// ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۱۹

اگر روزی گذرتان به پایتخت کشور سنگاپور افتاد، شاید بتوانید با استفاده از گوشی‌تان یک ماشین خودران آئودی کرایه کنید. سنگاپور جزو اولین کشورهایی است که ماشین‌های خودران را در خیابان‌های شهری آزمایش می‌کند.

شرکت خودروسازی دلفی اعلام کرده که ناوگانی از ماشین‌های خودران را فراهم می‌کند و در کنار آن نرم‌افزار مناسب را هم ارایه می‌دهد. این اقدام بخشی از پروژه سنگاپور برای پیشبرد تحقیقات در زمینه ماشین‌های خودران است.

 

اخبارخودو,خبرهای خودرو,ماشین های خودران,آئودی,ماشین خودران آئودی

ماشین خودران آئودی

دلفی برای ۶ ماشین بدون راننده آئودی از سه مسیر ثابت و مشخص استفاده می‌کند که روی هم ۸ کیلومتر را پوشش می‌دهند. در ابتدا، یک راننده درون خودرو خواهد بود و در صورت یک وضعیت اورژانسی به عنوان محافظ جان سرنشین عمل می‌کند. به مرور زمان، هیچ راننده انسانی بر آن سوار نخواهد شد؛ در نهایت هم هدف این است که فرمان رانندگی کاملا از خودرو خارج می‌شود.

 

دلفی هم‌اکنون ناوگانی از ماشین‌های خودران را در دره‌ی سیلیکون دارد و حرکت این خودروها را در مسیر مشخص نشان داده است.

این پروژه در سنگاپور اطلاعات ارزشمندی از نحوه استفاده مردم از این خودروها در اختیار قرار می‌دهد. «گلن دووس»، مدیر ارشد مهندسی دلفی می‌گوید: «برای اینکه این سیستم‌ها موفق باشند، مردم باید برای استفاده از آنها هیجان داشته باشند. ما معمولا راجع به احساس مصرف‌کنندگان نسبت به این خودروها صحبت نمی‌کنیم. باید این پروژه را طوری اجرا کنیم که مصرف‌کنندگان برای استفاده از آن هیجان‌زده باشند».

 

به گزارش مجله دیجی کالا،طبق برنامه‌‌ریزی‌ها، آزمایش سنگاپور به مدت سه سال انجام شده و تا سال ۲۰۲۲ هم به طور کامل عملیات این خودروها آغاز می‌شود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.