما کافی خواهد بود.

۱- کیریباتی

کشور جزیره ای کیریباتی دوردست ترین جاذبه ی گردشگری در مناطق استوایی است. این کشور که از ۳۲ جزیره و یک تپه ی مرجانی تشکیل شده، ۳٫۵ میلیون کیلومتر مربع وسعت داشته و در نزدیک ترین منطقه به خط استوا قرار دارد. علی رغم زیبایی خیره کننده ی این جزایر مرجانی کمتر کسی توانسته فرصت دیدار از آن ها و لذت بردن از سواحل منحصر به فرد این جزایر را داشته باشد.

منبع: edgardaily
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.