// ۱۳ آذر ۹۶ ، ۱۱:۰۶
جزیره ای که قدرت مطلق در اختیار زنان است

جزیره ای که در آن قدرت در دست زنان هست و همه ی امور نیز به دست زنان و دختران این منطقه اداره و مدیریت می‌شود. در بخشی از کشور استونی «کشوری در شمال اروپا» مشاهده مردهابسیار کمیاب هست. در جزیره کیهنو واقع در دریای بالتیک ، هفت مایل دورتر از ساحل غربی این کشور،محدوده ای هست که دقیقا از طریق زنها اداره میشود.

به گزارش چفچفک ساکنان این منطقه جالب و آرام تنها به 400 نفر می‌رسد و یکی از آخرین جوامعزن سالار جهان قلمداد می‌شود.البته اینگونه نیست که زنان ساکن جزیره کیهنو مخالف مردان باشند، بلکه انتخاب دیگری جز در دستگرفتن زمام امور اجتماع ندارند. چراکه جمعیت مردان این منطقه تا ماه ها از آنجا دور میباشند و باماهیگیری برای امرار معاش خانواده هایشان تلاش میکنند.

این روال سبب شده تا زنان مسئولیت تمام امور شهر رابه دست گرفته و امور ضروری را انجام دهند وقرن هاست این سبک زندگی در میان آن ها رواج دارد، آن ها فرزندان خودرا بزرگ میکنند ، در زمینکار می‌کنند و امور دولتی منطقه را انجام می‌دهند.

در این جزیره قدرت مطلق در اختیار زنان است

جزیره کیهنو که از طریق زنها اداره می‌شود

جزیره توریستی در کشور استونیرهبر اصلی اجتماع این جزیره مارا متاس هست که بعنوان رئیس بنیاد فضای فرهنگی کیهنو نیز فعالیتمی کند.او در توضیحات خود می‌گوید: “مردها همشه مدت طولانی از جزیره دور میباشند. و این‌که چرا زن هابسیار قوی و مستقل شده اند، یک علت تاریخی دارد.”

حفظ میراث و سنت های کیهنو یکی از چیزهایی هست که بانوان جزیره تمایل زیادی به حفظ و نگهداریآن دارند.

در این جزیره قدرت مطلق در اختیار زنان است

زندگی متمایز و عجیب جزیره ای در کشور اروپائی

بانو متاس اشاره می‌کند: “فرهنگ جزیره کیهنو جالب هست چون ما هنوز در زندگی روزمره لباس هایسنتی می‌پوشیم. ما موزیک ها و رقص های باستانی خودرا هنوز زنده نگه داشتیم…. ترانه ها و رسوممراسم عروسی کیهنو بیش از 2000 سال قدمت دارد.”

چفچفک : ولی وقتی جوانان منطقه برای دنبال کردن تحصیلات عالیه و یا یافتن شغل بهتر جزیره را ترک می کنندو پس ازآن نیز بازنمی گردند ، زنده نگه داشتن این آداب و سنن بسیار سخت هست.این جزیره در تابستان در میان توریست های اروپائی بسیار محبوب هست ولی بجز آن موقعیت های جذاب دیگری ندارد تا مانع رفتن جوانان از این جزیره شود.

در این جزیره قدرت مطلق در اختیار زنان است

در این جزیره قدرت مطلق در اختیار زنان است

متاس می گویدمن هرروز نگرانم

که فرهنگ منحصربه فرد ما مفقود الاثر شود. بسیار با ارزش هست کهبا وجود دنیای نوین امروزی این چیزها همان‌ گونه زنده و باقیمانده و واقعا معجزه هست.”مضمون کارساز این هست که مقامات نسبت به فرهنگ جزیره کیهنو بی تفاوت نیستند، این فرهنگ ها بهخصوص آداب و رسوم عروسی از سمت یونسکو بعنوان شاهکار شفاهی میراث انسانی شناخته شده هست.

افزون بر این موزه کیهنو بازسازی شده و تاریخ محلی  یادبود ساکنان مهم ، قوانین و آداب و رسوم جزیره را در خود حفظ می‌کند.باوجود همه ی زیبایی و منحصربه فرد بودن محیط این جزیره، کیهنو نیز مساله های خودرا دارد وبرای افراد ترسو نیست

طبق گفته متاس  نگه داشتن سبک زندگی متمایز این جزیره نسبت به بخش اصلی کشور بسیار سخت تراست. ولی با این حال مردم محلی همانطور زندگی کرده و معتقدند در برترین نقطه جهان زندگی می‌کنند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.