// ۲۴ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۳۹

نگاهی به رنگ های فرازمینی شن ها در بیابان های مراکش

بسیار جالب است که کوچک ترین تغییراتی در میزان و زاویه نور می تواند نمایِ یک منظره را به طور کامل تغییر داده و باعث زشتی یا زیبایی بیشتر آن بشود.

نور قادر است آسمان آبی را به صورت قرمز یا نارنجی نشان دهد یا موجب شود که شن های طلایی، بنفش به نظر برسند. این ها همه معجزات نور است که اگر هنرمند، عکاس و البته خلاق باشید، می توانید از این عنصر طبیعی برای خلق آثار فوق العاده زیبا و فرازمینی بهره بگیرید.

عکاسی موسوم به «لوکا تومبولینی» در عکس های خود قدرت بی نهایت نور خورشید را به وضوح به معرض نمایش گذاشته است. در عکس های وی مشاهده می کنید که آفتاب باعث شده تا شن های بیابان به رنگ های عجیبی همانند بنفش به نظر برسند. زاویه برخی از عکس های این هنرمند به گونه ای است که بیشتر نقاشی و تخیل را در ذهن بیننده تداعی می کند تا یک تصویر واقعی از مکانی حقیقی!

هنرمند میلانی یاد شده، در تابستان سال ۲۰۱۵ به کشور مراکش سفر کرد. او ساعت ها در بیابان بی آب و علف اوزینا و مرزوگو، پرسه زده تا سرانجام متوجه شود که چگونه می تواند زیبایی این شن ها را به تصویر بکشد. المان اصلی عکس های وی را تغییر رنگ ماسه ها در نتیجه تابشِ نور خورشید تشکیل داده اند.

تومبولینی در این رابطه بیان داشته که برای گرفتن هر کدام از عکس ها حداکثر ۴ ساعت زمان صرف کرده و منتظر مانده تا آن چه را که می خواهد، ثبت کند.

وی گفته برای عکاسی در چنین مکانی به تجهیزات، لنز مناسب و نورسنجی دقیق نیاز است. او برای اینکه در چنین بیابانی گم نشود از جی پی اس استفاده کرده است.

در ادامه می توانید گوشه ای از آثار بسیار زیبای این عکاس را مشاهده کنید. با روزیاتو همراه باشید.

منبع: amusingplanet

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.