// ۱۳ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۰۴

جزیره رئا

جزیره رئا در فرانسه که در پایین ساحل غربی این کشور و در نزدیکی La Rochelle واقع شده است، یکی از مقاصد گردشگری تابستانی مشهور در این کشور است که به خاطر سواحل وسیع شنی، آب و هوای عالی و بادهای بسیار ملایمش شناخته شده است و به همین دلایل در بین خانواده ها بسیار محبوب است. اما دلیل دیگری که باعث شده است تا جزیره رئا در بین مردم شناخته شده باشد، الاغ های آن است! آن هم الاغ هایی که پیژامه می پوشند!!

جزیره رئا

الاغ هایی که در جزیره رئا زندگی می کنند، مربوط به منطقه ی Poitou در کشور فرانسه و یکی از بزرگترین نژادهای الاغ هستند. به دلیل سایز بسیار بزرگی که دارند، از این الاغ ها به عنوان موجوداتی برای حمل بار و به خصوص بارهای نمک استفاده می شود. اما اصلی ترین دلیلی که باعث می شد تا این موجودات بامزه از بقیه ی الاغ های دیگر متمایز شوند، جدا از اندازه ی بزرگشان، خزهایی است که دارند، اندازه ی این خزها به طور عجیبی بسیار بلند است و در همان نگاه اول می توان تفاوت آن ها را با بقیه فهمید.

الاغ های جزیره رئا به دلیل اندازه ی بزرگ و  قدرت زیادی که دارند، در حمل بارهای نمک استفاده می شوند و علاوه بر این در زمین ها و مزارع کشاورزی هم مورد استفاده اند. به دلایل نامعلومی این الاغ ها بسیار توسط حشرات و پشه ها گزیده می شوند و به همین دلیل صاحبان این موجودات برای محافظت پاهای آن ها در برابر حشرات و گزش آنها، بر تن آن ها پیژامه می پوشانند!

جزیره رئا فرانسه

الاغ ها این شلوارها را هر روز قبل از اینکه شروع به کار کنند می پوشند (البته خودشان نمی پوشند!). این شلوارها از نوعی پارچه ی خاص ساخته شده است و بصورت راه راه است و این تصور بامزه را به وجود می آورد که الاغ ها می خواهند بخوابند!

الاغ های جزیره رئا

البته امروز دیگر از این الاغ ها برای حمل بارهای نمک استفاده نمی شود اما پیژامه های آن ها همچنان به عنوان یک سنت دیرینه به پایشان است! و البته یکی از دلایلی است که روستای رئا را برای توریست ها جذاب کرده است هم همین است.

الاغ های Poitou، زمانی در سرتاسر اروپا دیده می شدند و از آن ها به عنوان«بهترین الاغ های کاری دنیا» یاد می شد حتی تا اوایل قرن بیستم هم این الاغ ها به اندازه ای زاد و ولد کرده اند که دولت فرانسه سالانه تعداد ۳۰۰۰۰ عدد از آن ها را به کشورهای دیگر صادر کرده است.

الاغ های رئا

البته به دلیل مکانیزاسیونی که در طی جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، تقاضا برای این موجودات کمتر شد و در نتیجه بازار صادرات این حیوانات دچار رکود شد. جمعیت این الاغ ها به طور ناگهانی کم شد به طوری که در سال ۱۹۷۷، فقط تعداد ۴۴ عدد از آن ها باقی ماند و خوشبختانه در طی تلاش هایی که برای نگهداری نسل این حیوانات بامزه شد، تعداد آن ها در جزیره رئا به ۴۵۰ عدد افزایش پیدا کرد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.