// ۲۶ آذر ۹۶ ، ۰۹:۱۱

بر اساس مطالعاتی که اخیراً توسط محققان صورت گرفته، راست دست بودن یا چپ دست بودن افراد در طول دوران بارداری مشخص خواهد شد. این کشف تازه می تواند به بحث های جنجالی در مورد این که آیا نوزادان با ارجحیت یک دست بر دیگری به دنیا می آیند یا این امر اکتسابی بوده و بعد از بدنیا آمدن نوزاد شکل می گیرد. در این مطالعه که توسط دکتر والنتینا پارما از مرکز مطالعات پیشرفته تریسته در ایتالیا و پروفسرو اومبرتو کاستیلو از دانشگاه پادووا رهبری شده مشخص گردیده که “ارجحیت یک دست بر دست دیگر در هفته ۱۸ بارداری به طور کامل شکل گرفته است”.

به گفته ی محققان، این کشف تازه می تواند به آن ها امکان دهد که تا حدود زیادی افسردگی، اسکیزوفرنی و اوتیسم را از همان دوران کودکی پیش بینی کنند زیرا ارجحیت یک دست بر دست دیگر در اثر غالب شدن یک نمیکره مغز بر نیمکره دیگر به وجود می آید. این بیماری ها که محققان مذکور انتظار دارند وقوع آن ها را پیش بینی نمایند با عدم تقارن مغزی نیز همراه هستند. در این مطالعه تحقیقاتی، ۲۹ جنین مورد بررسی قرار گرفته و محققان با استفاده از اسکن ۴ بعدی فراصوتی حرکات دست آن ها در درون رحم را در یک بازه زمانی مورد مطالعه قرار دادند.

بعد از ۹ سال آن ها دریافتند که می توانند چپ دست یا راست دست بودن افراد را قبل از تولد و با ۸۹ تا ۱۰۰ درصد دقت پیش بینی کنند.نتایج این تحقیق نشان داده است که جنین ها از آغاز هفته هجدهم لقاح، حرکات سریع تر و دقیق تری را در یکی از دستان خود نشان می دهند که پس از تولد به دست غالب آن ها تبدیل خواهد شد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.