// ۲۹ تیر ۹۷ ، ۲۰:۲۰

تغذیه ی مناسب و ورزش راز سلامتی و جوانی هستند و نتیجه ی آن همیشه قابل مشاهده است. با این حال، وضعیت پوست شما تنها نشان دهنده ی سالم بودن یا نبودن سبک زندگی تان نیست، بلکه جزئیاتی را آشکار می کند که تبدیل به عادت های ما شده اند و از ابتدا بی ضرر به نظر می رسیدند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

توصیه می کنیم به این ۱۰ نکته که ممکن است در نگاه اول بی ضرر به نظر برسند توجه داشته باشید. در حقیقت، این عادت ها تأثیری منفی بر پوست دارند.

۱- شکل خوابیدن

وقتی روی شکم می خوابید، سرتان به کنار می چرخد. این حالت باعث فشار به گردن و ماهیچه های کتف می شود و خون کمتری به مغز می رسد. سیاهی زیر چشم ها و ورم صورت از پیامدهای ناخوشایند این شکل از خوابیدن است. سعی کنید به پشت یا به پهلو بخوابید، اما نه برای همیشه. اگر همیشه به شکل بخوابید این کار شکل صورت تان را تغییر می دهد..

انتخاب بالش مناسب هم عادت دیگری است که می تواند برای پوست سودمند باشد. اگر روی بالش بسیار بلندی بخوابید، این وضعیت جریان خون را مختل می کند و باعث ایجاد چین و چروک زیادی در ناحیه ی گردن می شود. بالش را به گونه ای انتخاب کنید که گردن در زمان خواب صاف باشد و چانه روی سینه قرار نگیرد.

۲- استفاده نکردن از عینک آفتابی

محافظت در برابر نور خورشید به شکل صحیح راز برخورداری از پوستی سالم است. به علاوه، پوست اطراف چشم ها بسیار نازک است و به همین دلیل وقتی در نور زیاد چشم هارا نیمه باز می کنیم، پوست این ناحیه به راحتی چروک می شود. استفاده ی روزانه از عینک آفتابی را، حتی در زمستان،تبدیل به یک عادت کنید.

۳- خوردن غذا

اگر همیشه با یک سمت دهان تان غذا را می جوید، این کار می تواند منجر به نامتقارن شدن صورتتان شود چرا که ماهیچه های یک سمت صورت تضعیف می شود در حالی که ماهیچه های طرف دیگر همیشه کش می آیند.

۴- صحبت با تلفن

وقتی تلفن را میان گوش و کتف نگه می دارید،گردن چروک شده و به گونه ها فشار وارد می شود. اگر دائما با تلفن صحبت می کنید از هدست یا وسایلی از این دست استفاده کنید.

۵- استفاده از تبلت یا گوشی هوشمند

معمولا زمانی که تبلت یا گوشی هوشمند را در دست می گیریم به سمت پایین نگاه می کنیم. اما این کار می تواند باعث التهابات چشمی و شل شدن و چروک شدن پوست شود. در زمان استفاده از تلفن همراه یا تبلت، سعی کنید سر خود را به سمت پایین نگه ندارید.

۶- تکیه دادن چانه به دست

وقتی مشغول کار با کامپیوتر یا مطالعه هستید، اگر عادت دارید چانه ی خود را به دست تان تکیه می دهید، تلاش کنیداین کار را کمتر انجام دهید. در این حالت، انعطاف پذیری پوست صورت کمتر می شود و چین و چروک های زودرس روی پوست به وجود می آید.

۷- اخم کردن

احساس ناراحتی حالت هایی در صورت ایجاد می کند که برای پوست مضر هستند، مثل در هم کشیدن ابروها، جمع کردن لب ها و انقباض ماهیچه های صورت. هر بار که متوجه اخم کردن تان می شوید، تلاش کنید گوش هایتان را بدون گرفتن آن ها به عقب بکشید. شاید خنده دار به نظر برسد اما این کار می تواند به شما کمک کند چون ممکن نیست بتوانید همزمان اخم کنید و گوش هایتان را به سمت عقب بکشید.

۸- حمام داغ و طولانی

اگرچه حمام داغ باعث آرامش می شود، اما اگر بیش از اندازه این کار را انجام دهید، می تواند بر پوست تأثیر بگذارد. چون لایه های بالاتر پوست آسیب می بینند و این مسأله منجر به خشکی و پوسته شدن آن می شود. به همین دلیل است که باید تلاش کنید در زمان استحمام بیش از اندازه از آب داغ استفاده نکنید.

۹- استفاده از دستگاه تهویه ی هوا

دستگاه های تهویه ی هوا رطوبت هوا را می گیرند و آن را خشک می کنند. در نتیجه، پوست خشک می شود و در معرض آسیب قرار می گیرد. به همین دلیل باید پوست تان را به خوبی مرطوب کنید و همیشه به دستگاه تهویه ی هوا تکیه نداشته باشید.

۱۰- روبالشی

وسایل خوابی که جنس آن نخ پنبه است گزینه ی مناسب و استانداردی هستند. با این حال، روبالشی ای با این جنس می تواند به پوست صورت آسیب بزند و باعث چین و چروک شود. اگر به یک سمت می خوابید و اگر در حین خواب مدام تکان می خورید، احتمال این مسأله بیشتر است، چرا که در این حالت صورت خود را به روبالشی می کشید. به جای آن سعی کنید از روبالشی های ابریشمی یا ساتن استفاده کنید چون اصطحکاک کمتری به وجود می آورند. به علاوه، فراموش نکنید که باید مرتبا روبالشی خود را عوض کنید تا از انباشت ذرات پوست مرده و باکتری ها جلوگیری کنید. این کار مانع از آسیب به پوست می شود.

روزیاتو - امروز را زندگی کن rooziato : بخش سلامت از سایت سرگرمی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. ح. شریفی | ۲۹ تیر ۹۷ ، ۲۱:۱۵ | لینک
    الان باید عصا دستم بگیرم :)
    • | ۲۹ تیر ۹۷، ۲۱:۳۴
      شما هم مثل این که خوشت اومده عصا بگیری :):):)