// ۰۶ اسفند ۹۶ ، ۱۶:۰۳

زنان و مردان چند سال پس از ازدواج ممکن است این عبارت را از همدیگر بشنوند:«تو عوض شده ای»! این جمله شاید در ظاهر ساده به‌نظر برسد، اما اثرات منفی فراوانی در طرزفکر، رفتار و واکنش‌های فرد مقابل ایجاد می کند.

باید به این نکته توجه داشت که زندگی دایما در حال تغییر است و فراز و فرودهای بیشماری دارد. بعضی روزها درگیری های شدید کاری موجب می شود تا فرد بی حوصله باشد یا کم خوابی موجب می شود تا حساس شده و به هر مساله ای واکنش منفی نشان دهد. اما چنین مسایلی به این مفهوم نیستند که در عشق یا محبت آنها نسبت به همسرانشان تغییری ایجاد شده است.

بعضا زن و شوهرها فقط در نتیجه سوتفاهم ها یا پیشداوری ها از هم دور می شوند و اگر ریشه مشکل سریع کشف نشود، چه بسا به طلاق و جدایی منجر گردد. بنابراین، لازم است زن و مرد در مقابل تغییرات زندگی، واکنش های مناسبی از خود نشان دهند تا بدین واسطه پایداری ازدواج خود را تضمین کنند.

در این راستا برای درک بهتر برخی از شرایط عمومی مثل انتقاد کردن، مشغله کاری یا بچه‌دار شدن طرز فکر مردان و زنان و راهکارهایی که کمک می کند از این وضعیت خلاص شوند را نوشته ایم. امید که مورد توجهتان قرار بگیرد.

انتقاد

نظر مردان: زنان  پس از مدتی به همه کارهای مردان اعتراض می‌کنند و همه کارهای او را اشتباه می‌خوانند.

توصیه به زنان: در مورد رفتارها یا کارهایی که همسرتان انجام می دهد و از نظر شما درست نیست، حرف بزنید. غر زدن را کنار بگذارید. اگر چیزی می خواهید که ندارید، به جای اعتراض کردن به همسرتان برای چیزهایی که برایتان مهیا نکرده است، خواسته‌های خود را مطرح کنید. اطرافیان توان ذهن‌خوانی ندارند پس باید افکار و خواسته های خود را به زبان بیاورید.

نظر زنان: مردها قادرند برای بهانه های واهی از زمین و زمان ایراد بگیرند و همه مشکلات دنیا را از چشم همسر یا فرزندان خود ببینند. در چنین مواقعی یا به طرز غیر طبیعی در لاک خود فرو می روند و سکوت اختیار می کنند یا بیش از حد اعتراض می کنند و اعصاب اعضای خانه را به هم می ریزند.

توصیه به مردان: اگر با هر رفتار یا اتفاقی در مورد همسر، زندگی یا سبک زندگیتان مشکل دارید، به جای سکوت کردن حرف بزنید و خواسته خود را مطرح کنید. از روی قیافه گرفتن ها و فروبستن لب ها کسی نمی تواند منظور واقعی شما را متوجه شود. بعلاوه، داد و بیداد کردن هم هرگز نتیجه مثبتی ندارد و فقط باعث متشنج شدن فضا می شود.

صاحب فرزند شدن

نظر مردان: زنان چند سال پس از ازدواج فقط می خواهند بچه دار شوند و این مساله را به هر موضوع دیگری ترجیح می دهند. اما باید تعهد همسر بودن را نیز همچنان حفظ کنند و رابطه دو نفره زناشویی را با رویاهای خود خراب نکنند.

توصیه به زنان: سعی کنید برنامه های مداوم و منظم درمانی به همراه همسر خود داشته باشید تا رابطه تان سلامت خود را از دست ندهد. در افکار خود در نقش مادرشدن غرق نشوید تا زندگی شاد خود در کنار همسرتان را از بین ببرید. بچه‌دار شدن وظیفه سنگینی است که باید به همسر خود فرصت درک و هضم آن را بدهید.

نظر زنان: برخی از مردها پس از بچه‌دار شدن نقش همسر بودن خود را فراموش می کنند و همه محبت و توجه خود را به فرزندانشان اختصاص می دهند. این باعث می شود تا زن افسرده و غمگین شود و چه بسا از شدت بی مهری به جدایی هم فکر کند!

توصیه به مردان: تربیت بچه ها و مراقبت از آنها مستلزم این نیست که شما همه وقت و زندگی و رابطه خود را فدای آنها کنید. زن یا شوهر بودن به اندازه مادر یا پدر بودن مهم است. این نکته را فراموش نکنید و به روش خود، برای دو نفره بودن برنامه ریزی کنید.  به بچه های خود بیاموزید که چندین ساعت از هفته مختص پدر و مادر است و در آن روز برای آنها پرستار بگیرید یا آنها را به خانه والدین خود بفرستید.

شغل / ماموریت‌های کاری

نظر مردان: وقتی زنان مسئولیت های زیادی را به عهده می گیرند یا دایما به ماموریت های برون شهری / کشوری می روند به طور کلی وظایف زن و همسر بودن خود را  فراموش می کنند و برای خانه و مرد خود هیچ وقتی نمی گذارند.

توصیه به زنان: هرچقدر هم که شغلتان برایتان مهم باشد، وقتی تصمیم می گیرید ازدواج کنید باید زمانی را برای زندگی زناشویی و وظایف زنانه خود اختصاص دهید. یا از همان ابتدادر مورد سفرهای همیشگی خود با همسرتان به توافق برسید یا از میزان دور بودن هایتان از خانه بکاهید. این مسئولیت  شماست که بین کار و زندگی شخصی خود تعادل ایجاد کنید.

نظر زنان: مردها وقتی کارشان زیاد می شود، رفتارشان تغییر می کند. خیلی سریع عصبانی، تند مزاج و دمدمی می شوند و نمی توانند از هیچ چیز لذت ببرند یا خوشحال باشند. در صورت تکرار این وضعیت، او به فردی دمدمی و عصبی تبدیل می شود.

توصیه به مردان: انسان ها باید هرچند وقت یک‌بار، طرز فکر و رفتارهای خود را مورد بازبینی قرار دهند تا از احساسات واقعی و رفتارهایشان آگاه شوند. گاهی آدمی با تکرار یک عادت دیگر قادر نیست تاثیرات منفی آن بر اطرافیان را درک کند. گاهی از خود بیرون بیایید و رفتارهایتان را بسنجید. وقتی یک شریک عاطفی برای خود انتخاب کرده اید، باید نیازهای او را نیز در ردیف نیازهای خود قرار دهید. اگر می خواهید تنها باشید، باشگاه بروید یا بیشتر وقت خود را در محل کار سپری کنید، این را برای شریکتان توضیح دهید که این شرایط موقتی است. این حق او است که بازگشت مهربانی شما را ببیند.

تغییرات ظاهری

نظر مردان: زن ها پس از ازدواج به اندام خود بی توجه شده و اغلب اضافه وزن پیدا می کنند. آنها نه تنها ورزش نمی کنند که حجم غذایشان هم بیشتر می شود و در نتیجه، زیبایی و سلامت خود را به خطر می اندازند. هیچ‌گونه پیشنهاد و نظری در این رابطه را هم قبول نمی کنند و سریعا در برابر زشت شدن اندامشان گارد می گیرند.

توصیه به زنان: تغییر کردن در زندگی امری کاملا عادی است و مرد و زن هم ندارد. اما یکی از وجوه زیبایی زنان، اندام متناسب آنهاست. بنابراین خیال نکنید حالا که با مرد دلخواهتان ازدواج کرده اید، دیگر لازم نیست به ظاهر خود رسیدگی کنید! درست برعکس، مردها همیشه و در همه حال، زنان زیبا، خوش اندام، مرتب و خوش‌پوش را دوست دارند و این امر هرگز برایشان کهنه یا تکراری نمی شود.

نظر زنان: مردان چند سال پس از ازدواج به مسایلی همچون سالگرد ازدواج، تعریف و تمجید از همسر و برنامه ریزی های دونفره سرد و بی توجه می شوند. اغلب سر مسایل بیهوده بی حوصله هستند و روزمره‌گی به شدت روی زندگیشان سایه می اندازد. ادامه زندگی در چنین شرایطی بسیار کسالت‌بار و غیرقابل تحمل می شود.

توصیه به مردان: مسلما کسی دوست ندارد نادیده گرفته شود. با یک برنامه‌ریزی ساده برای شام بیرون رفتن در سالگرد ازدواج یا قرار گذاشتن های مداوم در یک کافه که پاتوق همیشگی شما پیش از ازدواج بوده است، می توانید روح تازه ای به زندگی روزمره خود ببخشید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.