// ۲۰ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۲۶

پیتون برمه از بزرگترین مارها روی کره ی زمین به شمار می رود و به لطف صنعت عجیب و غریب حیوانات خانگی به سرتاسر دنیا راه پیدا کرده اند؛ اما دانشمندان به این موضوع یا توانایی آنها در بلعیدن حیوانی به بزرگی یک گاو علاقه ای ندارند. چیزی که جامعه‌ی پزشکی را مسحور خود کرده، این است که بنیه ی اعضای بدن پیتون از قبیل قلب، کبد و ... طی چند ماه غذا نخوردن ضعیف شده و بناگاه به هنگام لزوم تمامی ارگان هایشان بازسازی شده و رشد می کنند.
دانشمندان به کمک سوپررایانه های ترتیب‌دهی ژن‌ها، چگونگی این توانایی را کشف کرده اند و بر این باورند که انسانها نیز روزی به این توانایی دست می یابند.

وقتی که پیتون یک خوک زنده را می بلعد، تقریبا یک سال طول می کشد تا وعده ی بعدی اش را میل کند. در تمام این مدت دراز می کشد و هیچ کاری نمی کند
بازسازی طبیعی اعضای پیتون برمه و امیدی تازه برای انسان‌ها
تا غذایش هضم شود. این تضعیف بنیه ی اعضا باعث می شود تا انرژی پیتون کمتر مصرف شود و مدت زمانی که نیاز به غذا نداشته باشد، بیشتر طول بکشد و بیشتر به استراحت بپردازد.
 
هنگامی که این مار قصد بازگشت به رستوران جنگل را دارد به تمامی آن اعضا ـ در بهترین حالتشان ـ نیاز خواهد داشت؛ بنابراین، طی مدت دو روز ارگان های این خزنده به طور میانگین بین ۱۴۰ تا ۲۰۰ درصد رشد خواهند کرد.

مدت هاست که مکانیزم این بازسازی متحیر کننده مورد بی توجهی قرار گرفته است؛ اما مطالعه ای رایانه‌محور و تازه توانسته است ۱۷۰۰ ژن را که عامل این تغییرند مشخص کند. این گروه از دانشمندان بیشتر از همه درگیر کشف دلایل و چگونگی این تغییرات بودند.
سرپرست این گروه می گوید: نحوه ی عملکرد بیولوژیکی پیتون اهمیتی برای ما نداشت. ما تنها به دنبال استفاده از این نوع تغییرات ژنتیکی به منظور یافتن درمان بیماری ها و کمک به انسان ها بودیم.
 
 بازسازی طبیعی اعضای پیتون برمه و امیدی تازه برای انسان‌ها
بنا بر این گزارش، تا سال ۲۰۱۱ دانشمندان همه مستندات توانایی پیتون در بازسازی اندام هایش را ثبت و ضبط کرده بودند؛ اما به خوبی آن را درک نکردند. به هرحال پس از آن، آزمایش هایی برای آزمودن امیدهایشان انجام دادند. آن گونه که مشخص شد، اگر پس از تغذیه ی پیتون پلاسمای خون او را به یک موش آزمایشگاهی تزریق کنیم اندازه ی قلبش بزرگتر می شود.
 
 بازسازی طبیعی اعضای پیتون برمه و امیدی تازه برای انسان‌ها
 
مطمئنا هنوز تحقیقات و آزمایش های بسیاری لازم است تا این روند بهینه سازی شود؛ اما می تواند در آینده، یکی از کارآمدترین روش ها برای درمان بیماری های قلبی و عروقی باشد. و یا اگر خدای نکرده تصمیمی دیوانه وار توسط دانشمندی دیوانه گرفته شود، ممکن است شاهد سوپرمجرم ها یا سوپرسربازهایی خزنده و قوی هیکل باشیم.
 
بازسازی طبیعی اعضای پیتون برمه و امیدی تازه برای انسان‌ها 
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. cloud | ۲۴ شهریور ۹۶ ، ۰۶:۲۶ | لینک
    Excellеnt post. Keep writing such kind of info on your sіte.
    Im realⅼy impressed by your blog.
    Hi there, Yoᥙ've done an exceⅼlent јob. I will definitely
    digg it and individually suցgest to my friends. I'm confidеnt theү will be benefited
    from thiѕ website.
    • | ۲۵ شهریور ۹۶، ۱۵:۱۷
      The URL of your site will not be uploaded.