// ۲۲ تیر ۹۷ ، ۲۱:۵۴

آیا ارتباط جنسی زوجین در ملاء عام جرم است؟

هر جامعه ای با توجه به فرهنگ و عرف خود ، قوانینی را تثبیت می کند که برای عموم مردم جامعه مصلحت را به همراه داشته باشد و مردم در سایه ی این قوانین در آرامش و امنیت کامل زندگی کنند ، قوانین ایران که نیز از قوانین جامعه ی اسلامی تبعیت می کند ، دارای احکام و ضوابطی است که رعایت آن توسط مردم ملزم شناخته می شود، در اینجا سئوال این است که آیا روابط جنسی زوجین در ملاء عام جرم محسوب می شود یا خیر ، لذا در این نوشتار به بررسی ارتباط جنسی زوجین در ملاء عام پرداخته می شود .با سایت سرگرمی چفچفک همرا ه باشید.

ارتباط جنسی زوجین در ملاء عام مصداق رابطه نامشروع

در قانون مجازات اسلامی ایجاد رابطه نامشروع با فردی که محرمیتی بین آنان وجود ندارد ، شامل مجازات شدیدی می شود و این ارتباط نامشروع عواقب سختی برای طرفین در پی خواهد داشت لذا بر طبق این قانون ، هیچ فردی نباید اعمال او با عفت عمومی مغایرت داشته باشد و عملی را انجام دهد که در جامعه فساد را رواج دهد که در این صورت مجازات کیفری خاصی برای او در نظر گرفته می شود .

بر طبق قانون مجازات اسلامی نه تنها جرم رابطه نامشروع به کسانی که به هم محرم نیستند اطلاق خواهد شد بلکه عمل زوجینی که در انظار عموم اقدام به ایجاد رابطه جنسی کنند را نیز شامل می شود.

بر طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، اعمالی که حرام محسوب می شوند ، با اصول اخلاقی تناقض دارند و عفت عمومی را نقض می کنند ، جرم محسوب می شوند و برای این کار آنان مجازاتی برابر با ایجاد رابطه نامشروع در قانون در نظر گرفته می شود .

مجازات ارتباط جنسی زوجین در ملاء عام

اگر زن و شوهری در یک مکان عمومی مبادرت به انجام رابطه زناشویی کنند یعنی با ارتباط جنسی زوجین در ملاء عام ، جرم آنها مشهود خواهد بود و به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شوند ، اما اگر زوجین عملی انجام دهند که فقط با عرف جامعه هماهنگی ندارد و خلاف آن باشد و نتوان به آن ، جرم کیفری اطلاق کرد ، مثل بوسیدن همدیگر ، به مجازات ۲ روز تا دو ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می گردند .

در موارد اشاره شده ، هدف قانونگذار از اعمال مجازات در واقع حفظ چارچوب خانواده و ایجاد فضایی امن برای آنها در جامعه است و نباید روابط زناشویی زوجین در مکان های عمومی انجام شود زیرا این کار خارج از حریم خانه جرم قلمداد می گردد.

در این قوانین به قاضی که در این موارد قضاوت خواهد کرد ، اجازه داده شده است که بنا به تشخیص خود و مصلحت افراد ، مجازات را بیشتر یا کمتر کند و اگر اثبات شود که زوجین در انجام این کار هدف و سوء نیتی نداشته اند ، قاضی در مجازات آنها تخفیف قائل خواهد شد.

در صورت بروز مشکل در زمینه جرم رابطه نامشروع می توانید از مشاوره وکیل کیفری مورد اطمینان خود در موسسه حقوقی پندار از طریق ارسال فرم درخواست مشاوره یا تماس تلفنی بهره مند شوید.

موسسه حقوقی پندار- گروه وکلای پندار | موسسه حقوقی در تهران http://pendaargroup.com  :  مجله اینترنتی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. ناشناس
    ناشناس | ۲۳ آبان ۹۷ ، ۰۶:۲۷ | لینک
    کاملاً مزخرفه،
    • | ۴ آذر ۹۷، ۱۸:۲۵
      ممنون....و سپاس بابت حضور خوبتان