// ۱۱ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۳۷

۱۲ کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

کافه‌ها محلی برای استراحت و وقت‌گذرانی هستند، بعضی کافه‌ها در شهرهای بزرگ به دلیل سبک دکوراسیون و قدمت مشهور هستند. همراه ما باشید تا کافه‌های خاص سراسر دنیا را بشناسید.

در سفری طولانی هستید و یا در سفر به خرید و بازدید می‌روید و می‌خواهید با یک قهوه یا نوشیدنی گرم حالتان سر جایش بیاید، بهترین انتخاب کافه است! همه ما به کافه‌ها آشنایی داریم، کافه محلی برای وقت‌گذرانی است که افراد معمولا برای صرف فنجانی چای یا قهوه به کافه می‌روند. کافه‌ها در هر شهر و کشوری سبک خاص خود را دارند. شاید در یک کافه در فرانسه نتوانید چایی بنوشید ولی بدون شک در همه کافه‌های ترکیه چای پیدا می‌شود.

کافه‌هایی که در این مطلب قصد معرفی آن‌ها را داریم ویژگی خاصی دارند و نسبت به دیگر کافه متمایز هستند. این کافه‌ها دارای معماری خاص و دکوراسیون و ساختاری قدیمی هستند و به‌نوعی متفاوت هستند. با ما همراه باشید تا این کافه‌ها را بهتر بشناسیم.

کافه ترتونی (Café Tortoni)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

وقتی وارد کافه ترتونی می‌شوید شیشه‌های رنگی سقف و سبک معماری آرنوو نظر شما را جلب می‌کند. این کافه در سال ۱۸۵۸ توسط یک مهاجر فرانسوی به نام تووان تاسیس شده است. در سال ۱۹۲۰ دون سلستینو کافه را از تووان می‌خرد و این فضا را به یک گالری هنری تبدیل می‌کند. دون سلستینو کورتچ پس از گذشت چند سال انجمن هنری تاسیس کرد و طبقه بالای این ساختمان را گالری هنری و طبقه زیرین را تبدیل به کافه کرد.این کافه در کشور آرژانتین قرار دارد.

کافه سنترال (Café Central)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

کافه سنترال یکی از محبوب‌ترین کافه‌های وین است. استفان زوئیک، زیگموند فروید روان‌شناس و بسیاری دیگر از مشاهیر روزی در این کافه قهوه نوشیده‌اند. معماری کافه سنترال بسیار جالب‌توجه است. معماری داخلی کافه از معماری ونیزی و کلیسای فلورانس الهام گرفته است. داخل کافه لوسترهای چوبی بزرگی قرار دارد که به‌خوبی فضای داخلی کافه را روشن کرده است. در بخش انتهایی سالن اصلی پانل‌های چوبی دیده می‌شود که بر روی آن‌ها شمایلی نقاشی شده است. نقاشی پانل‌های چوبی کار هنرمند «هاینریش فون فرسل» است که در بین سال‌های ۱۸۵۶ و ۱۸۶۰ نقاشی شده است.

کافه لوور (Café Louvre)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

پس از روزی خسته‌کننده استراحت در کافه لوور تمام خستگی‌هایتان را از تنتان درمی‌آورد. دکور چوبی و میز بیلیارد در قسمت پشتی کافه، محیط سرگرم‌کننده‌ای ایجاد کرده است. این کافه، یکی از مشهورترین کافه‌های پراگ است که در سال ۱۹۰۲ تاسیس شده است. تا به امروز مشاهیر زیادی نظیر آلبرت انیشتین، فرانتس کافکا و بسیاری از نویسندگان آلمانی پا به کافه لوور گذاشته‌اند. طبقه بالای کافه مختص به میهمانان خاص است که مشتریان می‌توانند طبقه بالا را از قبل رزرو کنند.

کافه کویین لین (Queen Lane)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

کافه کویین لین، قدیمی‌ترین کافه اروپا است. این کافه در سال ۱۶۵۴ توسط مردی بانام «سرکوئس جابسن» تاسیس شد. این کافه میزبان مشاهیر ادبی زیادی بوده است. صبحانه با سبکی خاص در کافه کویین سرو می‌شود و انواع غذاهای مدیترانه‌ای در منو این کافه وجود دارد.

کافه ال فیشاوی (El Fishawi)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

کافه ال فیشاوی یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های مصری است. اگر روزی به مصر رفتید، به قاهره و کافه ال فیشاوی سری بزنید و از نوشیدنی چای با نعناع، لیموناد، سیشا با طعم سیب لذت ببرید. فضای داخلی کافه بومی‌سازی شده است و از عناصر معماری عربی در آن استفاده‌شده است. محیط کافه ال فیشاوی با دکوراسیون چوبی گرم و صمیمی است.

کافه نیویورک (New York Café)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

کافه نیویورک در بوداپست لقب زیباترین کافه دنیا را گرفته است. سقف کاذب، معماری اشرافی و زیبا و بسیاری مشخصه‌های دیگر این کافه را به یکی از زیباترین کافه‌های دنیا تبدیل کرده است. وقتی قدم در کافه گذاشتید حس بازدید از موزه به شما دست می‌دهد. کافه نیویورک در سال ۲۰۰۶ تعمیر شده است و از این سال به بعد به کافه تبدیل‌شده است. ساختمان کافه در سال ۱۸۹۴ ساخته‌شده است. یکی از معروف‌ترین غذاهای کافه نیویورک گوشت گاو با سس گوجه‌فرنگی مخصوص است.

کافه لو پروکوپ (Le Procope)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

پاریس شهر کافه و قهوه، کافه لو پروکوپ یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های پاریس است. شهر پاریس مرکز کافه‌های قدیمی و مشهور است که ل پروکوپ از مشهورترین آن‌ها است. این کافه در سال ۱۶۸۶ تاسیس شده است. مدیریت کافه بر عهده «فرانچسکو پروکوپیو کاتو» از نخبگان فرانسوی بود. چهره‌های محبوب زیادی مثل بنجامین فرانکلین از مشتریان این کافه بوده‌اند. در برخی منابع تاریخی به این موضوع اشاره‌شده است که ولتر هرروز برای نوشیدن قهوه به این کافه می‌آمد. اگرچه بسیاری از کافه‌های پاریس سبک و سیاق گذشته را ندارد ولی کافه لو پروکوپ، ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است.

کافه باراتی اند میلانو (Baratti & Milano)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

فردینانو باراتی و ادواردو میلان باریتی در سال ۱۸۵۸ کافه باراتی اند میلانو را تاسیس کردند. در سال ۱۸۷۵ گالری در این کافه ساخته شد. درب‌ها و پنجره‌های این کافه ایتالیایی با آینه و پارچه تزئین شده‌اند و این کافه به یکی از زیباترین کافه‌های ایتالیا تبدیل‌شده است.

کافه فلوراین (Caffè Florian)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

کافه فلوراین برای اولین بار در ونیز در سال ۱۷۲۰ تاسیس شد. این کافه محلی مناسب برای قرارهای ملاقات عاشقانه است. ارکستر زنده فضای کافه را زنده و گرم کرده است. امروز کافه فلوراین به نامی تجاری در سراسر دنیا تبدیل‌شده است.

کافه رجیو (Caffè Reggio)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

درهای کافه رجیو برای اولین بار در سال ۱۹۲۷ باز شد. بر اساس مقاله‌ای که در سال ۱۹۵۵ در روزنامه‌های آمریکا منتشر شد، «دومینیک پارسی» صاحب کافه رجیو اولین تجربه کافه‌داری‌اش را در خانه‌اش در جمعی دوستانه داشت. او برای دوستانش در شب‌نشینی ماهانه قهوه‌ای درست می‌کند و دوستانش از قهوه او تعریف می‌کنند. همین موضوع جرقه‌ای برای تاسیس کافه در شهر نیویورک شد. پارسی ادعا می‌کند که هیچ‌وقت در کافه‌اش از دستگاه اسپرسو ساز استفاده نکرده است.

کافه براسیلیرا(Brasileira)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید!

کافه براسیلیرا در سال ۱۹۰۵ در منطقه لیبسون ساخته‌شده است. اسپرسو های این کافه مشهور است. روشنفکران زیادی در این کافه قدم گذاشته‌اند.

کافه طهماس کاهوسی(Tahmis Kahvesi)

12 کافه ای که قبل از مرگتان باید بروید! 

کافه طهماس در شهر غازیان تپ در کشور ترکیه قرار دارد. در جریان درگیری‌های داخلی ترکیه و جنگ سوریه می‌توان گفت شهر غازیان تپ امن‌ترین شهر منطقه است که شما می‌توانید به‌راحتی در یک کافه در مرکز شهر بنشینید و از نوشیدن قهوه خود لذت ببرید.

این کافه یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های ترکیه در بازار اصلی است که در کنار دل‌نشین بودن فضای داخلی، محلی جالب برای بازدید است. قهوه ترک با طعم پسته، یکی از نوشیدنی‌های خاص این کافه است.

منبع travelandleisure
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.